Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva må jeg tenke på før levering?

Startet av Quattro, fredag 07. mars 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

Quattro

I dag er det ca. 3 uker til jeg henter bilen. Hva må jeg ordne før bilen kommer?

Kort oppsummert er min situasjon slik: bor i Oslo med gateparkering, vil lade på jobb og offentlige punkter i nærheten, har kort vei til jobb, kjører 10-15000 i året. Forsikring og finansiering er ivaretatt. Medlemskap i elbilforeningen antar jeg blir ivaretatt av Tesla.

Hvor får jeg nøkkel til offentlige ladepunkter i Oslo?

Hva trenger jeg av adaptere og overganger?

Andre selvfølgeligheter jeg ikke har tenkt på?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

t0ffluss

Sitat fra: Quattro på fredag 07. mars 2014, klokken 20:21
I dag er det ca. 3 uker til jeg henter bilen. Hva må jeg ordne før bilen kommer?

Kort oppsummert er min situasjon slik: bor i Oslo med gateparkering, vil lade på jobb og offentlige punkter i nærheten, har kort vei til jobb, kjører 10-15000 i året. Forsikring og finansiering er ivaretatt. Medlemskap i elbilforeningen antar jeg blir ivaretatt av Tesla.

Hvor får jeg nøkkel til offentlige ladepunkter i Oslo?

Hva trenger jeg av adaptere og overganger?

Andre selvfølgeligheter jeg ikke har tenkt på?

"Hvor får jeg nøkkel til offentlige ladepunkter i Oslo?"

i velkomstpakken til elbilforeningen
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

19quiz76

Adaptersett og kraftig nok skjøteledning får du ved å sende PM til Jkirkebo ("vanlig" 1.5mm2-kabel er for tynt og kan skape varmgang og i verste fall brann).
Ville investert i en Type 2 -> Type 2 ladekabel, ettersom dette er den nye EU-standarden. Oslo kommune setter opp slike ladepunkter fremover. Kabelen får du hos Salto, Nofuel, Elbilshop og sikkert flere andre steder :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

AreLib

ettersom du skal lade andre plasser enn hjemme bør du gå for adaptersettet til jkirkebo også kjøpe deg type2-type2 kabel da er du Sikret så det holder for å lade her og der.

nøkkel fulgte med velkomstpakka til elbilforeningen da jeg hentet min tesla. også var det parkeringskive i pakka.
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

sisc1337

Sitat fra: bensinhodet på fredag 07. mars 2014, klokken 21:15
ettersom du skal lade andre plasser enn hjemme bør du gå for adaptersettet til jkirkebo

Hvilket adaptersett er dette, hva inneholder det og hva er prisen?
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

jkirkebo

Sitat fra: sisc1337 på fredag 07. mars 2014, klokken 21:48
Sitat fra: bensinhodet på fredag 07. mars 2014, klokken 21:15
ettersom du skal lade andre plasser enn hjemme bør du gå for adaptersettet til jkirkebo

Hvilket adaptersett er dette, hva inneholder det og hva er prisen?

Du finner all infoen i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8587.0.html
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

19quiz76

Et must, spør du meg - kommer sikkert ikke til å bruke alle adapterne, men du kan være sikker på at du trenger ett av dem når du står med 5 km igjen på tanken og Superladeren på Gol er ute av drift kl 04 ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Quattro

Følger rød og blå adapter med bilen ved kjøp av bil slik at jeg kan bruke jkirkebo sitt sett?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

bosse

Sitat fra: Quattro på søndag 09. mars 2014, klokken 13:02
Følger rød og blå adapter med bilen ved kjøp av bil slik at jeg kan bruke jkirkebo sitt sett?

Blått adapter følger med. Det røde må du eventuelt kjøpe for 600,-

Tilgjengeligheten på disse adapterene har vært så som så, men det ser i disse dager ut som at Tesla er i ferd med å få kontroll på lagerføringen av disse.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Quattro

Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

jkirkebo

Sitat fra: bosse på søndag 09. mars 2014, klokken 13:10
Sitat fra: Quattro på søndag 09. mars 2014, klokken 13:02
Følger rød og blå adapter med bilen ved kjøp av bil slik at jeg kan bruke jkirkebo sitt sett?

Blått adapter følger med. Det røde må du eventuelt kjøpe for 600,-

Tilgjengeligheten på disse adapterene har vært så som så, men det ser i disse dager ut som at Tesla er i ferd med å få kontroll på lagerføringen av disse.

572,- for å være helt nøyaktig, og det har vært ganske mange rapporter i det siste fra folk som har fått med begge. Men også noen som ikke har fått rødt, så det variere tydeligvis litt ennå.

Forøvrig er det 2 uker i morgen siden jeg fikk mail fra Tesla med beskjed om at de hadde begge adapterne til meg og spørsmål om jeg ville hente på Skøyen eller få de i posten. Jeg ba om å få de i posten, men ingen adaptere har dukket opp ennå. Så logistikken er ikke helt patent ennå...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Quattro på søndag 09. mars 2014, klokken 13:15
Trenger jeg rødt adapter?

Du trenger rødt adapter om du ønsker å lade fra røde 400V trefase kontakter. Ca. 25% av landet har 400V TN, resten har 230V IT og der brukes blått adapter.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rene

Det røde koster 600 blank nå, og det blir ikke informert om dette i den første mailen fra DS - du må spørre etter det spesifikt. Han mente at veldig mange som ikke hadde behov for dette hadde bestilt det unødvendig, og har derfor fjernet info om dette fra mailen.

jkirkebo

Sitat fra: rene på søndag 09. mars 2014, klokken 16:24
Det røde koster 600 blank nå, og det blir ikke informert om dette i den første mailen fra DS - du må spørre etter det spesifikt. Han mente at veldig mange som ikke hadde behov for dette hadde bestilt det unødvendig, og har derfor fjernet info om dette fra mailen.

Nå kan det jo bestilles når man konfigurerer bilen, så etterhvert er det ikke nødvendig med slik info fra DS. Men det var da litt tidlig å fjerne det da. Dog er vel Tesla av den oppfatningen at vi kun skal lade hjemme og på SuperCharger...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Quattro

I henhold til:

http://ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/mobilteslamodskart.php

ser der ikke ut til å være veldig mange røde kontakter...,  eller har jeg misforstått noe?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA