Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader Nes i Ådal kommer mai 2014

Startet av Ferry, søndag 13. april 2014, klokken 22:55

« forrige - neste »

svingen

Sitat fra: goggo på torsdag 05. juni 2014, klokken 10:00
Hm.. Lønner det seg å kjøre om Hønefoss i det hele tatt, så lenge det ikke er noen hurtiglader der? 
Fra Skytta til Nes i Ådalen ville jeg tro at den korteste ruta er Via Brandbu og Horn-Bjoneroa ferga. 106 KM totalt ifølge Google Maps.   Det er plenty av 16A ladepunkter på den ruta (men ingen etter ferga) hvis du vil ta en liten stopp og fylle på litt ekstra underveis.

Si ifra hvis du vil låne med min nye Type2 ladekabel på turen. jeg fikk ikke bruk for den på Sørlandsturen min men kanskje du finner et sted der den kan brukes.

HUgo


Helt genialt!
att jeg ikke har tenkt på det,da har jeg jo masse batteri igjen (35% ca når jeg kommer til NES) og godt batteri til hytta og,att jeg ikke tenkte på det stor takk :)

Vedrørende Type2 jeg trenger ikke den nå,men kanskje en annen gang takk får tilbudet :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Leon

Sitat fra: Jorgensen på torsdag 05. juni 2014, klokken 10:30
Nå er det også planlagt flere Hurtigladere i Ringeriks-området, ved Vik i Hole, Hvervenkastet ved Hønefoss og på Sokna. Søknader for disse ble sendt forrige uke fra Ringeriks-Kraft og da går det nok ganske raskt. Vi har ventet på Ishavsveien i lange tider, men det er ikke å stole på.

En repotasje fra åpningen av hurtigladeren er vist i lokalavisen
http://www.ringblad.no/nyheter/article7399587.ece

Fantastisk! Det bidrar til at langt flere vil kunne bruke elbil på vei til hytte i Hallingdal og Valdres!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

goggo


Sitat fra: Jorgensen på torsdag 05. juni 2014, klokken 10:30
Nå er det også planlagt flere Hurtigladere i Ringeriks-området, ved Vik i Hole, Hvervenkastet ved Hønefoss og på Sokna. Søknader for disse ble sendt forrige uke fra Ringeriks-Kraft og da går det nok ganske raskt. Vi har ventet på Ishavsveien i lange tider, men det er ikke å stole på.

En repotasje fra åpningen av hurtigladeren er vist i lokalavisen
http://www.ringblad.no/nyheter/article7399587.ece

Kjempebra!  Da er det bare å håpe at noen "tar over" de andre Ishavsveien lokasjonene også...
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

elvedalen

Jeg snakket med en på Kivi'n på Eikli han sa de kommer med en hurtig lader etter sommerferien ca.
Nissan Leaf Tekna 2013.

Ferry

Nå har jeg kjørt forbi Nes ganske mange ganger den siste tida, men ennå ikke sett noen som lader. Det er på en måte bra, for jeg vil gjerne slippe å stå i kø når jeg i nær framtid bytter til elbil. Jeg har nevnt dette for folk, og noen lurer på om det bare er fordi hurtigladeren ikke er kjent ennå? Men alle som skal kjøre elbil (-Tesla) oppover Valdres må da sette seg inn i hvor det finnes lademulighet. Eller er det ingen som kjører elbil der ennå? Jeg vurderer å leie en elbil bare for å prøvekjøre turen. Asker Bilutleie har E-up til 395,-/døgn. Asker - Nes er 108 km. Går det med E-up på sommerføre? Bladet Motor klarte 158 km..

Olav Von Elfahrer

Klarte turen fra Oslo til Fagernes i helga med en 2013 Nissan Leaf (Japansk). Hadde 96% batteri igjen da jeg forlot Sandvika/Rud og kom fram til laderen med 30% gjenstående etter pen kjøring uten vifte. Etter å ha ladet 1 time, 98% på Nes i Ådal, kom jeg fram til Leira med 4 strømstreker igjen (av de 12 som er maks.)  Veldig fin tur oppover.

Jeg ser for meg at dette blir enklere i framtiden med ladere på Hønefoss og Fagernes. Det går mye raskere om man kan forlate en lader med f.eks 80% og ikke 100%, og heller lade et annet sted på veien til 80%.

Forresten, hjemturen gikk mye lettere (brukte mindre strøm) enn oppover pga terrenget.

En stor takk til eieren av dette ladepunktet. Nå kan jeg bruke bilen til hytta slik jeg har lyst til.

Leon

Kjørte selv Bærum - Hemsedal via Fagernes på fredag, og vurderte Leaf'en, men på grunn av manglende hurtiglader på Fagernes ble det for tungvint. Måtte i så fall ha 'tregladet' på Fagernes, og jeg vurderte faktisk sterkt å kjøpe meg en type 2 til type 1 kabel for å kunne lade litt raskere på Leira enn standard 10A. Usikkerheten på hvor lenge jeg måtte ha stått der, og det faktum at jeg også hadde andre passasjerer i bilen, gjorde at det ble fossilbil i stedet. Måtte nok også ha kjørt omveien nedom Gol for å hurtiglade der siden Panoramaveien over til Lykkja er stengt for tida.

Jeg så heller ingen som ladet på hurtigladeren på Nes, men prøver den gjerne ved en annen anledning!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Leon

Sitat fra: Ferry på mandag 09. juni 2014, klokken 23:37
Asker - Nes er 108 km. Går det med E-up på sommerføre? Bladet Motor klarte 158 km..
Kan ikke skjønne annet enn at det burde gå greit på sommerføre så lenge veien er tørr, du starter med fulladet batteri, og du tar det med ro. Framme i Nes vil du også få en indikasjon på hvor mye du må lade for å komme deg hjem. :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Ferry

Da har jeg endelig observert en bil på lading på Nes. Det stod en Tesla der på fredag. Da jeg passerte igjen søndag var det ledig. Men det stod en Leaf utenfor Veikroa, så en og annen elbil er forbi der.

Aladdin Oil

Ladekø er ikke noe problem. Tror det bare er 2 ganger det har vært biler for DC på samme tid så langt.
Ellers så erfarer de som kjører Leaf, i3, og E-up at de ikke har noe problem med å kjøre fra Oslo til Nes. Så fra Sandvika og Asker som nevnt over går nok kjempefint hvis en ikke er for hard på gassen.

Aladdin Oil


Sindrefs


svingen

Sitat fra: Sindrefs på mandag 14. juli 2014, klokken 13:13
Sitat fra: Aladdin Oil på onsdag 09. juli 2014, klokken 00:44
Nå er betalingsløsning lagt ut i laderen.

Vet du hva prisen er?

Beste alterativet syns jeg 2.5kr per min.
anbefaler og skaffe brikke fra fortum er litt mere stabilt en sms og er gratis :)


http://www.ladestasjoner.no/preview/?csid=NOR_01893
"Veikroa-Shell langs E16

Betaling med SMS eller bruk av Fortums ladekort for efaktura.
Priser pr 4.2.14:
Enkeltlading SMS eller ladekort:
kr 2,50 pr minutt"

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Leon

Da får vi krysse fingrene og håpe den holder seg blant den halvparten av Fortums ladere som fortsatt er i drift...  ;)

Er det forresten mulig å få med status om den er ledig/i bruk/i ustand i http://ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet?
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Olav Von Elfahrer

Tok turen i helga. Denne fungerer helt topp. Valdres-regionen er godt innenfor rekkevidde fra Oslo, selv om jeg nok hadde henta ut noen KW på Hønefoss hvis det var mulig. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA