Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Signature vs Production

Startet av Djur1, fredag 16. mai 2014, klokken 17:22

« forrige - neste »

Djur1

Jeg lurer på hva som blir forskjellen mellom sig og p, alt er vel ikke kjent ...

Pris
Sannsynlig utstyr

Vi en få nye utstyrspakker installert om en har en sig?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

sigurdi

Ikke noe er kjent men dersom det blir likt som på Model S er vel det viktigste dette:
- Du får bilen før alle andre.
- Flere farger å velge blandt, norn er kun til signatur.
- Litt andre interiør valg (eksklusive, kommet ikke på standard), men du kan velge standard.
- Mer utstyr i grunn modellen, trenger en ikke dette blir den da dyrere en ikke signatur, men skal en krysse av for dette uansett er er prisen omtrent lik.
- Signatur merking på hanskerom?
- Du får en bil som er produsert i begrenset opplag så samleobjekt kanskje en gang he he

Ellers kan en bestille som standard eller P, mye utstyr er nok ekstra som også på P.

På model S var det ikke store pris forskjellen, så i praksis gir en gratis "lån" til Tesla for å få bilen litt før alle andre og for å ha en bil som er litt spesiell men bare litt. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

MartinezSC

Signaturutgavene hadde vel heller færre farger å velge mellom :)

sigurdi


Sitat fra: MartinezSC på fredag 16. mai 2014, klokken 22:39
Signaturutgavene hadde vel heller færre farger å velge mellom :)

Ja, noen farger kom senere med prisjusteringen i november, mens på lanserings tidspunktet hadde signature modellen noen fargevalg som aldri kom til standard.
Lite sannsynlig at ikke gjeldene farger blir tilgjengelig til X pluss kanskje noen ekstra til Signatur modellen.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Øyvind.h

- Fra første Sig ble levert i Norge til jeg fikk min ordinære P var tidsspennet 3 uker
- Model S Sig hadde færre valgmuligheter, ikke flere. Den var heller ikke fullspekket. Men sig har etter sigende skinn på dashbordet og dørene istedenfor skinnimitasjon.
- Man får signature i dashen, på blinklys og bak på bilen.

Fikk selv tilbud om Sig Model S, men klarte ikke se noen verdi i å oppgradere.

Model X derimot kan være de har fått mer kontroll på ting og lar tidsaspektet få en reell verdi (dvs et par måneder diff eller mer).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sigurdi

#5
Når det gjelder farger kan det komme mye flere på alle modellene om denne artikkelen stemmer:

http://www.teslanews360.com/2014/05/08/tesla-reportedly-considering-new-color-options-for-the-model-s/

Dersom model X får samme inklusive ekstra utstyr som model S hadde, ligger allt på listen min alikevel.

Siden det ikke står noe om hva som kommer, ikke kommer, pris osv på signatur har jeg reservert begge.
Da kanselerer jeg den modellen jeg ikke ønsker og har relativt tidlig reserverasjon nummer på begge.
(Dette ble anbefalt av Tesla representant, pga ombestemmer du deg og avbestiller signatur modellen, havner du bakerst i køen på standard, siden det ikke er mulighet å nedgradere.)

At Model S signatur og p samt standard for Europa, ble leverte omtrent samtidig var pga den eropeiske ladekontakten måtte lages testes osv, og Tesla ønsket å levere ut bilder i nærmiljøet først dersom feil.

Dette kommer ikke til å skje på samme måten på X, Europa modelene kommer 2-3 måneder etter USA og da er over 1 måned transport.

(Det er reservert 1000 model X signatur i USA, mest sansynlig 500 i Europa på lanserings tidspunktet samt er nok noen i kina og Canada. Så si 2000 signaur modeller som blir produsert først, der batch til europa produsert sist i rekken. (Produksjonen i starten blir ikke så høy så fra hundre til noen hundre biler i uka med opptrapping, og da stemmer det bra med 2 måneder til produksjon av EU modellen)

Det er reserverte nesten 10000 ikke signatur X i USA og 2000 i Europa, men nå kan produksjonen basere seg på utleverings tidspunkt i forhold til kvartals rapporter mer en hvem som har bestilt først osv.
Batch til Europa i begynnelsen av kvartalet og blir da leverte ut i samme kvartal, mens USA blir da produsert etter, så at standard bestillingene blir levert ut ca et kvartal (3-4 måneder) etter signatur modellen?

Får de opp produksjoen til over 700 biler i uka i Q2, så kan nok fort stanard P komme med båten rett etter Signatur modellene har begynt å rulle på norske veier.

Men må nok vente mer en et år før vi har fasiten desverre.  :-\

Så sysler du med tanken på en Signatur, ikke fall for fristelsen og trykk oppgrader på den du har.
Reserver en signatur i tillegg, så kan du ta valget når den tid kommer, er og litt morro å logge seg inn på My Tesla.  ;)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Havebigfun

#6
Sitat fra: sigurdi på fredag 16. mai 2014, klokken 23:46
Siden det ikke står noe om hva som kommer, ikke kommer, pris osv på signatur har jeg reservert begge.
Da kanselerer jeg den modellen jeg ikke ønsker og har relativt tidlig reserverasjon nummer på begge.
(Dette ble anbefalt av Tesla representant, pga ombestemmer du deg og avbestiller signatur modellen, havner du bakerst i køen på standard, siden det ikke er mulighet å nedgradere.)
sigurdi
Har jeg oppfattet det rett ble de sig- kundene som nedgraderte sist puttet immellom tidlige P-serie-nummre- antakelig på plasser hvor folk hadde trukket seg fra sin bestilling. Jeg kan ikke se at ikke det samme skal skje ved TMX. Når man har lagt 230K på bordet er det rimelig at Tesla yter litt ekstra service. Ettersom hverken spesifikasjoner eller priser er klar bør Tesla vise like mye fleksibilitet som kundene som tross alt låner dem en betydelig sum med den mefølgende risken og uten å få renter. Hva en enkel salggsrepresentant sier er sekundær- det har kommet svært mye feilinfo fra denne kanten.

sigurdi

@Havebigfun
Du får inskuddet tilbakebetalt når du trekker deg.
Men håper de tar hensyn til når du registrerte f.eks har signatur reservasjon fra 2013 får du standard under 500, men ikke riktig om du registrerer signatur nå for så å kansellere og på den måten "snike" i køen.
Men pris differansen mellom å reservere begge eller bare signatur er jo minimal.
Var foresten ikke en tilfeldig selger, :-)
Så skal du nedgradere, må du ta kontakt og ikke gjøre det elektronisk.
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA