Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilnyheter slippes i Norge

Startet av Griffel, tirsdag 30. september 2008, klokken 22:38

« forrige - neste »

Griffel

http://www.tu.no/samferdsel/article180675.ece

"Lover nyheter
EVS 24 er delt inn i tre hoveddeler. Kongressens ryggrad er de rundt 300 foredragene som skal holdes.

Dernest er det en utstillingsdel som kommer til å bli stor. Hovedhallen ble utsolgt allerede i sommer, slik at nabohallen også må tas i bruk slik at de store bilkonsernene får nok plass til å vise seg fram.

– Det er for tidlig til at jeg kan gå ut med navn verken på foredragsholdere eller utstillere. Men det er jo de største navnene som kommer. Dessuten er jeg blitt informert om at det vil bli sluppet nyheter her i Stavanger disse dagene, røper Røstvik."

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

#1
Dette blir spennende. At alt dette skjer i gåavstand fra eget hus er nesten ubegripelig.

Håpet Th!nk fikser litt på designen av bakluka på Ox'en sin. Slik bilde indikerer virker denne ikke helt gjennomtenkt og uferdig.

En list langs lysene f.eks, hadde forbedret utseende med en gang, selv om det hadde redusert sikten bakover noe.

Ved nærmere undersøkelse på th!nk sin hjemmeside kan en se at der er en innvendig avskjerming her. http://www.think.no/think/Press-Pictures/Picture-gallery

Dermed spørs det om det ikke bare var en uheldig vinkel på bilde ovenfor.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Enig i at bakenden så litt uferdig ut. Litt som når du ser en treskjæring ende i en tømmerstokk, bare litt "mildere". :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Baltor

Rogalands Avis har en helside om EVS24 i dag, Harald N. Røstvik forteller at det nå er 70 påmeldte utstillere, og mange spennende hyheter å glede seg til.  :D
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Ken

#4
Men flott at de har bevarte den Think bakluken som gjør rygging og lukeparkering så lett.

Send en mail til Katinka von der  Lippe med dine synspunkter. Tenk på den Renault Megan bak ende. Synes dere at den er like stygg nå?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Megan er heller ikke noe pen (i mine øyne), men bakenden passer bedre til resten av bilen enn bakenden på ox gjør. Litt som hvis du har ei fin dame med i pappeske på rumpa; dett er liksom noe som ikke stemmer selv om resten av formeene er bortimot perfekte.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Nå så jeg Ox utstilt på fabrikken når jeg var der og kan ikke huske at jeg hengte meg spesielt opp i bakenden. Den jeg så var vel sort og det kan jo være derfor det ikke slo meg som så spesielt - kontrastene mellom luka og bilen blir jo større når det er annen farge på bilen.

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Joda, kontrastene kan sikkert spille inn, og så er det jo ikke sikkert bildet taler helt sant heller. Et bilde kan jo som kjent lyve mer enn tusen ord. ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

OX'en står forøvrig på Think-kontoret på Fornebu, de har heist tre biler opp i tredje etasje med kran. Men det var vel mildt sagt litt off-topic   8)

ilmar
Polestar i bestilling

Boogie

Og OXen ser helt nydelig ut!!!

Gleder meg til den blir klar for levering.
Men det var helt klart en concept bil. Mange komponenter er bare satt på plass. Ikke rør, da detter de av...

Hihi, men morsomt var det å se den.

Prøvekjørte den nye Thinken igjen i går, og den er bare helt rå i forhold til det vi er vant med. God akselerasjon, og bra toppfart. Litt mye støy både fra hjul, vakuumpumpe og motor (hvining), men de jobber med det, så det blir nok bra :D
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA