Hvordan behandle bremsene?

Startet av Jejl, tirsdag 21. januar 2014, klokken 19:57

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Freddan på mandag 17. mars 2014, klokken 10:36
At en Model S sine skiver ruster mere er helt naturlig når man kjører med regen. Regen bremser hjulene ganske kraftig og oppbremsing i kryss og rundkjøringer er ikke nødvendig. Vanlig bremsing vil slipe bort overflaterust på skivene.

Jeg anbefaler deg og gjøre noen semikraftige oppbremsinger hver gang du bruker bilen, evt slå av regen i bykjøring for å få slipt bort litt rust på skivene.

Det er ikke skivene det er snakk om , det er senternavet som ruster, denne del er ikke utsatt for blemseklossene...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Sitat fra: Freddan på mandag 17. mars 2014, klokken 10:36
Vanlig bremsing vil slipe bort overflaterust på skivene.
Igjen, det er ikke rust på sliteflatene vi diskuterer her.

BMW850

Jeg gir opp!!!  ::) Trur virkelig det er på tide å finne fram popcornet her!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

DanielWA

Sitat fra: Niclas på søndag 16. mars 2014, klokken 18:08
Det går nok fint, skal sjekke opp og se om det er sendt - hvis ikke må jeg nok få slengt på enda en kasse. Når nesten to kasser er gått uten at det er lagt ut "for salg" vil det nok være minimal risiko med 3 kasser.

Tar gjerne en boks jeg også om det fortsatt er fler igjen...  :)
P85+, Grå metallic, 21" grå
P137XX - solgt 18.05.14

P85D, Grå metallic, 21" grå - levert 21.02.15
P678XX

FThorsen

Jeg er også gjerne med på en boks. Da kan jeg teste dem på den gamle Bimmern som sliter litt med dette. Kan det være salt i kobinasjon av hard oppbremsning - les varmeutvikling mon tro?
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Niclas

Tjohei den er god dere, navnene noteres ned fortløpende selv om jeg ikke svarer på alle poster :-)
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

Cries

Hiver meg på bokseløpet og tar gjerne en boks selv :)

Sualc

Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Royce1981


Muffinman

Foreslår at topic endres til "den store jeg tar en boks-tråden".
:)

Høgis

#56
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:52
Foreslår at topic endres til "den store jeg tar en boks-tråden".
:)
[/quote

Jeg bestilte en box fra eEuroparts.com, det stod 20 dager lev. tid men kom etter en uke, fikk den i dag.
Det står FOR PROFESSIONAL USE ONLY  og NOT FOR RETAIL SALE på boxen. Kanskje noen andre tør prøve den først ??? Prøvde en liten dusj på esken og den gir sølv farge, så jeg tror den vil gjøre "trommelen" fin. Må nok dekke til calipperne. Legger ved bilde av teksten.

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Lommelund

Noen som sitter på erfaring når det gjelder bruk av dette middelet eller andre på navet/ bremserotorene? Forblir det pent? Er det krevende å fjerne rusten i forkant - hvilke metoder har dere brukt for å fjerne rusten?

Hører gjerne fra flere!

cstromme

Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Lommelund

Hadde verdsatt tilbakemelding om erfaring rundt behandling av rustne nav/ bremserotorer. Produkt? Rustfjerningsmetode? Tidsbruk? Vellykket?

Pliiiiizzzz :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA