Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye elbil.no

Startet av phaugneland, torsdag 03. april 2014, klokken 17:35

« forrige - neste »

phaugneland

Hvis du ikke kommer inn på elbil.no er det fordi vi oppgraderer til nye nettsider. De skal være på plass i løpet av kvelden. Vi legger om til diskusjonsverktøyet Disqus på elbil.no. Her på elbilforum gjelder fortsatt samme brukernavn og passord.
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

el-snorre

Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

RBK

Hei.

Likte bedre slik det var før så man kunne se hva siste inlegg var på elbilforum. Nå finner jeg det ikke igjen på de nye sidene! :(
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Ingebrigt

Jeg på min side kan ikke fayte og begripe at elbilforeningen  velger å holde seg med to separate fora for diskusjoner.  Artikler på Elbil.no skulle vært autolinket til elbilforum.no slik de gjør på hw.no

Thomas Parsli

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Elmo

Jeg syns det er bra at elbilforum.no har diskusjoner helt uavhengig av elbil.no

elbil.no kan man diskutere artiklene, mens på elbilforum.no diskuterer vi allt ang elbil hvorav mye er fullstendig uinteressant for de fleste leserne av elbil.no

Jeg jeg er enig i at elbil.no godt kunne ha en link til siste innlegg på elbilforum.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

emil

Ikke veldig happy for det nye designet og løsningen, men jeg må innrømme at jeg ikke er innom nettsiden veldig ofte.

For oss som har stor oppløsning på skjermen, og gjerne liker å ha 2-3 vinduer ved siden av hverandre, gjør responsivt design på nettsidene ofte mer vondt enn godt. Særlig hvis man bruker en ferdig mal/tema og ikke gjør nødvendige tilpasninger til det aktuelle nettstedet. Jeg synes det er greit å stokke om på innhold og redusere menyer o.l., men når man begynner å skalere ned teksten (og til en viss grad bilder) blir det tull.

Heldigvis har jeg fine løsniger i firefoxen min for å legge til egne css regler på nettsidene, så jeg kan få ting som jeg vil.

ZorroIII

Er wikien berørt av samme oppgradering eller er den nede av en annen grunn?

Elmo

Sitat fra: ZorroIII på fredag 04. april 2014, klokken 20:12
Er wikien berørt av samme oppgradering eller er den nede av en annen grunn?

Elbilwiki skulle ikke være berørt av dette, og den funker helt fint for meg.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ZorroIII

Sitat fra: Elmo på fredag 04. april 2014, klokken 20:25
Sitat fra: ZorroIII på fredag 04. april 2014, klokken 20:12
Er wikien berørt av samme oppgradering eller er den nede av en annen grunn?

Elbilwiki skulle ikke være berørt av dette, og den funker helt fint for meg.

Det var Firefox som hadde husket en 301-omdirigering som sendte meg til www.norstart.org.  Tømte nettverkscache og wiki er i orden igjen.

cra

Bannert i toppen kommer ikke på plass før resten av sidene er lastet, og selvsagt i det man skal til å klikke på en av toppartiklene. Et statisk bilde (eller tomrom for den del) hadde vært bedre enn sider som endrer på seg når de begynner å lastes inn.

Personlig kan je gikke fordra responsivt design, men siden vinduet mitt stort sett har fast størrelse har det ikke så mye å si i praksis.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Bawler

Gamle linker virker ikke. Er ny og leser mye gammelt innpå her, men når noen linker til saker på elbil.no så finner den ikke siden.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Elmo

Sitat fra: Bawler på søndag 20. april 2014, klokken 19:08
Gamle linker virker ikke. Er ny og leser mye gammelt innpå her, men når noen linker til saker på elbil.no så finner den ikke siden.
Jeg oppdaget også det, men jeg fant igjen det jeg var ute etter i de nye sidene.
Gammel:  http://elbil.no/ladestasjoner/1193-bruksanvisning-nye-oslo-ladepunkt-for-elbil
Ny:  http://www.elbil.no/elbilfakta/nyttige-tips/3165-bruksanvisning-nye-oslo-ladepunkt-for-elbil
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

erikf

Litt synd med overgangen til disqus, at alle kommentarene på hurtigladekartet forsvant (og andre artikler).
Med disqus får man vel ikke en egen (lokal) kopi av diskusjonene, slik at man blir litt vel avhengig av dem.
Ikke mulig å få opp på forsiden om en artikkel er kommentert lenger (antall kommentarer)?

Generelt sett er nettsidene fine nå, oppdatert med siste mote. Det er jo et kappløp for tiden å henge med i siste skrik av nettsideteknologi.
Jeg har ikke ønsket responsiv design verken på pc eller mobil. Foretrekker heller masse funksjonalitet og informasjon, samt muligheten til å zoome inn der jeg ønsker.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

svingen

Mener kommentarene ligger på ladestasjoner.no link til hurtiglader mener jeg så der nå jeg skulle finne noe info
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA