Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forumet er oppdatert

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 07. oktober 2008, klokken 12:54

« forrige - neste »

ilmarw

Merkelig, mener logoen har vært borte i flere uker. Gjør folk dette for å få høyere rating på Google? Joomla er oppdatert, regner jeg med?

Ser at forumet er tilbake slik vi kjenner det, hva skyldtes den rare look'en jeg fikk før i dag, tror du?

ilmar
Polestar i bestilling

cra

Dret første du gjør er selvsagt å endre passord på alle brukerkontoer som har tilgang til å gjøre denne typen endringer. Dernest tar du kontakt med de som hoster serveren og ber dem sjekke at alt er i orden, oppdatert og patchet som det skal. Det kan nemlig være at de som gjør dette kommer inn andre veier enn gjennom nettleseren.

Gjør også en ekstra sjekk på at antivirus/-mallware programvare på maskiner som brukes til administrering er oppdatert, og kjør fullstendig scan. Det *kan* tenkes at det ligger noe og sniffer brukernavn/passord mm der.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Catalyzator

Det var godt å vere tilbake i "vanlig" igjen  ;D   
Mye finere nå ja, den nye greia var så kald liksom....
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Elmo

Ja det er flere ting jeg liker bedre med dette utseendet, men jeg savner den personlige oversikten/statistikken over egen "status" i forumet som man får på toppen i den visningen som var mens det var feil. Såvidt jeg husker var også det gamle forumet slik.
Er det noen som vet om tilsvarende oversikt er tilgjengelig noen sted i dette "view'et" ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ilmarw

Mener du den som kommer opp når man trykker på sitt eget brukernavn? Nederst under 'Tilleggsinformasjon' er det statistikker osv.

ilmar
Polestar i bestilling

Elmo

Nei ikke det.
Jeg tenkte på at i det andre "utseendet" så får jeg noen linjer på toppen av siden som viser oversikt over nye innlegg i forhold til siste gang jeg var inne.
Egentlig tilsvarende som "NY" markeringen man får på trådene når man har trykket seg inn på et hovedemne, bare at det er oversikt over det hele på toppnivå.

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Lars C. Krogenæs

Du savner disse funksjonene:

Vis uleste innlegg siden forrige besøk.
Vis nye svar på dine innlegg.

Går du nå inn i "rediger profil" og velger "Utseende- og layoutinnstillinger"

Så kan du prøve kjøre "SMF Default Theme" hvor dette ligger inne.

Dette vil være mulig i noen dager, før jeg lukker Testkjøringen igjen. Skal heller se om jeg kan få til dette på designet vi har allerede.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ilmarw

Kult... Har du funnet ut noe mer om hvorfor man må logge inn to ganger hver gang?

ilmar
Polestar i bestilling

Elmo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 17. november 2008, klokken 13:34
Så kan du prøve kjøre "SMF Default Theme" hvor dette ligger inne.
Jeg fant ikke valget "SMF Default Theme". Bare "Forumets basis design" (som er den jeg hadde), pluss "Classic YaBB SE Theme",  "Tspyder" og "Babylon Theme".
Jeg prøvde "Babylon Theme" og da får jeg opp som du sier (Vis uleste..." og "Vis svar ...") så vi nærmer oss, men jeg tror det utseende vi hadde her om dagen viste dette enda bedre ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

III

Hei ,tenkte å foreslå noe som ville snudd opp ned å hele forumet, dvs kunne lese de siste meldingene først og de første meldingene sist? Det ville gi en riktigere tids- og aktualitetsfølelse synes jeg.
Mvh
Sopp

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Sopp på tirsdag 18. november 2008, klokken 12:09
Hei ,tenkte å foreslå noe som ville snudd opp ned å hele forumet, dvs kunne lese de siste meldingene først og de første meldingene sist? Det ville gi en riktigere tids- og aktualitetsfølelse synes jeg.
Mvh
Sopp

Dette blir smak og behag, men du skal selvfølgelig få det slik du selv vil  ;)

Gå inn i "rediger profil" og velger "Utseende- og layoutinnstillinger"

Huk av for Vis de nyeste innleggene først. og TA-TA-TA har du det du ønsker.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

III

En lettere beskjemmet takk skal du ha  :)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Elmo

Har det skjedd noe med søk funksjonen i forumet ?
Jeg får ikke opp noen treff lenger, uansett hva jeg søker på.

Jeg ble nyskjerrig på mulighetene for å endre oppsett på egen profil av noen innlegg i denne tråden og har endret på visse ting, men jeg kan knapt tro at det skulle kunne ødelegge søkefunksjonen.

Kan noen andre sjekke om søk er OK ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

El rayo

Sitat fra: Elmo på onsdag 19. november 2008, klokken 16:54
Kan noen andre sjekke om søk er OK ??
Fungerer hos meg. Alternativer: "Vis resultater som innlegg" og "Kun emnetitler" erikke huket av, alle andre ruter er huket av.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Hadde samme søke-settings som deg El rayo. Forsøkte igjen med flere ulike søkeord men forstatt ingen resultater.
Så lukket jeg hele browseren og startet en ny - og vips nå fungerer det.
Får skrive det på kontoen til Bill Gates :-\

Ser flere i denne tråden klager på at man må logge inn to ganger. Det har jeg aldri hatt problemer med, hveken nå nettopp eller tidligere.    Bill der også kanskje  ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA