Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

Motorwatt

Nå har alle mine biler vært "rundt solen" en gang i året. Men Roadsteren er så treg at den har brukt 1.53 år (elliptical orbit) på den samme turen som min VW-boble 1968 gjorde unna på ett år.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Ikke lett å imponere deg, Motorwatt. :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Amoss

Sitat fra: JorEl på mandag 19. august 2019, klokken 11:19
Ikke lett å imponere deg, Motorwatt. :)

Men han glemmer å nevne at disse bilene "haiker" med en klode som har noen milliarder av års erfaring på disse rundetidene. Stakkars Starmann er jo en nykommer i dette selskapet, og kjører "helt på egen-hånd" ;) uten hjelp av noen klode, og om jeg har forstått det korrekt så har den vel en omløpsbane som varierer mellom jordens omløpsbane og Mars sin omløpsbane?  I så fall er nok en runde rundt sola for Starman litt lengre enn hans runder... :)
Model S 85D

bmw2002

#1203
Tesla saksøkt av Walmart etter minst 7 branner forårsaket av solceller/dårlig montering av disse
https://www.theverge.com/2019/8/20/20825566/walmart-tesla-solar-panel-fire-lawsuit-negligence

moonbuggy

Synd for Tesla dette søksmålet. Solcelleaktiviteten går p.t. dritt dårlig for Solar City/Tesla. Misforholdet mellom reell verdi/bokført verdi forverres stadig. Tipper Tesla må nedskrive verdiene kapitalt ved årskiftet. Dette søksmålet gjør det bare langt verre...

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på mandag 19. august 2019, klokken 08:35
Nå har alle mine biler vært "rundt solen" en gang i året.
Så du kjører 112 millioner km i året? Right...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

GOS

Sitat fra: turfsurf på onsdag 21. august 2019, klokken 06:34
Sitat fra: Motorwatt på mandag 19. august 2019, klokken 08:35
Nå har alle mine biler vært "rundt solen" en gang i året.
Så du kjører 112 millioner km i året? Right...

Han skrev jo ikke at han hadde kjørt så langt, han sa at alle hans biler hadde vært "rundt solen" en gang i året. Det har også alle mine, inkludert meg selv og alt annet på jorden:-)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

turfsurf

Sitat fra: GOS på onsdag 21. august 2019, klokken 07:21
Han skrev jo ikke at han hadde kjørt så langt, han sa at alle hans biler hadde vært "rundt solen" en gang i året. Det har også alle mine, inkludert meg selv og alt annet på jorden:-)
Sant nok, men kun som passasjer...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

OhmPaPa

Sitat fra: Wibla på onsdag 21. august 2019, klokken 16:36
Er visst ikke bare velstand med solcellepaneler heller...
https://arstechnica.com/tech-policy/2019/08/after-seven-roof-fires-walmart-sues-tesla-over-solar-panel-flaws/

Er gammelt grums fra SolarCity før Tesla kjøpte opp bedriften. De brukte vistnok ufaglært arbeidskraft til å montere masse billigpaneler på flere butikker for Walmart.

Er naturligvis Tesla sitt ansvar nå siden de overtok SolarCity.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

bmw2002

Med tanke på at Apple har tilbudt FaceID i mange år er det rart at ingen bilprodusenter har montert et 3D kamera og bruker ansiktsgjenkjenning for å starte bilen.

De nye tyske bilene (BMW, Porsche etc) har en bevegelsessensor i nøkkelen. Dersom nøkkelen har vært stille mer enn X sekunder sender den ikke signal.

Jaguar Land Rover har også en eller annen mekanisme, Land Rover Velar og I-Pace er vel de eneste bilene som ikke lot seg stjele i en test

automat

Dette har vært kjent en stund. Og Tesla har innført «pin to drive» som vil forhindre slike tyverier. Alternativt kan man skru av passive entry. (Som er løsningen jeg bruker).
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Storfe

Svakheten i nøklene skal være adressert i 2018, slik at biler produsert etter det ikke skal ha sårbarheten.
Mer info og kilde: https://www.google.com/amp/s/www.cnet.com/google-amp/news/tesla-model-s-key-fob-hack/

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA