Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder av Model 3

Startet av pej, fredag 28. februar 2014, klokken 22:43

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Cobos på fredag 01. april 2016, klokken 07:51
Motor Trend sier at dørhåndtakene er spaker ("levers"). Altså antagelig vipper de ut ved muskelkraft. Det burde være en like solid løsning som vanlige dørhåndtak. Den løse skjermen likte jeg IKKE, egentlig er jeg selv skeptisk til interiøret.
Bra om det er mekanisk løsning. Skjermløsningen må være lite overtenkt, uansett hvordan resten av interiøret designes vil en skjerm på stilk ødelegge linjeføringen. Også litt skeptisk på frontruta, jeg kommer aldri til å kjøpe en bil hvor jeg må sitte under glass.

Menneh, lenge til denne selges her på bjerget. Kan bli endringer :)

lunitiks

Mekaniske håndtak. 8:50 i denne videoen:

https://youtu.be/umSgvubQZ5c
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Får håpe de blir tilgjengelige for retrofit på Model S. De elektriske blir nok en dyr affære å vedlikeholde når utenfor garanti.

lunitiks

Fy flate for en lekker bil !!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

RuneW

Sitat fra: epsilone6 på fredag 01. april 2016, klokken 08:16
Sitat fra: lunitiks på fredag 01. april 2016, klokken 08:02

https://youtu.be/1N47Rn2vrc0

I alle dager, han sa altså at pga at en kunne se ting i sidesynet på denne skjermen i landskapsmodus, så trengte de ingen annen skjerm rett foran. Var helt sikker på at interiøret ikke var ferdig når jeg så det på presentasjonen, men nå er det litt blandede følelser. Er kanskje en tilvenningssak, men virket bare så sterilt...

Hos meg er det ikke blandede følelser. Bare en skjerm i midten er helt bedritent. Unnskyld ordbruken. Det er både trafikkfarlig OG stygt.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

lunitiks

Sitat fra: RuneW på fredag 01. april 2016, klokken 08:39
Hos meg er det ikke blandede følelser. Bare en skjerm i midten er helt bedritent. Unnskyld ordbruken. Det er både trafikkfarlig OG stygt.

Akkurat den skjermen de viser nå blir 100% sikkert ikke satt i produksjon. Det ser helt jalla ut med et svært "nettbrett" sånn der. Vil nok få et helt annet design. Men selve prinsippet med en landscape skjerm, og ingen instrumentpanel foran sjåfør, det ser det ut til å bli i Model 3
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

rsomby

erikwg

Ser den grå bilen har andre dørhåndtak - liker best den nye typen vil jeg si.

jkirkebo

Enig. Og den digre midtkonsollen da :( Fysj. Men slikt skal jo bli standard på TMS også :(

Jeg hadde neppe kjøpt Model 3 uansett, kan ikke helt se for meg at jeg noensinne igjen vil kjøpe bil som ikke har rustfritt karosseri. Om de lager en crossover-versjon i litt mer praktisk utgave (høyere taklinje bak osv.), med hengerfeste, alu-karosseri og pris midt mellom den viste versjonen av Model 3 og Model S/X så kan det godt hende det blir kjøp. Men en liten sedan med stål-karosseri og trangt interiør? Neppe. Da kjøper jeg heller en i3 når Leafen skal byttes ut.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Hyperstress

Sitat fra: lunitiks på fredag 01. april 2016, klokken 08:46

Akkurat den skjermen de viser nå blir 100% sikkert ikke satt i produksjon. Det ser helt jalla ut med et svært "nettbrett" sånn der. Vil nok få et helt annet design. Men selve prinsippet med en landscape skjerm, og ingen instrumentpanel foran sjåfør, det ser det ut til å bli i Model 3

Ikke vær for sikker. Siden dashbordet er flyttet så langt frem så vil en få problemer med å se og betjene skjermen om den er integrert i dashbordet, og det er nok derfor den er satt på stolpe.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

kjølholdt

Nå er det jo mulig at de som er 25synes at denne skjermen er helt topp !
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Bjoris

Det er åpenbart bedre å ha den i "landscape" format siden synet vårt er slik og det å ha den "landscape" intergrert som i S ville jo blitt noe fæle greier så det må nok bli som dette, men virket kanskje litt vel minimalistisk uten noe fremfor fører, tenker HUD er helt nødvendig hvis det skal være slik...

Det er bare så sykt moro med Tesla...:)

AmocoCadiz

Den enkle minimalistiske  dashbord designen med kun en stor skjerm i midten er kanskje et design grep med sikte på overgang til selvkjørende bil i stor grad,
da blir jo både "fører" og passasjerer mest opptatt av info og underholdning fra en midtstilt skjerm...?

Cao_de_Aqua

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 01. april 2016, klokken 16:23
Den enkle minimalistiske  dashbord designen med kun en stor skjerm i midten er kanskje et design grep med sikte på overgang til selvkjørende bil i stor grad,
da blir jo både "fører" og passasjerer mest opptatt av info og underholdning fra en midtstilt skjerm...?

Genial og innovativ løsning igjen fra Tesla, gleder meg :-D
VW ID3 gått 4300 km (best EV so far)
C-zero nr1 gått 25'km (vraket)
C-zero nr2 gått 75' km (vraket)
TMS 85, sølv, finalized 31.07.13 VIN 23812 (Still going strong 130'km)
08.11.13 Production complete
17.12.13 Tesla S EL 309XX levert kl.17:00
Model 3 Reservert 31.03.16

bno

Tror vel også som nevnt opp i tråden at det her kan bli HUD.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA