Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Supercharger gratis for Model X?

Startet av KrW, onsdag 15. januar 2014, klokken 16:57

« forrige - neste »

KrW

Mulig det er diskutert tidligere men tror dere det vil bli gratis å lade med Supercharger også for Model X?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

kulfyr

Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

teslanor

Så klart. Hvorfor skulle X skille seg fra Model S ifht. dette? I tillegg er det jo en dyrere bil...

KrW

På min reservasjonbekreftelsesmail står det: "Model X vil ha en pris som en tilsvarende utstyrt Model S. Det vil komme flere detaljer ettersom produksjonsstart nærmer seg." Tror vel egentlig selv at den blir dyrere men det låter alikevell bra.

På alle presentasjoner av superchargers jeg har sett klipp fra sier de alltid gratis for Model S og ikke noe om gratis for alle Tesla biler. Akkurat som de vil spesifisere at det er for Model S for å sikre seg mot å ikke si feil dersom det ikke blir gratis for alle senere modeller. Men jeg både tror og håper de vil bli gratis også for X.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Sitat fra: KrW på torsdag 16. januar 2014, klokken 23:11
På min reservasjonbekreftelsesmail står det: "Model X vil ha en pris som en tilsvarende utstyrt Model S. Det vil komme flere detaljer ettersom produksjonsstart nærmer seg." Tror vel egentlig selv at den blir dyrere men det låter alikevell bra.

På alle presentasjoner av superchargers jeg har sett klipp fra sier de alltid gratis for Model S og ikke noe om gratis for alle Tesla biler. Akkurat som de vil spesifisere at det er for Model S for å sikre seg mot å ikke si feil dersom det ikke blir gratis for alle senere modeller. Men jeg både tror og håper de vil bli gratis også for X.

Dette kan vel også være for å forklare at Roadster ikke støtter superlading. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Lokführer

Sitat fra: KrW på torsdag 16. januar 2014, klokken 23:11
På min reservasjonbekreftelsesmail står det: "Model X vil ha en pris som en tilsvarende utstyrt Model S. Det vil komme flere detaljer ettersom produksjonsstart nærmer seg." Tror vel egentlig selv at den blir dyrere men det låter alikevell bra.

På alle presentasjoner av superchargers jeg har sett klipp fra sier de alltid gratis for Model S og ikke noe om gratis for alle Tesla biler. Akkurat som de vil spesifisere at det er for Model S for å sikre seg mot å ikke si feil dersom det ikke blir gratis for alle senere modeller. Men jeg både tror og håper de vil bli gratis også for X.
Model S har jo strengt tatt økt nesten 100' i pris(sånn i snitt), så akkurat det er litt misvisende synes jeg. Hvertfall siden de har sagt dette hele tida, selv når prisen på Model S var lavere. For meg blir model X 5-10% dyrere enn Model S + 100'
I tillegg tror jeg ikke model X blir levert 60kWt batteri, men med 85 kWt batteri pluss et nytt større alternativ. (ren spekulasjon, men dette er typisk Tesla) Jeg tror en magert utstyrt MX med 85kWt non p, med tech, uten noe særlig annet kommer på 650-700' dersom elbiler fremdeles forblir avgiftsfrie.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

PK

Gratis og gratis....
Det er vell mer rett å si at Tesla Model S 85 kwh har superlader inkludert i prisen, mens på 60kwh er det et tillegg for å få det inkludert i prisen. Det var iallefall slik selgeren i Bergen forklarte det til meg.
Tror nok at TMX vil få samme muligheten for superlader inkludert i prisen

Gleder meg til levering !! =)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

sigurdi

Sitat fra: PK på tirsdag 21. januar 2014, klokken 09:31
Gratis og gratis....
Det er vell mer rett å si at Tesla Model S 85 kwh har superlader inkludert i prisen, mens på 60kwh er det et tillegg for å få det inkludert i prisen. Det var iallefall slik selgeren i Bergen forklarte det til meg.
Tror nok at TMX vil få samme muligheten for superlader inkludert i prisen

Gleder meg til levering !! =)
+1
Ingen ting som er gratis her i verden. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA