Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi Q8 vs Model X - Audi med EV planer

Startet av pej, fredag 07. februar 2014, klokken 11:05

« forrige - neste »

pej

Hva tror vi om dette folkens? 200km lengre rekkevidde enn model X ? Da får Tesla en reell konkurrent. Blir spennende å følge dette.

http://www.tv2.no/underholdning/broom/se-hvem-som-skal-overgaa-tesla-med-luksussuv-4180411.html
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Cowboystrekk

Audi har et trumfkort: Ikke de forbanna måkevingene! Takboks og lav garasjehøyde er ikke noen hindring!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

JohanH

Sitat fra: pej på fredag 07. februar 2014, klokken 11:05
Hva tror vi om dette folkens? 200km lengre rekkevidde enn model X ? Da får Tesla en reell konkurrent. Blir spennende å følge dette.

http://www.tv2.no/underholdning/broom/se-hvem-som-skal-overgaa-tesla-med-luksussuv-4180411.html

Vi tror det når vi ser det ikke sant? Og det betyr når vi ser biler levert til kunder for penger.

turfsurf

Sitat fra: JohanH på fredag 07. februar 2014, klokken 11:22
Vi tror det når vi ser det ikke sant? Og det betyr når vi ser biler levert til kunder for penger.

Er nok godt mulig dette. Blir sikkert en veldig bra bil. Men til en pris ihvertfall 250000 over Model X og med Audis tradisjon for priser på ekstrautstyr, så frir den nok til de mere bemidlete. De som i dag kjøper nye X5, ML og GL (Q7 selger de vel ikke noe av).

Uansett synes jeg det er mere interessant med en Tesla, det er mere dynamikk i ett såpass relativt lite selskap så ting skjer fortere. Å slippe å ha med organisasjoner som Møller å gjøre er gull verdt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amoss

Sitat fra: JohanH på fredag 07. februar 2014, klokken 11:22

Vi tror det når vi ser det ikke sant? Og det betyr når vi ser biler levert til kunder for penger.

Helt klart :)  Men en ting kan vi tro alt nå: De begynner å ta Tesla seriøst, og i det minste ønsker å konkurrere om el-bilistene. Og derved begynner Teslas virkelige mål å komme i siktet :)
Model S 85D

OddB

Tips: tipper du rekker å slite ut en X før denne kommer. ...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Henning76

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 07. februar 2014, klokken 11:15
Audi har et trumfkort: Ikke de forbanna måkevingene! Takboks og lav garasjehøyde er ikke noen hindring!

Tesla har et MYE større trumkort. Fullt av forbanna ladestasjoner over hele Europa.

;)
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

bb

Sitat fra: Henning76 på fredag 07. februar 2014, klokken 13:22
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 07. februar 2014, klokken 11:15
Audi har et trumfkort: Ikke de forbanna måkevingene! Takboks og lav garasjehøyde er ikke noen hindring!

Tesla har et MYE større trumkort. Fullt av forbanna ladestasjoner over hele Europa.

;)
Med mindre Audi inngår et samarbeid med Tesla og gjør det mulig å lade på SC.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Henning76

Sitat fra: bb på fredag 07. februar 2014, klokken 13:39
Sitat fra: Henning76 på fredag 07. februar 2014, klokken 13:22
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 07. februar 2014, klokken 11:15
Audi har et trumfkort: Ikke de forbanna måkevingene! Takboks og lav garasjehøyde er ikke noen hindring!

Tesla har et MYE større trumkort. Fullt av forbanna ladestasjoner over hele Europa.

;)
Med mindre Audi inngår et samarbeid med Tesla og gjør det mulig å lade på SC.

... som jeg tror er den *egentlige* forretningsplanen til Tesla på lang sikt. Vet ikke med Audi, men det er nok en viktig bidragsyter til at Toyota og Mercedes er med på laget.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

ebbrey

Audi må bla opp mye penger for å komme innafor og bla opp penger lenge fremover for å være med på SC.
Elon snakket litt om dette i amsterdam. De bidragene tesla ønsker fra andre er dem hittil ikke så intressert i. Det er jo tross alt gratis for oss med superlader option for livet. Det er det ingen andre produsenter enda som har satset på.

Lurer litt på hvor mye denne superlader prisen vil stige fremover som SC blir fler og fler. Ser for meg at vi som var tidlig ute har fått den til en god pris.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Anew

Sitat fra: pej på fredag 07. februar 2014, klokken 11:05
200km lengre rekkevidde enn model X ?
Virker totalt usannsynlig. Tenker akkurat dette er et resultat av en hjernedød amerikansk journalist som har fått rekkeviddetall oppgitt i km, og så ikke regnet om til miles. Så har våre hjemlige journalister regnet om fra miles til km.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Denne nyheten er allerede "gammel" her på elbilforumet, både med urealistiske og realistiske spesifikasjoner  ;)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11875.0.html

sigurdi

De tro trådene kan godt slås sammen. :-)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11875.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12294.0.html

Men i dag veier Audi Q7 - 2375kg, dette med en normal motor, drivverk osv som har sin vekt. :-)
Med den batteri pakken de ønsker å sette inn i den opp mot 150kWh, så må allikevel bilen slankes kraftig for å komme ned i sin nåværende vekt.

Men så lenge de kommer til å produsere den parallelt med bensin/diesel utgaver, så ser jeg ikke at de kjører to produkt versjoner med helt ulikt design (innvendig, utnytting av tankplass, motor rom osv osv)

Slik at den aldri vil utnytte plassen like bra som model X desverre. :-(

Samtidig så har jeg kjørt rundt i min X i nesten 1.5år allerede og blir ikke prisen lagt for høy er jeg ikke den eneste. :-)

Når X har tilgang til gratis superladere i hele europa som en pluss, må Audi ivertfall ikke prises over, dersom de har tenkt å selge i større kvanta. :-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA