Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bergen - Oslo i trilling

Startet av olav69, søndag 18. mai 2014, klokken 20:01

« forrige - neste »

olav69

Hei

Er det noen som har kjørt Bergen - Oslo i en trilling? Lurer litt på å ta turen.

Det er Chademo lader i
Norheimsund (77km)
Eidfjord (76)
Geilo (90km) Tror denne er et problem da man må klarte mange høydemeter
Gol (50)
Flå (55)
Hønefoss har ikke Chademo, men trenger å lade her for å komme med videre.

Finnes det et sted mellom EIdfjord og Geilo der man kan fylle på litt?

--Olav

olav69

Her er det jeg har funnet så langt:

Bergen
Norheimsund   (77km)(Chademo)
Eidfjord           (76 km)(Chademo)
Geilo               (90km)(Chademo) Her er det 1250m stigning.
Gol                 (50km)(Chademo)
Flå                  (55km)(Chademo)
Hønefoss         (82km)(????)
Forum             (39km)(Chademo) Birger N. Haug, Bærum, Olav Ingstadsvei 14, 1351 Rud

erikf

Min erfaring er at bergen-oslo er det lurt å lade på garen camping (700 moh) mellom eidfjord og geilo. Hvis du får lov. Best å ringe først. Betal litt for ladingen. Lurer på om de har hatt mange innom. Jeg var visst den første, i fjor sommer.
På Hønefoss virker det ufattelig nok som at det drøyer med å få opp hurtiglader. Etter sommersesongen nå håper jeg Grønn Kontakt etc får dradd inn nok penger til å investere i flere nye smarte lokasjoner. Uansett, i hønefoss ladet jeg på 16A en time.
Mange (inkl meg, selv om jeg har leaf og ikke trilling) som sikkert setter pris på å høre om erfaringene dine.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Leon

Du kan også kjøre Flå til Sandvika via Hokksund. Et par mil ekstra, men Flå til Hokksund er bare 103 km i stedet for 125 km, og netto ca 130 m negativ høydeforskjell.

I løpet av juni er forhåpentligvis ny vei mellom Ørgenvika og Sokna åpnet. Var planlagt åpnet 6.Juni, men den ser ut til kanskje å bli litt forsinket. Da blir fra Flå ca 108 km til hurtiglader hos Nissan på Rud i Bærum.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA