Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

cra

Mulighet for å disable takluka. Tenker da spesielt ift å hindre bruk om vinteren, evt. om der er takboks eller rails montert som kan komme i konflikt med luka. Har ikke hatt bilen så lenge at jeg har fått prøvd vinter og snø, så det er ikke sikkert det er noen big deal, men ser for meg at sleiving med høyre scrollhjul evt. nyskjerrige pasasjerer kan ha ugunstig virkning på inneklimat. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Balrog

Jeg har alltid ønsket meg en trippteller som teller NED til 0.

For eksempel om vi kjører fra Oslo til Stavanger og det er X kilometer, men veiskiltinga forteller at det er 112 km til Kristiansand hvor vi har tenkt å stoppe for en matbit, så kan jeg slippe å køle med navigasjon mens man kjører og kan raskt svare ungene med at "nå er det 78 km igjen". Ville vært fin kontroll av rekkeviddeestimatene på bilen også.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

OddB

Generelt burde fullskjermvisningene av de forskjellige menyene vært bedre utnyttet. På radioskjermen burde den nederste delen ha vært fylt opp av presets. Hvis de skulle ha videreført prinsippet fra FM til DAB-skjermen burde kanalene ha kommet opp i alfabetisk rekkefølge i "tuner"-vinduet slik de gjør på FM.

Det burde ha vært et "utall" Trip-tellere, en del automatiske som f.eks pr dag, uke, mnd, år og totalt.

Det aller mest nødvendige på øverste halvdel av skjermen og "kjekt å ha" på nederste.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

rene

Sitat fra: cra på fredag 06. juni 2014, klokken 10:21
Mulighet for å disable takluka. Tenker da spesielt ift å hindre bruk om vinteren, evt. om der er takboks eller rails montert som kan komme i konflikt med luka.
Nå har jeg kjørt med Thule Wingbar Edge eller hva de heter og to sykkelstativ de siste 150 milene, og takluka har jeg brukt som vanlig uten at den er i nærheten av å være borti noe. Mulig med en takboks som omfavner lastestativet at dette er en utfordring, men ser ikke at det skal være mulig hos meg ihvertfall. Er dette et problem med Whispbar, eller er det en spesiell type takboks som er utfordringen?

cra

Sitat fra: rene på fredag 06. juni 2014, klokken 23:24
Sitat fra: cra på fredag 06. juni 2014, klokken 10:21
Mulighet for å disable takluka. Tenker da spesielt ift å hindre bruk om vinteren
Er dette et problem med Whispbar, eller er det en spesiell type takboks som er utfordringen?

Jeg har aldri kjørt med takboks, og tror egentlig ikke jeg kommer til å begynne med det heller (men man vet aldri), så for min del er det åpning om vinteren som er hovedårsaken til at jeg kunne tenke meg å disable den. Det er slett ikke sikkert det blir noe problem, men det er nå en situasjon jeg har tenkt på som kan oppstå, spesielt ved fikling på høyre scrollhjul.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

fonberg

18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

SimenT


Sitat fra: Kagex på torsdag 05. juni 2014, klokken 14:52
Muligheten til å linke og åpne ladeport med lang trykk på fob. istedenfor vinduene som går ned funksjonen som er borte nå

Dobbelttrykk på midtknappen/taket unlocker ladekabel ihvertfall. Åpner ikke luka da.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

drinden

Mer info på kjørecomputer. I dag vises avstand og W/km.
Hadde vært fint med tid og snittfart i tillegg.

Og mulighet for flere triptellere.

ctr46

Kunne tenkt meg at det som er lagret av favoritter på telefonen kom opp som et mulig valg under telefonmenyen i bilen. Slipper man å bla så mye mens man kjører..
.

Torpedo Ted

Sitat fra: drinden på onsdag 11. juni 2014, klokken 10:29
Mer info på kjørecomputer. I dag vises avstand og W/km.
Hadde vært fint med tid og snittfart i tillegg.

Og mulighet for flere triptellere.

Og ikke minst, hva som har brukt strømmen. Burde være mulig å se hvor mange % av forbruket AC-en har brukt f.eks...

jkirkebo

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 19. juni 2014, klokken 19:16
Sitat fra: drinden på onsdag 11. juni 2014, klokken 10:29
Mer info på kjørecomputer. I dag vises avstand og W/km.
Hadde vært fint med tid og snittfart i tillegg.

Og mulighet for flere triptellere.

Og ikke minst, hva som har brukt strømmen. Burde være mulig å se hvor mange % av forbruket AC-en har brukt f.eks...

Jepp. Instant power måler og tidsgrafer for AC/varme, batterivarmer og accessories hadde vært meget kjekt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 19. juni 2014, klokken 22:06
Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 19. juni 2014, klokken 19:16
Og ikke minst, hva som har brukt strømmen. Burde være mulig å se hvor mange % av forbruket AC-en har brukt f.eks...
Jepp. Instant power måler og tidsgrafer for AC/varme, batterivarmer og accessories hadde vært meget kjekt.

I second that. Synes den på Leafen er ganske grei slik; det er lett å se om det er varmeapparatet eller sjåføren som går bananas med forbruket.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: cra på fredag 20. juni 2014, klokken 09:31
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 19. juni 2014, klokken 22:06
Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 19. juni 2014, klokken 19:16
Og ikke minst, hva som har brukt strømmen. Burde være mulig å se hvor mange % av forbruket AC-en har brukt f.eks...
Jepp. Instant power måler og tidsgrafer for AC/varme, batterivarmer og accessories hadde vært meget kjekt.

I second that. Synes den på Leafen er ganske grei slik; det er lett å se om det er varmeapparatet eller sjåføren som går bananas med forbruket.  ;D

Nja, vil gjerne ha en litt mer avansert enn. Helst vil jeg ha oppgitt Wh/km fra de forskjellige forbrukerne, så jeg kan se hvor mye lengre jeg hadde kommet uten varme osv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: jkirkebo på fredag 20. juni 2014, klokken 10:18
Nja, vil gjerne ha en litt mer avansert enn. Helst vil jeg ha oppgitt Wh/km fra de forskjellige forbrukerne, så jeg kan se hvor mye lengre jeg hadde kommet uten varme osv.

Joda, jeg sa ikke at det ikke var mulig å toppe den. ;)  å se direkte rekkevidde hadde vært mycket najs; lett å overtale bedre halvdel til å ta på seg jakka om man skal tyne det litt da.  ;D  Og en tilsvarende graf (gjerne i samme grafen som nå, med egen farge på kurven(e), kanskje?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Administrasjon av musikkbibliotek på USB-kilden fra PC/Mac i samme nettverk som Teslaen er tilkoblet.

Litt a'la sånn som det er i iTunes+iPhone (og som sikkert Android og Windows har tilsvarende?) pr i dag; sett opp hvilken musikk som skal ligge på USB-kilden fra maskina, og synkroniser når bilen kobler til nettet.

Også mulighet for å slette låter fra USB-stick fra displayet i bilen; det hender jeg har lagt til låter som jeg finner ut at jeg ikke kommer til å bruke likevel, evt. låter som ikke passer å spille i bilen når man har med unger. (Ja, jeg har en del musikk merket "Parental Advisory Explicit Lyrics") :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA