Oslo-Gol/Hemsedal med Leaf.

Startet av offpist, søndag 09. mars 2014, klokken 16:39

« forrige - neste »

D9

Jeg spurte Ringeriks-Kraft direkte og fikk følgende svar:

Vi har fått tilskudd fra Transnova om å bygge hurtigladestasjon på Sokna og på Vik. Vi fikk dessverre ikke støtte til å bygge i Hønefoss.
Dvs at vi kommer på å bygge på Vik og Sokna, men at det er usikkert hva som skjer i Hønefoss.

Nøyaktig tidspunkt for ferdigstillelse har jeg ikke enda, men fristen fra Transnova er februar 2015.
'14 Leaf
'15 Evalia

JLafton

De laderne til Ringeriks-Kraft kommer i tilegg til den på Kiwi.
Så Kiwi kommer først med en multistandard lader, så kommer Ringeriks-Kraft etter med to multistandard samt noen type 2.  :)
Grunnen til at dem ikke fikk støtte for lader i Hønefoss er nok at Ishavsveien har fått støtte til å sette opp lader der. Men tviler på at dem får gjort det, så Ringeriks-Kraft får nok støtten til den ettervert.  :)
2019 Tesla Model 3 LR AWD

D9

Greit å vite. Si forresten i fra om det skjer noe nytt på Kiwi Sokna :)
'14 Leaf
'15 Evalia

D9

'14 Leaf
'15 Evalia

Leon

Gronnkontakt.no sitt ladekart kan nå fortelle at det vil komme hurtigladestasjoner både på Nesbyen og på Ål, i tillegg til den tidligere varslede ved Tesla-laderne på Gol.

Sammen med de varslede Kiwi-stasjonene på Noresund, Sokna og Vik ved Sundvollen, og allerede eksisterende stasjoner på Flå og på Geilo, vil Oslo-Hallingdal da bli eksemplarisk godt dekket!

Ål og Nesbyen
Type:Hurtiglader og Flexilader
Status:Kommer snart
Hurtiglader med Chademo og CCS, samt flexilader med 2*22 kW
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

D9

Det er per dags dato strekningen mellom Sandvika og Flå som er problemet.
Med dårlig vær så blir det for langt. Håper laderen på Sokna kommer snart :)
'14 Leaf
'15 Evalia

Leon

Enig i dette, så hurtigladerne på Sokna er etterlengtet. Inntil videre er treglading på Sundvollen, eventuelt på Gulsvik en nødløsning. Sistnevnte må sjekkes...

Avstanden fra Flå til Hokksund er for øvrig omtrent like lang. Kjørte denne både til og fra i helgen. Hadde god margin - brukte 75% av batteriet til Flå, men på returen var det lett regn og våte veier, og da brukte jeg 88% av de 90 jeg hadde fra Flå, til tross for at Hokksund ligger lavere. Her kommer en varslet lader på Kiwi Noresund godt med til vinteren for de som skal mot, eller kommer fra Drammen, Vestfold eller Telemark!

muggost

jeg tok den turen i sommer og stoppet på blåfarveverket for en kopp kaffe, vaffel og lading. spurte pent og fikk ladestrøm gratis, da ble marginen til flå litt bedre :)

D9

Hurtiglader i Noresund er fint det, ser på ladestasjoner.no at den er antatt ferdig Q4 2014.
Det kjipe er at da kan man jo ikke kjøre den nye veien fra Sokna, så når hurtigladeren på Sokna kommer så er det betydelig bedre :) Den hadde dessverre ingen antatt ferdig-dato
'14 Leaf
'15 Evalia

D9

Fikk tilbakemelding fra Romeriks-kraft som skal sette opp laderen på Vik og Sokna om at de neppe ble ferdig før rundt februar.
'14 Leaf
'15 Evalia

JLafton

Men venter fortsatt på laderen på Kiwi Sokna, fundamente står der med ferdig trekt kabel.

D9

Hørte med Kiwi, de skulle i møte med leverandør i morgen og komme tilbake til meg med mer info
'14 Leaf
'15 Evalia

JLafton

Laderen er på plass på Sokna. Så er nok ikke lenge før den er i drift  :)

D9

fikk mail fra kiwi om at laderen skal driftsettes i dag!
'14 Leaf
'15 Evalia

Leon

Veldig  bra! Sammen med den nye laderen som Grønn Kontakt nylig har installert på Gol, burde  Hallingdal da snart være godt dekket, selv for vinterturer. Mangler vel bare at Flå oppgraderes med CCS og Type2. :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA