Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plutslig er det private parkerinsskilt på universitetsområde i Tromsø

Startet av Smiling when sailing, tirsdag 20. mai 2014, klokken 14:43

« forrige - neste »

Smiling when sailing

Noen har endret skiltene på parkeringsplassene i senere tid, så strengt tatt er det vel ikke lengre lov ti å parkere elbilen på betalingsplassene på universitetsområdet. De blåe offentlige skiltene har blitt skfitet ut til svarte. I tillegg er det et skilt der Tromsø parkering henviser til sine privatrettslige regler til parkering. Har ikke fått bot (enda) og er ikke sikker på om det var hensikten med endringene å hindre elbiler å parkere der. Vet ikke heller når dette sjedde, jeg bare oppdaget det for noen dager siden. Er det noen so vet mer eller har fått bot? Mener å ha parkert der også med svarte skilter og har sett Tromsø parkering der uten å ha fått bot...
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

jkirkebo

Sitat fra: Smiling when sailing på tirsdag 20. mai 2014, klokken 14:43
Noen har endret skiltene på parkeringsplassene i senere tid, så strengt tatt er det vel ikke lengre lov ti å parkere elbilen på betalingsplassene på universitetsområdet. De blåe offentlige skiltene har blitt skfitet ut til svarte. I tillegg er det et skilt der Tromsø parkering henviser til sine privatrettslige regler til parkering. Har ikke fått bot (enda) og er ikke sikker på om det var hensikten med endringene å hindre elbiler å parkere der. Vet ikke heller når dette sjedde, jeg bare oppdaget det for noen dager siden. Er det noen so vet mer eller har fått bot? Mener å ha parkert der også med svarte skilter og har sett Tromsø parkering der uten å ha fått bot...

Øh, de kan vel ikke forby elbiler å parkere der. Du mente kanskje "parkere gratis"?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Smiling when sailing

Ja, det mente jeg :-)  Er vant til å ikke måtte søke i lenge og ofte forgjeves etter ledige parkeringsplasser etter kl 8:30 om formiddagen. Det var den største fordelen jeg så her i Tromsø ved å eie elbil hvis man ikke tar med at det er uansett hyggeligere å kjøre elbil.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

stiberger

Har også lagt merke til dette.
Kona mi og en annen lokal elbilist har tatt kontakt med UiT, og etter som de forstod var ikke dette et tiltak for å "ta" elbilister. UiT hadde nok rett og slett ikke forutsett konsekvensene. De sa at de ikke kom til å bøtelegge elbiler, men jeg ville ikke følt meg helt trygg...

Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

stiberger

Sak i Nordlys angående parkeringssituasjonen på UiT.
http://mobil.nordlys.no/nyheter/article7604914.ece
SitatAnne Husebekk, rektor ved UiT, sier at grunnen til denne betalingsordningen først og fremst handler om at UiT skal framstå med en grønn profil.
Hvordan de forholder seg til elbiler blir ikke nevnt.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Smiling when sailing

Skal jo være et miljøtiltak, så jeg forventer at elbiler får lov til å parkere fortsatt gratis. Det er vel nærmiljøet som det er snakk om.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA