Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilder av Model 3

Startet av pej, fredag 28. februar 2014, klokken 22:43

« forrige - neste »

o.b.lix

Muffin mener at ratter "svinger" når bilen kjører rett fram.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Teslanewbie

#256
TM3 sammen med TMS  live i LA


https://youtu.be/-S_NUOt1HHQ
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

AmocoCadiz

#257
Rattet bør vel være sentrert, kan være optisk fotofenomen med vidvinkel forskyvning siden rattet sees så pass langt til venstre i bildet.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. april 2016, klokken 11:22
Sitat fra: pwb på lørdag 02. april 2016, klokken 11:11
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 01. april 2016, klokken 17:29
Sitat fra: bno på fredag 01. april 2016, klokken 16:59
Tror vel også som nevnt opp i tråden at det her kan bli HUD.

Ja, det er det logiske , skjermen er litt off for at fører kan holde kontroll på hastighet og annen relevante info

Det er levert biler i mange år med speedometer etc. i midten og ikke rett foran fører.
http://bestcarmag.com/sites/default/files/9918663peugeot-807-2009_Image-i05-800.jpg
Produsentene hevdet da at det var mer trafikksikkert med slike løsninger. Realiteten var nok at det var billigere å slippe å produsere biler med instrumentering på henholdsvis høyre og venstre side for forskjellige markeder.

Selv har jeg prøvekjørt, og etter turen bestemte jeg meg for at noe slikt skulle jeg aldri ha. Måtte bevege blikket veldig mye i forhold til instrumentering rett foran, og jeg syntes det var dritstygt.

Enig i alt dette, her har økonomene fått bestemme og markedsavdelinga har fått svarteper med å måtte komme opp med en troverdig forklaring.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Diravi

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 02. april 2016, klokken 13:48
TM3 sammen med TMS  live i LA


https://youtu.be/-S_NUOt1HHQ

Interessant. Den ser enda penere ut ute i gatebildet enn på pressebildene til Tesla. Og mer langstrakt. Hm...
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Amoss

Sitat fra: Diravi på lørdag 02. april 2016, klokken 16:13
Interessant. Den ser enda penere ut ute i gatebildet enn på pressebildene til Tesla. Og mer langstrakt. Hm...

... og det var lettere å se hvor "liten" og "sporty" den er i forhold til en Model S. Skulle være enkelt for Tesla å bygge en rendyrka sportsbil-variant av denne....
Model S 85D

epsilone6

Jeg syns den så bitteliten ut i forhold til Model Sen, men det gjør jo de fleste biler i grunn. Skjønner ikke de som synes Model 3 er for stor som bil nr 2  ;D

bno

Om rattet er skjevt so what? En annen ting er skjermen. Rasjonelt ved produksjon for V og H ratt. Dette er sikkert med på å senke prisen slik at d kan selge denne som annonsert (forhåpentlig vis  :o)

bno

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 02. april 2016, klokken 13:42
Muffin mener at ratter "svinger" når bilen kjører rett fram.

Han mener vel at rattet ikke er riktig sentret på rattstammen. Det burde det gjøre på en slik demo, men den virkelige verden vil jo være annerledes så veldig lite relevant vel. Men tja dårlig orden i sysakene når man ser at de sprayer og shiner bilen ved hver prøvekjøring (annen video)...

bno

#264
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 02. april 2016, klokken 13:48
TM3 sammen med TMS  live i LA


https://youtu.be/-S_NUOt1HHQ

Endelig fikk man et glimt av TM3 i dagslys. Ble bare mer overbevist om at Tesla leverer varen til tusen. Denne mener jeg kommer til å ta luven av det meste i klassen. Herligt ! Bare for å supplere flere bemerkninger oppi tråden her. Dette blir en rå bil i klassen.

Brede

Sitat fra: bno på lørdag 02. april 2016, klokken 17:28
Sitat fra: o.b.lix på lørdag 02. april 2016, klokken 13:42
Muffin mener at ratter "svinger" når bilen kjører rett fram.

Han mener vel at rattet ikke er riktig sentret på rattstammen. Det burde det gjøre på en slik demo, men den virkelige verden vil jo være annerledes så veldig lite relevant vel. Men tja dårlig orden i sysakene når man ser at de sprayer og shiner bilen ved hver prøvekjøring (annen video)...

Jeg syns nå rattet ser ovalt ut jeg  :-[

Amoss

Sitat fra: Brede på lørdag 02. april 2016, klokken 22:07
Jeg syns nå rattet ser ovalt ut jeg  :-[

Det var det. Men på den annen side - hvor mange ratt har blitt levert på produksjonmodellene til Tesla likt med det som var i prototypen? :p
Model S 85D

AppleKnocker

Det er lett å tenke "Hva slags Porsche er det der?" når man ser den forfra første gang.
Ser uansett bra ut.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Strøm Tycoon

Sitat fra: Amoss på lørdag 02. april 2016, klokken 16:26
Sitat fra: Diravi på lørdag 02. april 2016, klokken 16:13
Interessant. Den ser enda penere ut ute i gatebildet enn på pressebildene til Tesla. Og mer langstrakt. Hm...

... og det var lettere å se hvor "liten" og "sporty" den er i forhold til en Model S. Skulle være enkelt for Tesla å bygge en rendyrka sportsbil-variant av denne....

Mye bedre plattform å bygge en GT-bil/roadster på, men noen "sportsbil" blir det aldri.

lunitiks

Elon tweeter M3s design sketsj.


2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA