Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klikkelyd fra vindusviskerne

Startet av Dvergen196, tirsdag 25. februar 2014, klokken 18:12

« forrige - neste »

Car-El

@Batteritralla

Da har du ikke kjørt Mercedes W212 (E-klasse). I mine øyne er det synonymt med bæsj, og æ må jobbe i en slik hver dag. (Og ja æ eie den, dessverre.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

cra

Sitat fra: Batteritralla på tirsdag 08. april 2014, klokken 12:38
Aldri opplevd denne form for lyd i en tysk bil.

Det har jeg. Har ikke hatt dårlig nok vær til å prøve viskerne nevneverdig på Teslaen enda, men jeg kommer nok til å legge merke til det om det klikker e.l. Lyd fra viskere er irriterende uansett bilmerke og modell.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Hyperstress

Hvordan er snu-retning-lyden fra biltemaviskerne som noen har kjøpt?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

El-Ing

Har det samme, har kommet relativt nylig (kjørt 4k). Har ikke fått sjekket om det er fordi viskerne kommer borti vinduslisten før de snur, eller om lyden kommer fra et annet sted. Kommer fra 7 år gammel BMW som har gått 170k, og er vant til helt stillegående viskere, så synes lyden er litt irriterende, men ikke nok til å ha gjort noe med det enda.
Grå S85 mottatt 28.2.

eadie


Sitat fra: Rawen76 på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:51
Har også lyd når viskerne snur og har hatt det fra dag 1. For meg så virker det som om gummibåter i viskerne er for stiv. Virker som om lyden kommer fra viskerbladet når viskerbladet endrer retning og gummien vipper fra den ene siden til den andre.

Samme her. Fra dag 1. Høres ut som gamle, stive viskerblader. "Knekker" i gummien når viskeren snur
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Batteritralla

Sitat fra: Car-El på tirsdag 08. april 2014, klokken 12:42
@Batteritralla

Da har du ikke kjørt Mercedes W212 (E-klasse). I mine øyne er det synonymt med bæsj, og æ må jobbe i en slik hver dag. (Og ja æ eie den, dessverre.)

Innser uttalelsen min var lite overveid. SKROPEL lages feks i tyskland...

Ang E klasse så finnes det bare en for meg: S124 (W124)

Om jeg hadde kunne kjøpt en ny S124 med Tesla drivverk, ja da hadde det blitt en sånn  :)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Ofolde

Kjørte Sandnes - Lyngdal t/r i regn og med klikkelyd i vindusviskerne i dag. Første langtur med bilen. Flott bil å kjøre, men ser fram til å bli kvitt denne lyden. Må nok innom Forus i morgen.
TMS85

Car-El

@Batteritralla

Vi blir ikke enig?
Vi eide en Opel Astra. Kanonbrabil! Den eneste klikkelyden som æ hørte i den var når kjærringa valgte ignorere ryggesensorene. Da klikket støtfanger/skjørtet av og æ i vinkel (i cirka 2 sekunder).

Men vi kan enes om at gammel Mercedes e kjempe bra.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

BMW850

Har ikke mottatt bilen ennå men kan den klikkelyden dere snakker om rett og slett være fordi det ikke er noe motorstøy som jo normalt overdøver?  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

rsy


TeslaK

I dag var lyden borte..litt kaldere i dag
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Batteritralla

Sitat fra: BMW850 på onsdag 09. april 2014, klokken 01:34
Har ikke mottatt bilen ennå men kan den klikkelyden dere snakker om rett og slett være fordi det ikke er noe motorstøy som jo normalt overdøver?  ???

Nei, det er ikke denne form for lyd - ikke så bagatellmessig.

I USA så er Tesla i samme prisklasse som for eksempel BMW M5 og Porsche Panamera.

Jeg er helt sikker på at man ikke finne denne "lyden" i disse . . .
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Ofolde

Sitat fra: Ganddal på tirsdag 08. april 2014, klokken 19:48
Kjørte Sandnes - Lyngdal t/r i regn og med klikkelyd i vindusviskerne i dag. Første langtur med bilen. Flott bil å kjøre, men ser fram til å bli kvitt denne lyden. Må nok innom Forus i morgen.
Var innom Tesla på Forus i går. De skiftet viskere, og klikkelyden var dermed borte.  :)
TMS85

Batteritralla

Sitat fra: Ganddal på torsdag 10. april 2014, klokken 08:43
Sitat fra: Ganddal på tirsdag 08. april 2014, klokken 19:48
Kjørte Sandnes - Lyngdal t/r i regn og med klikkelyd i vindusviskerne i dag. Første langtur med bilen. Flott bil å kjøre, men ser fram til å bli kvitt denne lyden. Må nok innom Forus i morgen.
Var innom Tesla på Forus i går. De skiftet viskere, og klikkelyden var dermed borte.  :)

Løsnings orientert mann :-)

Får se om jeg legger turen innom i Bergen en dag, nå er monsun sesongen i gang igjen . .
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA