Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forumet er oppdatert

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 07. oktober 2008, klokken 12:54

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Forumet har nå fått en liten teknisk oppdatering. Gi meg gjerne en tilbakemelding hvis dere finner noe krypdyr.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

cra

Noen liste over hvilke tekniske forbedringer som er gjort? Nye features, etc? soeller er det kun "behind the scenes"? Er alltid interessant å se changelog når noe skjer, men så jobber jeg nå engang med webprogrammering selv da :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

#2
Stort sett sikkerhetsfixer, men noen mindre oppdateringer:


  • Nå kommer man til elbil.no sin forside når man logger seg ut av forumet (Hvem logger seg vel ut av forumet?)
  • Bilder vises også for uregistrerte brukere/gjester
  • Ny, og bedre versjon av Vis nyeste innleggene fra forumet.

  • Mulighet for å lime inn video fra youtube direkte:

http://www.youtube.com/watch?v=KjYFOKFqPxk
(Bare å lime linken direkte inn, uten noe hoku spokus...)

Hadde håpet dette ville fixet captcha problemet med registrering.

Captcha (billed bokstaven man må skrive inn ved registrering) er nå midlertidig slått av.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Laban

#3
Tidligere,når man var logget inn, hadde emner med uleste innlegg en rombe med lysere gråtone enn de som var lest. Det er borte nå (ihvertfall hos meg) - alle romber er like gråe, så man må ned på "nyeste innlegg" for å se fort hvor det er kommet nye innlegg, hvis man ikke leser bak hver eneste emne når siste innlegg er lagt inn.

Savner fælt de lyse rombene jeg - mulig å få dem tilbake  ???

Nå virker det igjen, lyse blå romber inneholder uleste innlegg  ;D

-og nå virker det ikke igjen  >:( Alt er svart selv om det er nye uleste innlegg i tråden.

Hva er det som skjer?
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

cra

Spørs om ikke captcha bør forskes på så man får det inn igjen, evt. utsendelse av en link man må klikke på for å bekrefte medlemskapet. Det første jeg ville sjekket var skriverettigheter/at ikke partisjonen var full der captcha-bildene lagres når de genereres.


To medlemmer registrert den 7, og begge er antakelig spam. :(

jghjgyCruire og imnomalibyrabbit. Ser det på brukernavn, og ikke minst på mailadressene. (domenenavnet). Den ene er russisk.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Skal jobbe videre med captcha problematikken. Har nå lagt opp til manuell godkjenning av nye brukere inntil videre, og slettet de som smatt inn siden i går.

(elbil.no var forresten nede noen timer i dag. Norstart hadde "glemt" å betale domeneavgiften for elbil.no , men vi fikk ordnet det relativt raskt, heldig vis).

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Laban

Har funnet ut av mitt problem. Jeg blir ikke innlogget ved første forsøk, men må logge meg inn en gang til for å være innlogget.

Slik var det ikke før, da kom jeg alltid rett inn.

Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

cra

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 08. oktober 2008, klokken 14:21
(elbil.no var forresten nede noen timer i dag. Norstart hadde "glemt" å betale domeneavgiften for elbil.no , men vi fikk ordnet det relativt raskt, heldig vis).

Å glemme domeneavgiften er über-skummelt! Spesielt på et litt attraktivt domene, og elbil.no kommer under den kategorien; jeg skulle i alle fall ønske jeg var framsynt nok til å registrere det "dengang da" ;)

Goredt å høre at det nå er i orden, i alle fall.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Jeg måtte også logge meg inn to ganger...

ilmar
Polestar i bestilling

Laban

Har oppdaget at jeg må bestandig logge meg inn to ganger for å komme inn.
Irriterende  ???

Liker heller ikke å komme til elbil.no sin forside når jeg logger ut. Jeg har som regel førstesiden til forumet oppe uten å være logget inn (logger meg ut når jeg ikke er aktivt på forumet), men nå blir det til at jeg ikke logger meg ut i det hele tatt. Da slipper jeg å havne på elbil.no og må trykke "elbil.no forum" for så å logge meg inn to ganger for å lese nye innlegg.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

ilmarw

#10
Ser at det er oppdatert igjen? Det er jo bra, bare å venne seg litt til nytt utseende. Men skjønner ikke hvordan jeg kan se om det har kommet nye innlegg i en kategori uten å klikke på denne kategorien? Begynner å bli noen...

Edit: ser til at det fungerte nå, etter et par trykk på refresh.

ilmar
Polestar i bestilling

Catalyzator

Savner logoen...  ::)  Både her i forumet og på hovedsiden til Norstart
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

ilmarw

Logoen er på plass her på forumet for min del. Forsiden til elbil.no er nok bare en Joomla-logo foreløpig.

ilmar
Polestar i bestilling

Catalyzator

Jeg ser at favoritt-ico er på plass i forumet (favoritt-ikonet)
men Logoen er bortevekk begge plasser... 

Syns også at det ble litt mye blått... koseligere med litt "miljøgrønt"  ;D   
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Lars C. Krogenæs

#14
Noen har brutt seg inn på elbil.no og stjålet logoen vår !!!

Jeg tuller ikke, desverre. Hvis du hadde Trykket på vis, og så kildekode, i nettleseren, og bladd litt nedover, hadde du sett at det var mange henvisninger til nettsteder som absolutt ikke har noe med elbil å gjøre, (står etter <u style='display:none'>) Samtidig som henvisning til logoen og faviconèt var  borte.

Dette ble også gjort for noen dager siden. Jeg slettet da refereansene til spam sidene, men fikk ikke tid til å gjøre noe mer med mistet logo.  Tidligere i dag var det lagt inn en linje med spam-kode, men ser nå at de har kommet mye mer i løpet av kvelden.

Egentlig er dette litt skummelt å tenke på at noen greier å gjøre. De har desverre også et mye høyere kompetansenivå innen web-teknikk, en det en stakkars elbil-entusiast besitter...

Får ta noen søk og prøve å finne en måte å få dette stoppet på.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA