Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Domenet norstart.no ?

Startet av HHF, søndag 16. november 2008, klokken 20:20

« forrige - neste »

HHF

Det slo meg plutselig som litt merkelig at man ikke har norstart-domenet? Kommer opp hos Websys når jeg prøver. Er det gjort noe forsøk på å få dette domenet når foreningen jo faktisk heter Norstart?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Lars C. Krogenæs

Norstart -norsk elbilforening ble stiftet på midten av 1990-tallet, så vidt jeg vet. Da elbilforeningen i år 2000 skulle registere et domene, ble elbil.no valgt. På den tiden var det bare lov å ha et domene per organisasjon, ergo et meget klokt valg.

I 2002 var det en kropp som registrerte norstart.no som sitt domene, men det har aldri blitt tatt i bruk. Da heg for et år siden var jeg i kontakt med eier av norstart.no, hadde han tenkt å lage en reiselivsside, og ingen planer om å gi fra seg domenet frivillig.

Nå er det vel egentlig ingen som er særlig fornøyd med Norstart navnet, og man har i flere år håpet at tiden skulle være moden for å skifte navn. Nytt navn var også oppe til diskusjon på et årsmøte tidligere, men ingen av alternativene fikk nødvendig flertall, og dermed har man blitt nødt til å fortsette med Norstart som navn. All den stund man egentlig ikke ønsker å beholde navnet, har man ikke prioritert å bruke ressurser på å få norstart.no som eget domene.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA