Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ekstrautstyr og gadgets til din i3

Startet av smukken, torsdag 01. mai 2014, klokken 01:14

« forrige - neste »

Thomas81

Noen som har Weathertech sine gulvmatter? Synes de originale gummimattene fra BMW er litt rare siden de ikke har kant rundt for å holde på vann.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

esselt

Fikk med et nøkkeletui som gjør at jeg endelig kan ha nøkkelen i lomma uten å være bekymret for at andre nøkler, penger og alt annet lurium jeg har med meg skal skrape den opp. Gjør den også mindre sannsynlig å skli av bord/panser/kjærringa da etuiet er av gummi.

(Håper bildet fungerer, linker til BMW-s accessories side)
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

Toralfsen

#17
Morsom detalj med det blå nøkkeletuiet er at det lyser i mørke. En ting som ikke har noe med saken å gjøre er at det er 12v-kontakt under klimastyringen. Kjekt å ha dersom en vil lade mobiler eller lignende liggende under skjermen...

smukken

Disse mattene er veldig flotte:) er det noen som selger i Norge? eller må man importere de selv?

Sitat fra: EinarV på lørdag 24. mai 2014, klokken 22:32
Her er noen matter som hvisnok skal ha veldig god passform (det har vel orginalmattene også da men). Dette merket regnes for å være det beste på matter i bil...

http://www.weathertech.com/bmw/2014/i3/floorliner-digitalfit/
BMW i3

Klykken

Ca like mye som de originale plastmattene kostet det. Men disse har kant, som er et pluss. :) Spørs om en burde ha investert i slike til vinteren.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Thomas81

Noen som har kjøpt WeatherTech mattene? 1800 kroner for settet er litt drøyt, men virker myecbedre enn de originale gummimattene som ikke har kant rundt og hvor vannet bare renner ned på teppet.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

jonihler

Bestilte Weathertech matter foran,bak og bagasjerom i sort. Bestilt fra weathertech.eu Mattene koster €245 + €66 i frakt
€160 for matter foran og bak.
€85 for matter i bagasjerommet. Kan sikkert bruke standard matte bak da det blir mye billigere.

Jeg har ikke fått regning på moms enda, men prisen nærmer seg da 3.500,- totalt tipper jeg.
Meget bra passform. Tunge og flotte matter. Kan anbefales.

Thomas81

Okey, ser bilmatter.no har foran og bak til 1800, men de har ikke til bagasjerommet.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

jaxry

Sitat fra: jonihler på søndag 10. august 2014, klokken 20:01
Bestilte Weathertech matter foran,bak og bagasjerom i sort. Bestilt fra weathertech.eu Mattene koster €245 + €66 i frakt
€160 for matter foran og bak.
€85 for matter i bagasjerommet. Kan sikkert bruke standard matte bak da det blir mye billigere.

Jeg har ikke fått regning på moms enda, men prisen nærmer seg da 3.500,- totalt tipper jeg.
Meget bra passform. Tunge og flotte matter. Kan anbefales.
Sendes disse fra et europeisk land? For oss som tar en harrytur av og til er det penger å spare på å hente pakken i Sverige.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

ganton

Ser ut til å være de samme mattene (WatherTech). 160EUR = 1300NOK + frakt og MVA , da havner man fort på 1800, kanske spare et par/tre hundrelapper ved å få de sendt poste restante Sverige (Strömstad). Sørg da for å vite nøyaktig når det kommer fram, de er knallharde på å sende ting i retur etter 5 dager mener jeg det var.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Øyvind.h

Tips angående post sendt til Sverige:
Posten krever nå Pass som legitimasjon når du henter pakker. Førerkort holder egentlig ikke.
Fikk erfare dette i sommer når jeg skulle hente en pakke på postkontoret og en på Konsum i Strømstad sentrum. Med litt godsnakk fikk jeg hentet pakkene, men det var på hengende håret :)
Så husk Pass :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TorS

Ventetiden for å få bilen er lang. Den må fordrives med noe så jeg har lest mye på forumet og i tillegg har jeg handlet diverse. Jeg bestilte bl.a. WeatherTech mattene framme og bake for i3 fra

http://www.gytisautek.no/Shop/Product/BMW-i3-I01-2014-Gulvmatter-2-stk/GABMW-GM054

OBS! Han gir 15% til forumdeltagere. Les oppskrift her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8766.0.html

Han glemte først å gi meg rabatt (15%), men så snart jeg påpekte dette så fikk jeg rabatten tilbake på konto. Totalpris for mattene ble da 1.572,- (inkl frakt og mva). Jeg tror dette er en brukbar pris sammenlignet med å få de tilsendt fra Italia.
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Thomas81

Matter bestilt etter 1 dag, hvite stoffmatter... hva var tanken der egentlig? Uansett, gikk for WeatherTech sine siden de originale gummimattene bare drenerer vannet ned på teppet under selve gummimatten. Hva var tanken der?
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

LMOR

Hvis en ønsker gummimatter så ser disse gode ut, men jeg har brukt Velour mattene som følger med BMW i regn og snø i 4 år nå. Aldri noe problem. Tørker fint opp, og slipper ikke vannet gjennom.

btw så leveres tydeligvis Lodge med svarte matter nå.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Thomas81

Hadde mine vært svarte hadde det nok gått fint, men min har Loft interiør og da er de hvite, var stilig akkurat da jeg kjørte ut fra butikken i går.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA