Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris TMX - hvor går grensen din?

Startet av autofil, fredag 07. februar 2014, klokken 21:04

« forrige - neste »

autofil

Vi lever lykkelig uvitende om hva vår TMX vil lande på prismessig. Vi håper alle vi får biler før 50k biler ruller på veien og avgiftene mest sannsynlig øker. Forutsatt at vi alle kommer innenfor dette avgiftsfritaket - hva estimerer du prisen til å lande på, og hvor opplever du din grense går betale for bilen med nåværende informasjon?

KrW

Jeg tipper 590 000kr for rimeligste med 85kWh. 5% dyrere enn TMS + 40k for AWD. For vår del kommer vel hengerfeste, tech-pakke og vinterhjul i tillegg. Kanskje 650k?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på fredag 07. februar 2014, klokken 21:04
Vi lever lykkelig uvitende om hva vår TMX vil lande på prismessig. Vi håper alle vi får biler før 50k biler ruller på veien og avgiftene mest sannsynlig øker. Forutsatt at vi alle kommer innenfor dette avgiftsfritaket - hva estimerer du prisen til å lande på, og hvor opplever du din grense går betale for bilen med nåværende informasjon?

Etter debatten Torsdag så virker det som politisk er mer 2017 en 50 000 elbiler. :-)

Samtidig som de må fremdeles følge EU sine krav om gjennomsnitts CO2 utslipp på ny bil salg, de ble nylig innskjerpet ytterligere og nå må en ha et vesentlig salg av hel elektriske biler for å holde snittet lavt nok.

Men at noen goder forsvinner må en regne med, men vi som allerede har reservert X er nok ikke i faresonen. :-)
Eneste er nok kollektivt feltet, som ikke er med i avtalen men bare en bonus. :-)

Men skalaen din gikk nok ikke langt nok for å finne grensen min. :-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

autofil

Ser virkelig frem til en avklaring etter hvert. Jeg kommer selv til å gå for en vanlig 85kw. Blir spennende å se pakkene som kommer. Når første produkt modell kommer blir det endelig klart hvilke lærdommer de har trukket fra TMS. Forventer at vi slipper pakking av snø i hjulbuen blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA