Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader Nes i Ådal kommer mai 2014

Startet av Ferry, søndag 13. april 2014, klokken 22:55

« forrige - neste »

ØysteinBuddy

Kjørte fra Holter i Nannestad i dag, ankom Nes i Ådal med ca 15% igjen.
Ca 35 min, vaffel og kaffe senere var jeg nesten på 90%, og fortsatte til målet på Fagernes. Denne turen gikk over all forventning! Perfekt plassert lader for min del.
Vi var 2 voksne, 2 barn og fullt bagasjerom, lå i ca 75-80 km/t hele veien...
Takk Alladin Oil!
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Ferry

Hvor mye strøm hadde du igjen på Fagernes? Og hvordan var føre og temperatur? Nes har veldig fin plassering geografisk og tidsmessig for en stopp på tur til Valdres. Kjekt med både bensinstasjon og kro, da finnes det både kjapp og treg mat etter ladebehov.

ØysteinBuddy

Siden jeg hadde mer enn nok strøm for resten av turen, kjørte jeg litt mer uøkonomisk siste biten. Ca 85-90 km/t + litt varme og ac pga dugg og litt kjølig vær. Hadde da 25% igjen ved ankomst.
Det begynte og regne rett etter vi dro fra Nes og det var 12 grader stort sett hele veien.
Har vært gjennom buddy med både litium og nimh og to think'er med zebra, men først nå med Leaf ville jeg prøve og det gikk kjempebra, hjem tipper jeg på en liten pause i Hønefoss.
Barna digger det, de ser på hurtiglader som et synonym for is og en strekk ;)
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Ferry

Svingte innom Nes i helga, denne gangen med fossilbil  :-[ Nå er det kommet en stolpe med 2 stk. 22 kW til kr. 1,-/min. Dette er veldig bra! Nå er det langt tryggere å ta ferden til Valdres med elbil. Jeg foretrekker selvfølgelig DC hurtiglading, men 32 A på i3 redder dagen om hurtigladeren er opptatt.

Ferry

Nå er situasjonen enda bedre på Nes i Ådal! Grønn Kontakt har satt opp en ABB multilader (Chademo, CCS, AC) ved Valdresporten. De har jo allerede 12 Tesla-tårn der, og med denne laderen så kan alle stoppe. De har satt opp et stort avlangt skur, så her er det muligheter for å utvide. Tipper det er plass til ytterligere 2 multiladere i skuret. I mangel av ei skikkelig nettside så finnes det noe info på: https://www.facebook.com/Valdresporten-Kro-290458074455591/
Jeg testet laderen i går. Litt krøkkete da jeg ikke har brikke fra Grønn Kontakt, og SMS feilet. Men kundeservice er helt topp og svarte etter få sekunder. De satte i gang lading for meg, og jeg kunne gå inn og få en matbit.
Situasjonen på Nes er ganske interessant, for nå er det tre operatører fordelt på to spisesteder med ulik eier. Konkuranse er bra, og jeg håper alle involverte tjener på det.

Ferry

#65
Ekstra hurtiglader er satt opp påNes i Ådal! Nå kan det i teorien lades seks biler samtidig; 2 stk. chademo/ccs, 1 stk. 43 kW AC, 3 stk. 22 kW AC.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA