Hvordan behandle bremsene?

Startet av Jejl, tirsdag 21. januar 2014, klokken 19:57

« forrige - neste »

BMW850

#30
+1 Kobberpasta eller spray skal IKKE brukes på skiver eller bremseklossflaten mot skive!!
Ser det er nevnt tidligere men kan tydeligvis ikke gjentas for ofte ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Niclas

Sitat fra: Sunnmøring på lørdag 15. mars 2014, klokken 13:17
Er med på ein boks om det er fleire igjen? :)

Notert :-) ba om 2 esker à 10 stk, så om det går igjennom blir det nok en til deg også. Satser på bekreftelse tidlig neste uke
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

Bjørn

Sitat fra: Niclas på lørdag 15. mars 2014, klokken 17:57
Sitat fra: Sunnmøring på lørdag 15. mars 2014, klokken 13:17
Er med på ein boks om det er fleire igjen? :)

Notert :-) ba om 2 esker à 10 stk, så om det går igjennom blir det nok en til deg også. Satser på bekreftelse tidlig neste uke

Jeg og.. :D hvis det rekker..

jog

Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

hma

@Niclas: Har du flere bokser igjen kjøper jeg gjerne én. :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Niclas

Det går nok fint, skal sjekke opp og se om det er sendt - hvis ikke må jeg nok få slengt på enda en kasse. Når nesten to kasser er gått uten at det er lagt ut "for salg" vil det nok være minimal risiko med 3 kasser.
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

tormodl

Bra tiltak - eg tar gjerne ein boks eg og hvis det blir nok :D
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

rene

Også interessert i en boks av denne.

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Teslanewbie

#39
Dette ikke noe som eierne skal ordne opp i , dette må Tesla ordne opp i. Har ikke sett en < 1 år gammel premiumbil som ruster slik.

Hvem er det Tesla vil konkurrere med hvis de tar så lett på slike synlige detaljer.
Til dere som hevder at dette er normalt , det er det ikke. Har du sett en BMW 5, BMW 7, Porsche panamera, Nyere MB etc etc som ruster etter så kort tid?

Grunnen til at jeg ikke lengere kjøper MB er grunnet rust på en 2 år gammel MB CLK cab jeg en gang eiet. Dette bilmerke har ikke mitt fortroende lengere.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Mhal

Forstår ikke hva Tesla skal ordne opp i. Greit det ikke ser fint ut, men det er ingen feil.


Teslanewbie

Sitat fra: Mhal på mandag 17. mars 2014, klokken 10:04
Forstår ikke hva Tesla skal ordne opp i. Greit det ikke ser fint ut, men det er ingen feil.

Du får lese lengere opp..

Du har kjøpt en premiumbil ikke en Lada. Man må forvente kvalitet av samme klasse som Tesla ønsker at Modell S skall konkurrere med.
Rust på senternavet er ikke akseptabelt på en noen måneder gammel bil!

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Mhal

Bremseskivene er en slitedel som byttes regelmessig, når disse blir levert er dei vanligvis insatt med fettlag for å beskytte mot rust. Ved montering vaskes dette fettlaget av på sliteflaten.

At det forekommer rust på den del som ikke er sliteflate er ikke uvanlig, det forekommer mer eller mindre på dei fleste biler.

Kan hende noen produsenter velger å behandle senternavet, men dette kan jeg aldri tenke meg er gjort i produktbeskrivelsen.

At dette ikke står til dine forventninger eller ser fint ut er greit, men feil er det ikke.

Teslanewbie

Sitat fra: Mhal på mandag 17. mars 2014, klokken 10:24
Bremseskivene er en slitedel som byttes regelmessig, når disse blir levert er dei vanligvis insatt med fettlag for å beskytte mot rust. Ved montering vaskes dette fettlaget av på sliteflaten.

At det forekommer rust på den del som ikke er sliteflate er ikke uvanlig, det forekommer mer eller mindre på dei fleste biler.

Kan hende noen produsenter velger å behandle senternavet, men dette kan jeg aldri tenke meg er gjort i produktbeskrivelsen.

At dette ikke står til dine forventninger eller ser fint ut er greit, men feil er det ikke.

Nå har jeg studert flere biler i premiumklassen. Biler som er flere år gamle har ikke samme utbredte rust som TMS har etter noen måned.

Greit om du sammenligner med en LADA eller trabant men ikke hvis du vil sammenligne deg med MB,BMW , Audi etc...

Som nevnt så sjekket jeg naboens BMW som er 4 år, ikke antydning til rust på senternavet . Rart.. Hvorfor produserer ikke BMW skiver som ruster ?

Men skjønner vi har ulike preferanser for hva som er pent og reint .. Jeg på min side liker ikke skitt, at noen annen gjør det er opp til dem.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Freddan

At en Model S sine skiver ruster mere er helt naturlig når man kjører med regen. Regen bremser hjulene ganske kraftig og oppbremsing i kryss og rundkjøringer er ikke nødvendig. Vanlig bremsing vil slipe bort overflaterust på skivene.

Jeg anbefaler deg og gjøre noen semikraftige oppbremsinger hver gang du bruker bilen, evt slå av regen i bykjøring for å få slipt bort litt rust på skivene.
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA