Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tur/retur Kristiansand-Oslo på vinteren

Startet av StineLeaf, onsdag 12. februar 2014, klokken 21:23

« forrige - neste »

StineLeaf

Ser det er lite aktivitet her, men jeg prøver likevel! Noen sørlendinger som har prøvd seg på en tur Kristiansand-Oslo og tilbake igjen på vinterstid? Når og hvis Ishavsveien åpner sine forbaska dyre hurtigladere blir det ikke noe problem, men det er planlagt å åpne i april og det føles altfor lenge til. Skal flytte tllbake til Kristiansand (hurra!) til sommeren og trenger å komme meg på visninger.

Noen som har erfaringer og gode tips de vil dele? En genial laderute f.eks?
Rød Nissan Leaf Acenta som eneste bil.
Registrert 13.01.2014
Oslo/Kristiansand.

Electrix

Jeg venter også på hurtigladere på denne strekningen, dessverre ser det ut til at det bare er ishavsveien som planlegger mellom arendal og larvik. Med tanke på at turen da vil koste rundt 1200 kr I lading så kommer jeg nok til å kjøre dieseldyret neste gang også. Men om det blir litt konkurranse I hurtigladingen så kan det kanskje bli elektrisk tur.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

StineLeaf

Vi har bestemt oss for å ta turen så fort vi får levert en 16A-kabel, tross hurtigladesituasjonen. Når Ishavsveien åpner hurtigladerene tror jeg nok at jeg motvillig kommer til å kjøpe et tre måneders abonnement til 1100 kr, bare fordi jeg må kjøre denne strekningen veldig ofte fram til sommeren. Utrolig merkelig at det ikke finnes alternativer, det er jo E18. Håper det er standard med hurtiglading på bensinstasjoner langs de største veiene i løpet av det neste året eller to. Det må jo være en gullgruve å ha oss elbilister sose rundt på bensinstasjonen i en halvtime!
Rød Nissan Leaf Acenta som eneste bil.
Registrert 13.01.2014
Oslo/Kristiansand.

Electrix

Ønsker deg lykke til med turen, for meg blir det nok ikke noen tur før det sorte hullet mellom Arendal og Tønsberg er tettet. Mulig jeg forsøker meg en tur, men det er synd man må "investere" såpass mye bare for å teste turen.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

X-Trail

Grønn kontakt vurderer visst også lader ca i Bamble uavhengig av Ishavsveien. Da vinner nok grønn kontakt kundene :)
Stolt eier av ELise♡

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA