Ja, Skibotn ville hjulpet på. Da kan man på vintertid komme seg fra Skibotn til Muonio hvor det er hurtiglader. 25 mil er det flere ikke-teslaer som klarer. Tesla får et stort fortrinn med alle laderne som er planlagt i nord, blant annet den i Karesuando.
Dersom jeg solgte elbil i Tromsø området, som f.eks Sulland, Teknisk Bureu og Bil i nord, ville jeg subsidiert en hurtiglader i Skibotn eller Kilpis dersom ingen vil bygge. Muonio, Yllas og Levi er veldig populære vinterdestinasjoner for folk i området. Selv en E-Tron 55 med takboks antar jeg på vinteren vil slite å nå Muonio fra Nordkjosbotn som er 29 mil. Sikkert noen som vil slite om sommeren også dersom de skal til Bottenviken. Slik det er nå må man vel kjøre Finland. Samme for e-niro, xc40, Soul, E-2008, EQC, Enyaq når den kommer m.fl. Polestar 2 bør gå greit. Dersom de spytter inn noen kroner, tror jeg de raskt hadde fått pengene igjen. Ikke ved kannibalisering, men ved at de ville ta salg fra Tesla som nesten har monopol på elbiler som skal kjøres på nordkalotten.
Når valget om hvilken ny elbil skal kjøpes skal avgjøres, er det vel bare Tesla og til nød Polestar 2 som kan fungere dersom man skal dekke behovet om å kjøre til Bottenviken eller Levi.