Homelink for Chamberlain Liftmaster rolling code?

Startet av Birger, onsdag 01. januar 2014, klokken 18:03

« forrige - neste »

drinden

Hvordan monterte du den?

Sitat fra: boppus på mandag 18. januar 2016, klokken 22:33
Samme Liftmaster LM80EV hos meg. Skal være homelink-kompatibel, men fikk det aldri til å spille.
Kjøpte en universal homelink-kompatibel mottaker hos portspesialisten.com, og det fungerte fint. Bruker den fra bilen hver dag. Den koster noen hundrelapper, men du slipper å bruke mange minutter av ditt liv på surr.

Isbjørn

Sitat fra: drinden på onsdag 16. mars 2016, klokken 10:51
Hvordan monterte du den?

Sitat fra: boppus på mandag 18. januar 2016, klokken 22:33
Samme Liftmaster LM80EV hos meg. Skal være homelink-kompatibel, men fikk det aldri til å spille.
Kjøpte en universal homelink-kompatibel mottaker hos portspesialisten.com, og det fungerte fint. Bruker den fra bilen hver dag. Den koster noen hundrelapper, men du slipper å bruke mange minutter av ditt liv på surr.

Dette lurer jeg også på! Hvordan kobles den universale mottakeren mot LM80EV?
2025 Model Y Juniper LR AWD
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
2015 TMS P85DL-solgt

panda

Sitat fra: Isbjørn på onsdag 16. mars 2016, klokken 15:30
Sitat fra: drinden på onsdag 16. mars 2016, klokken 10:51
Hvordan monterte du den?

Sitat fra: boppus på mandag 18. januar 2016, klokken 22:33
Samme Liftmaster LM80EV hos meg. Skal være homelink-kompatibel, men fikk det aldri til å spille.
Kjøpte en universal homelink-kompatibel mottaker hos portspesialisten.com, og det fungerte fint. Bruker den fra bilen hver dag. Den koster noen hundrelapper, men du slipper å bruke mange minutter av ditt liv på surr.

Dette lurer jeg også på! Hvordan kobles den universale mottakeren mot LM80EV?

Den leveres fra portspesialisten med gode (og enkle) instruksjoner. Jeg kopplet den til min LiftMaster LM60 i de samme to hullen som den fast monterte veggbryteren i garasjen, sånn at det er to kabler i hvert hull. Stromforsyning separat fra medfølgende adapter. Installasjon og programmering (som fungerte) ila 10 minutter.

Se her under fliken "montering" https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/

Isbjørn

Sitat fra: panda på torsdag 17. mars 2016, klokken 07:46
Sitat fra: Isbjørn på onsdag 16. mars 2016, klokken 15:30
Sitat fra: drinden på onsdag 16. mars 2016, klokken 10:51
Hvordan monterte du den?

Sitat fra: boppus på mandag 18. januar 2016, klokken 22:33
Samme Liftmaster LM80EV hos meg. Skal være homelink-kompatibel, men fikk det aldri til å spille.
Kjøpte en universal homelink-kompatibel mottaker hos portspesialisten.com, og det fungerte fint. Bruker den fra bilen hver dag. Den koster noen hundrelapper, men du slipper å bruke mange minutter av ditt liv på surr.

Dette lurer jeg også på! Hvordan kobles den universale mottakeren mot LM80EV?

Den leveres fra portspesialisten med gode (og enkle) instruksjoner. Jeg kopplet den til min LiftMaster LM60 i de samme to hullen som den fast monterte veggbryteren i garasjen, sånn at det er to kabler i hvert hull. Stromforsyning separat fra medfølgende adapter. Installasjon og programmering (som fungerte) ila 10 minutter.

Se her under fliken "montering" https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/
Jeg har ingen veggmontert bryter med kabel. Og portåpneren (LM80EV) har masse kontakter på baksiden uten noe betegnelse. Sendte bilde av den til portspesialisten uten å få svar.

2025 Model Y Juniper LR AWD
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
2015 TMS P85DL-solgt

panda

Ok skjønner. Forhåpentligvis får du svar fra Boppus ovan som installert på 80EV. Til den tid, se hvis det er hurtigkoplingsklemmer på mottakeren bak dekselet til åpnerens
lys (det var der jeg monterte på LM60, se "Montering av veggkonsol" i manualen, hvis nå dette er riktig manual for din motor http://www.liftmaster.eu/produkte/download/lm60_80_100_130evs.pdf)

mr.rs4

Hvilke porter på ekstra remote skal kobles til motoren(skal inn på 1 og 2 på motoren) på porten min?

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Kvark

Sannsynligvis rød og hvit. Les manualen for portåpneren din.
S85D

mr.rs4

Sitat fra: Kvark på lørdag 06. august 2016, klokken 02:09
Sannsynligvis rød og hvit. Les manualen for portåpneren din.
Vet hvilken port (nr 1 og 2)  port åpneren.
Lurer på hvilke koblinger jeg skal bruke på remote åpneren.
Skal den ha strøm, eller får den strøm ifra port åpneren (nr 1 og 2)?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Kvark

#68
Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 06. august 2016, klokken 14:33
Sitat fra: Kvark på lørdag 06. august 2016, klokken 02:09
Sannsynligvis rød og hvit. Les manualen for portåpneren din.
Vet hvilken port (nr 1 og 2)  port åpneren.
Lurer på hvilke koblinger jeg skal bruke på remote åpneren.
Skal den ha strøm, eller får den strøm ifra port åpneren (nr 1 og 2)?

Unnskyld. Jeg misforstod deg.
1 og 2 på den også. :) Det er vel 1 og 3 hvis du vil at den skal være konstant trykket inn.

Det er ganske dårlig dokumentert det produktet der, og merkingene på kretskortet er litt tvetydige. Spesielt på den batchen hvor teksten er 3/4 inn under koblingsblokken. Oh China. :)
S85D

mr.rs4

Hehe, ikke unnskylde. Dårlig forklart ifra meg:-)
Det er ifra venstre til høyre du mener "NO" og "CON" som er 1 og 2?
Trenger ikke + og -?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Kvark

Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 06. august 2016, klokken 23:43
Hehe, ikke unnskylde. Dårlig forklart ifra meg:-)
Det er ifra venstre til høyre du mener "NO" og "CON" som er 1 og 2?

Stemmer. I tillegg må du koble til 12 volt helt til høyre på det som da blir 4 og 5.
Mulig det tåler 24 volt også, men det tar jeg ikke ansvar for. Aldri prøvd selv på den enheten der. (Garasjeportåpneren din kan gi ut 24 volt til ekstern enhet)
S85D

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

ventle

Er det fortsatt ingen som har funnet en løsning på dette? Har en Liftmaster LM50EV, og opplever det samme som folk har rapportert her siden 2014, bilen kvitterer at den har lært koden, men går ikke videre til modusen der bilen skal pares med portåpneren. Er ikke interessert i å sette inn en ekstra boks for å få det til å fungere, da kan jeg heller leve med å bruke fjernkontroll, men det hadde jo vært fint om det kunne fungert slik det er lagd for...

boppus

Skulle gjerne postet et bilde fra koblingen, men ikke lett her fra Spania. Det er relekontakt som lukker på adapteret fra Portspesialisten, og kobles til inngang på LM80EV. Samme på en million portåpnere. Kjøp den, plundre litt, men det kommer til å fungere.
Kan poste nøyaktig how-to senere, men om du kan starte en DVD får du til dette.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Cyl8r

Sitat fra: ventle på torsdag 12. juli 2018, klokken 10:59Er det fortsatt ingen som har funnet en løsning på dette? Har en Liftmaster LM50EV, og opplever det samme som folk har rapportert her siden 2014, bilen kvitterer at den har lært koden, men går ikke videre til modusen der bilen skal pares med portåpneren. Er ikke interessert i å sette inn en ekstra boks for å få det til å fungere, da kan jeg heller leve med å bruke fjernkontroll, men det hadde jo vært fint om det kunne fungert slik det er lagd for...

Fått det til på min Model S 👍

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA