Foruminndeling

Startet av Ona IX, fre 14. feb 2014, kl. 11:54

« forrige - neste »

Ona IX

Ser at tesla har fått en egen fane til sin Model E, og som flere sier er det forventet levering ikke før minst 2017, med andre ord 3 år igjen. Mens kia soul har bare noen måneder, hvorfor har ikke den egen fane? plug-in fanen kunne forsåvidt også hatt en til ampera, outlander phev og prius. renault kunne vært delt opp i twizy, zoe, kangoo og fluence. Ford delt opp i focus og connect.

Hvorfor er ikke disse delt opp mens model e er det?

cra

Tipper at det har delvis med volumet på meldingene å gjøre. Tesla-forumet alene har vel flere hundre meldinger pr døgn for tida. Er ikke sikker på volumet til de andre du nevner, men det er antakeligvis en del lavere.

Men det gjør sikkert ikke noe om man får delt opp litt etterhvert, tenker jeg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ona IX

ser for meg at ting kan økes hvis det har eget forum, folk får øya opp for en bil de egentlig ikke har sett noe særlig på.. og jeg tror kia soul ev er en av dem, kanskje folk vil dele mer og ha spørsmål og svar hvis den hadde fått sin egen fane. vw golf har jo ikke mye pågang, men vil tro de hadde hatt enda mindre om de var stuet bort i "andre elbiler"

jkirkebo

Sitat fra: Ona IX på fre 14. feb 2014, kl. 13:21
ser for meg at ting kan økes hvis det har eget forum, folk får øya opp for en bil de egentlig ikke har sett noe særlig på.. og jeg tror kia soul ev er en av dem, kanskje folk vil dele mer og ha spørsmål og svar hvis den hadde fått sin egen fane. vw golf har jo ikke mye pågang, men vil tro de hadde hatt enda mindre om de var stuet bort i "andre elbiler"

Det er vel ikke slik at det lages egne underforum for å få opp diskusjonsnivået rundt enkeltmodeller, men at det heller lages egne underforum for de modellene som diskuteres mye. Dvs. at om det blir mye diskusjon rundt Kiaen kommer det nok fort et eget underforum. Foreløpig har den knapt blitt nevnt.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på fre 14. feb 2014, kl. 14:37
Dvs. at om det blir mye diskusjon rundt Kiaen kommer det nok fort et eget underforum.
+1   Delforum opprettes gjerne litt i rykk og napp, men fornuftige ønsker sendt rett til Forumadmin (Lars) etterkommes som regel veldig kjapt.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

Klykken

BMW i-forumet kan gjerne få en egen kategori for BMW i8 også da denne nå har blitt lansert i Norge, og tydeligvis har fått en del reservasjoner.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Elmo

Sitat fra: Klykken på ons 07. mai 2014, kl. 09:43
BMW i-forumet kan gjerne få en egen kategori for BMW i8 også da denne nå har blitt lansert i Norge, og tydeligvis har fått en del reservasjoner.

Men strengt tatt burde jo da den i8 kategorien legge under Plugg-inn hybrider
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

02jan

Spørsmålet er om vi her på berget definerer elbil annerledes enn hva andre land ? Feks når jeg leser om elbil EV (electric vehicle) fra USA ,så ser jeg den "norske typen" av el-bil defineres som BEV (batery electric vehicle)  mens  pluggin hybrid , ofte defineres som PEV eller PHEV. 

Tolker da at både PEV og BEV er i kategori under EV?

Må en elbil for alltid bare ha batteri som drivstoff ?
Hva om noen finner på noe annet lurt , istede for batteripakke Og bilen drives av el motorer ?

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Øyvind.h

i8 er en hybridbil, ikke en elbil (ut fra norsk språkbruk). Etter mitt syn kan ikke en bil med bensinmotor gå under betegnelsen elbil.

Men den burde vel uansett kunne ligge under bilmerket BMW, for der står det jo spesifisert at BMW-kategorien gjelder både hel- og delelektriske biler.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA