Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis frem dine sommerhjul (Bilder)

Startet av mecanica vergara, fredag 07. mars 2014, klokken 09:15

« forrige - neste »

erot

Sitat fra: HelectriC på mandag 18. april 2016, klokken 20:34
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 18. april 2016, klokken 19:36
Eller bare lakke helt ned så slipper man å få grå plastikk og ser mye bedre ut ;)

Selv om min er sort skal jeg gjøre det om ca 1-2 uker.

Har spurt flere firma i Bergen om å lakkere helt ned, men det er ikke noen som vil ta på seg det.  :'( de mener det vil flasse av og de ikke kan stå for kvaliteten.

Os lakk gjør det, og de er billige og flinke.

Sense

Er det noen som har erfaring med eller synspunkter på kvaliteten av disse to felgene? AXE EX15 19" og Judd Elegance T225 20"
Noen som vet om det er kvalitetsforskjeller mellom de to?

mp352

HelectriC, Skår & Gundersen tok min. De ligger like ved Teslabutikken på Minde. Ser ingen tegn til problemer i forhold til resten av bilen.

HelectriC

Sitat fra: mp352 på fredag 22. april 2016, klokken 08:56
HelectriC, Skår & Gundersen tok min. De ligger like ved Teslabutikken på Minde. Ser ingen tegn til problemer i forhold til resten av bilen.

Har du noen bild på hvordan det ble? Minde er klart nærmere enn Os for meg ;)
ioniq 5

erot

Vellano VM17 tinted brush (børstet med mørk glossy klarlakk) med Michelin PSS. 9x21 ET30 245/35 og 10,5x21 ET40 285/30.




Stig O

Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

HelectriC

Sitat fra: erot på lørdag 23. april 2016, klokken 23:25
Vellano VM17 tinted brush (børstet med mørk glossy klarlakk) med Michelin PSS. 9x21 ET30 245/35 og 10,5x21 ET40 285/30.



stor forskjell på forbruk med de dekkene bak? Jeg har samme bredde på de nye 21" som jeg hadde på de gamle 19, 245mm, men forbruket har gått upp vesentlig.
ioniq 5

mp352

Finner bare bilde av en noe skitten utgave her, HelectriC. Sikkert enklere å treffe på hvit enn mange andre farger, men er i alle fall topp fornøyd.

erot

Sitat fra: HelectriC på søndag 24. april 2016, klokken 16:35
stor forskjell på forbruk med de dekkene bak? Jeg har samme bredde på de nye 21" som jeg hadde på de gamle 19, 245mm, men forbruket har gått upp vesentlig.

Jeg har ikke fått sammenlignet med 19" sommer, bare vinter, men har alltid fått fin rekkevidde med disse hjulene, omtrent samme som 19" vinter. Michelin PSS er kanondekk som er gode på både støy og rullemotstand. Det hjelper også å ha bra med luft i og korrekt spissing på begge hjulpar.


Sitat fra: mp352 på søndag 24. april 2016, klokken 17:40
Finner bare bilde av en noe skitten utgave her, HelectriC. Sikkert enklere å treffe på hvit enn mange andre farger, men er i alle fall topp fornøyd.

Hvit skal være enkelt ja, og mørkeblå som jeg hadde før var også en enkel farge å matche. Midnight silver er mye vanskeligere fordi det er en svært sammensatt farge med høy grad av metallic. Da er det helt nødvendig at plasten blir behandlet med filler og pusset 100% glatt, ellers kan du få stor fargeforskjell.

HelectriC

er det noen her som har erfaring med hvor gamle dekk skal/kan være når man kjøper de nye? Jeg sjekket mine nye PS2 21" dekk som jeg fikk levert fra forhandler for 2 uker siden og de er produsert uke 44, 2013. Er ikke det veldig gammelt? 2,5år fra produksjon til salg. Eller er det jeg som ikke skjønner dekkbransjen?
ioniq 5

Muffinman

Det var usedvanlig gamle dekk, ja. Men de skal være OK et par år til så lenge de oppbevares riktig.

Sense

Dekk som er 2,5 år gamle burde man få en god rabatt på. Ville gått tilbake og bedt om det, ihvertfall om du har betalt full pris og ikke fått beskjed om at dekkene har vært overliggere et par år.

Har aldri kjøpt dekk eldre enn 6-7 mnd etter produksjonsdatoen. Det er jo en grunn til at man setter ukenr og årstall på dekkene. Da kan nemlig kjøperen sjekke om de virkelig er nye.

Synes likevel det er enda viktigere med ny dato ved kjøp av vinterdekk.

Fraberg1

Skulle gjerne vist bilde av mine flotte nye Cyclone 21" felger, men jeg sendte heller bilde til micropaint i Bergen siden min samboer klarte å kjøre på en kant etter å ha hatt de på i 5 dager..  :'(
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

Stig O

Det blir nok ikke siste gang, så kjøp Alloygator felgbeskytter. Blir mye rimeligere og fikse.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Cookie Monster

Når man parkerer er det mye tryggere for felgene sin del å rygge inn. Tilt ned og rygg inn og man har full kontroll på hvor man har felgene i forhold til kanten. Og kjøre inn med fronten først er rissikosport hvis man ikke kjenner bilen 100% som en som låner bilen av og til neppe gjør.

Har aldri kantkjørt noen felger. Er nok ikke fordi jeg er verdens beste person til å parkere, men er jeg usikker på hvor langt unna felgene er eller det er et trangt sted så finner jeg et annet sted å parkere eller sjekker ekstra nøye.
Og skrape opp felger til rundt 30 000 for å spare 1-2 min under parkering er en dårlig deal ;)
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA