Setetrekk

Startet av teralv, lør 11. jan 2014, kl. 21:27

« forrige - neste »

teralv

Har en Leaf 2013 mod, med HVITT interiør og setetrekk. I hverfall ganske så lyst.

Dette er upraktisk med tre grisunger, så eg må ha trekk. Noen tips til noe som passer Leafen?

Sent from my iPhone using Tapatalk
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

Mr.Zero

Det originale blir nok mørkere etter hvert... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

2mash

Så en Leaf til salgs for en liten tid tilbake, der selger hadde fått sydd og montert skaitrekk. Så riktig pent ut, synes jeg å huske....
Ca 10 lapper i Bergen...

Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

Lynet

Søk på setetrekk og du finner flere tråder om emnet.......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bjorn_2390

Sitat fra: teralv på lør 11. jan 2014, kl. 21:27
Har en Leaf 2013 mod, med HVITT interiør og setetrekk. I hverfall ganske så lyst.

Dette er upraktisk med tre grisunger, så eg må ha trekk. Noen tips til noe som passer Leafen?

Dette er vanskelig, teralv. Har akkurat samme utfordring som deg (dog ikke flere enn to små). Det er vanskelig å finne trekk som passer. Selv har jeg ikke lykkes så langt. Noen har tatt til orde for Biltemas rimelige trekk. Jeg prøvde derfor dette, men det var rett og slett for kort, jeg fikk ikke dratt dem langt nok ned, så det ble store glipper både på siden og bak. Da er man like langt, fordi det er nettopp der(!) ungene sparker. Har god erfaring med baksetelommer fra Jula, som er både rimelige og bra, men dette redder ikke setetrekkene. MEN: Så viste det seg at det er en annen kar, som har kjøpt sine setetrekk på Biltema, som har gjort dette med stor suksess. Etter dette konkluderte vi med at det nok er forskjellige størrelser på Biltemas trekk, selv om de ser tilsynelatende like ut. Det jeg fysisk prøvde, skulle passe til en del (maaange) relativt store biler. Likevel var setetrekkene for små.
Jeg har egentlig konkludert med å kjøpe inn rimelig stoff på Ikea og sy selv. Det koster ikke mange kronene rundt baut til en Leaf.
I skrivende stund, er det tilbud på trekk fra Jula.
Se her: http://www.jula.no/setetrekk-super-speed-605039.
Jeg har ikke prøvd disse, så jeg aner ingenting om mål og alt mulig. Men vær obs!! når du kjøper uoriginalt i forhold til airbag's!!

Baksetelommene kan du for øvrig se her:
http://www.jula.no/bilsetelomme-619290

Hvis du finner noe som funker, vær snill å legg inn resutatet her! Gjerne med bilde/r.
Lykke til!
(Og som andre sier her - temaet har vært oppe flere ganger.)
Blå Euro-Leaf (2012)
Kona (2022)

fws

Man har mange muligheter hvis man bestiller fra USA. Da kan du få tilpasset Leaf.
http://www.carid.com/2013-nissan-leaf-seat-covers/
Nissan Leaf 2018

X-Trail

Kgk norge selger formtilpassede til japansk leaf. I delskinn og er mørkegrå. Passer ganske bra og grei pris :)
Stolt eier av ELise♡

teralv

Min er fra jan 13 - er den japansk?

------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

BE

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

X-Trail

Til euro-leaf selges det orginale setetrekk hos forhandler forresten. Tror de er billigere enn fra kgk også. Passer de på nye leaf så passer de nok på gamle leaf også, uten at jeg har sett de eller prøvd :)
Stolt eier av ELise♡

Balrog

er priser og nettadresser hemmelig?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

X-Trail

Sitat fra: Balrog på tir 21. jan 2014, kl. 23:19
er priser og nettadresser hemmelig?
Tja, Nissan.no og kgk.no
Står i brosjyre at originale passer kun euro-leaf, men hvem vet? 2500 + moms. Kgk tror jeg var 2900 + moms.
Stolt eier av ELise♡

fws

Er det forskjellige seter på 2013 mod euro-leaf og usa-leaf?
Nissan Leaf 2018

johncl

Originale setetrekk i følge Nissan sine sider:

http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/electric-vehicles/leaf/prices-and-equipment/accessories.html

3003 kr (merksnodig pris) - part no KE8603N000

Har nye Leaf med svart interiør men ser at noen her på forumet sliter med at setene blir fort slitt ned... Får vurdere trekk kanskje...
Perlehvit Leaf 2014

bjorn_2390

Sitat fra: teralv på lør 11. jan 2014, kl. 21:27
Men er det i tretusenkronersklassen du er ute etter, Teralv? Jeg synes det er mye penger, i forhold til hva jeg ideelt hadde vært ute etter. Hm. Merker egentlig i skrivende stund at tre lapper er uaktuelt.  :P
Blå Euro-Leaf (2012)
Kona (2022)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA