Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EL-18 Veien mot Stavanger

Startet av Boogie, torsdag 11. september 2008, klokken 20:19

« forrige - neste »

Baltor

Jeg sendte mail til Bjørnar Kruse og henviste til denne tråden, dermed kan de lese alle forslagene som dukker opp her.
Fra Ålgård er det nok korteste vei til Klepp å kjøre via Figgjo, men dette er ganske smalt og svingete. Hvis man svinger av allerede ved Bue får man bedre og kortere vei, over Høgjæren.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

bjornar

#16
Fint at løypa diskuteres her av lokalkjente. Vi vurderer å kjøre en bit av RV 44 med bilene som skal kjøre hele ruta fra Oslo. Regner med å kjøre opp ruta i løpet av november.
Når det gjelder ladeplasser så prøver vi å få en oversikt over hva som finnes og hva som må installeres.  Det avhenger selvfølgelig også av hvor mange som blir med og rekkevidden på disse.
Det hadde vært fint om vi kunne fått etablert noen permanente ladeplasser som folk kan bruke også etter rallyet.
Tror dette kommer til å bli gøy og håper flest mulig blir med.

Er det mange av dere på forumet som har tenkt til å være med på rallyet og hva slags kjøretøy stiller dere eventuelt med?

elektrolux

Kom til å tenke på en ting angående siste etappen.

Dersom den starter stort mer enn 3-4 mil fra Stavanger, vil mange elbiler med dagens rekkevidde gå lens for strøm akkurat idet vi skal til å vise oss fram.

Dette ville blitt værst tenkelig reklame for Elbil. Tenk at det at langs sjamøretappen står elbiler på rekke og rad tomme for strøm. Måtte vært en drøm for Elbilfientlige jurnalister. Hadde sikkert blitt morro innslag på TV også.

Tror vi skal forsøke å planlegge slike potensielle problemer vekk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ravn

Vi snakker vel her om to forskjellige ting.

1) Dette "rallyet" som går fra Oslo->Stavanger / Egersund->Stavanger
2) Samle en del elbiler for å gjøre felles entre sammen med rallyet?

De som begir seg fra Oslo/Kristiansand/Egersund til Stavanger ordner seg nok, men tror de fleste med "alternative biler" vil være ganske tomme når de kommer frem.

Når det gjelder gruppe 2, så bør de fleste klare Klepp->Stavanger helt fint, eller? Jeg kjørte jo 85 km med revaen min (8 stk blybatterier på totalt 48volt) i Danmark. Er jo to felt stort sett hele veien så det er ikke vits å ha bånn pedal hele veien (selv om det er mer morro).

Men for å svare på spørsmålet ditt bjornar:
Jeg kommer nok ikke til å delta, men slenger meg gjerne med fra feks Ålgård med min Ranger.

Men hva med svenskene og danskene? Har noen dialogen med dem (Via Knut regner jeg med)
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Baltor

Deler ikke bekymringen til Electrolux, el-bil eiere er eksperter i å planlegge kjøringen.

Dette blir vårens vakreste eventyr, planlegger å stille på siste etappen, vi må jo delta på ordentlig for å få rallynummer på bilen og kunne passere målstreken i blitzregnet.  ;D ;D ;D

Politikerne og de store aktørene kommer til å fokusere på Hydrogenveien, men det er elbileierne som viser vei, man kan endre vaner og gjøre noe selv, ikke bare vente på alle andre.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

bosonic

Sitat fra: Baltor på tirsdag 28. oktober 2008, klokken 21:04
man kan endre vaner og gjøre noe selv, ikke bare vente på alle andre.
er helt enig
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Baltor

OBS. påmelding til Viking Rally er allerede 15 januar. Dermed er dette noe vi må huske å ordne i løpet av jula.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

hens

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Baltor

Her:

http://www.vikingrally.no/registration

Bjørnar Kruse skrev i mail til meg at det ganske straks skulle komme ut mer info. Hvordan går dette Bjørnar??
(det er detaljer om siste etappen jeg er mest opptatt av)
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

ravn

Skjer det noe her?

Er også interresert i en kort etappe. Noen nevnte fra klepp.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Baltor

Jeg fikk en mail om at endelig avgjørelse om minirallyet ikke ville bli tatt før i januar. Fikk også beskjed om at det var stor interesse fra mange land. Viktig at vi melder oss på, det blir tøft å krysse målstreken sammen med konseptbiler fra Mitsubishi og andre. ;D ;D ;D
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

ravn

#26
Da begynner infoen å falle på plass angående Viking mini rally.

Her er en kort oppsummering:

Når:
13. mai 2009. Avreise ca 10-11 (avhenger av hovedrallyet).

Hvor:
Hovedoppmøte for Mini Rally er Ogna camping:  http://ognacamping.no/
Ogna? 20 km nord for Egersund.

Alternativt oppmøte for de med mindre kapasitet:
Klepp Gokart bane: http://klepp.kna.no/

Kjørelengde:
Ca 62 km fra Ogna til Stavanger
Klepp gokart er ca på midten mellom Ogna og Stavanger.

Lademuligheter:
For de som leier hytte på Ogna camping har man 16A kurs i hytta. Arrangør skal verifisere dette, slik at vi ikke kommer i en typisk campingplass situasjon, at jo hver hytta har 16A sikring, men har liten hovedsikring slik at ingen får lade alikevel.

Lademulighet på Klepp Go-kart (bør meldes inn på forhånd).

Spesialetapper:
Dette gjelder hovedsaklig hovedrallyet, men det skal være en spesialetappe på Klepp.
Her er det valgfritt for mini-rally deltakere å delta. Dersom du ønsker å delta noteres dette i info feltet i påmeldingen.

Kart  (Linken fjerner valget om å "unngå motorvei". Så klikk på "flere alternativer og velg dette for å vise ruten via riksveien).



Så da er det bare å melde seg på pronto!

http://www.vikingrally.no/

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Baltor

Lampo joins EVS Viking Rally
http://www.vikingrally.no/news/lampo-joins-evs-viking-rally/
Denne blir det nok litt tøft å klare å holde bak, jeg kjører Partner ;D ;D
Men, gleder meg til å bli forbikjørt av denne og andre elbiler.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

elektrolux

Her er et mulig overnattingssted på Ogna. ( Som er startstadet for minirallyet )

http://www.sirevaag.net/hotell.htm
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hens

#29
Mangel på ladeplasser?

www.npcimaging.com/EAA  -Charging

Husk sikring på hver krok! ;D

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA