Homelink for Chamberlain Liftmaster rolling code?

Startet av Birger, onsdag 01. januar 2014, klokken 18:03

« forrige - neste »

Birger

Jeg har i dag prøvd i lange tider med å få programmere vår Homelink til å fungere mot Lift-Master 5580 port. Og det til ingen nytte. I en tidligere tråd var det mye frem og tilbake for folk. Noen fikk det til, noen fikk det til men det virket bare noen dager og noen fikk det ikke til i hele tatt.

Kan de som både får det til og ikke til legge en liten melding om hva det virker/ikke virker med?

Jeg har sendt en e-post til Tesla og håper på å få tilbake noen fornuftige svar derfra etter hvert for mitt problem.

Redigert 4.1.2014:
Oppdaterte tittelen ettersom tråden utviklet seg med mest om Chamberlain  og problemer med rolling code.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Tuxedo

Hvor i prosessen stoppet det opp?  LM 5580 har rullerende koder, og mottakeren på garasjeåpneren må derfor "læres" at man skal bruke ytterligere en  ny fjernkontroll (dvs bilen).  Rød knapp på baksiden av garasjeåpnerenheten.

Jimpec

Har en Hörmann Supramatic portåpner fra 2010. Homelink har fungert utmerket hver dag siden slutten av oktober.

Programmeringen gikk enkelt og greit, men man må huske å "retrykke" på knappen så snart lyset på håndsenderen slukker. Teslaen krever nemlig mer tid enn hva maks sendetid på senderen har.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Bonefish

Har Liftmaster også, prøvd uten hell. Ser at min portåpner har en frekvens på 433,92 MHz mens homelink går på 433 MHz. Om det er det som er grunnen vet jeg ikke.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Roger (NO)

Sitat fra: Jimpec på onsdag 01. januar 2014, klokken 20:11
Har en Hörmann Supramatic portåpner fra 2010. Homelink har fungert utmerket hver dag siden slutten av oktober.

Programmeringen gikk enkelt og greit, men man må huske å "retrykke" på knappen så snart lyset på håndsenderen slukker. Teslaen krever nemlig mer tid enn hva maks sendetid på senderen har.
Samme her.
Hörmann ProMatic 2...

Tuxedo

Sitat fra: Bonefish på onsdag 01. januar 2014, klokken 20:36
Har Liftmaster også, prøvd uten hell. Ser at min portåpner har en frekvens på 433,92 MHz mens homelink går på 433 MHz. Om det er det som er grunnen vet jeg ikke.

Homelink skal være kompatibel med Liftmaster på 433,92 MHz.  Se denne linken:

http://www.homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf

Bonefish

Takk Tuxedo, er kanskje verdt et nytt forsøk. Hadde gitt opp hele homelink.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Lacaixxa

Jeg får heller ikke til min LM 5580 ... :(
Birger; Hadde vært flott om delte eventuelle svar fra Tesla
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Høgis

Har forsøkt noen ganger uten og fått det til, men ikke etter å ha lest denne beskrivelse. Venter til jeg får erstatningsbilen nå i Januar.

http://www.homelink.com/program/instructions/eu/1/0/1/27495/3870/141/0/0/0/0/0/0/0/0/ukenglish
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

eclipse

Sitat fra: Bonefish på onsdag 01. januar 2014, klokken 21:20
Takk Tuxedo, er kanskje verdt et nytt forsøk. Hadde gitt opp hele homelink.

Forsøk med nytt batteri i senderen, hold den helt nede ved Tesla logoen, husk å tykke en gang til når lyset i senderen slutter å sende for det tar lang tid for Teslaen å lære koden. Jeg hadde også gitt opp men når jeg forsøkte på ny med nytt batteri så gikk det bra.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Tuxedo

Ok, idag fikk jeg omsider fingeren ut og forsøkte å koble Homelink til min Liftmaster 5580.  Bilen plukker opp signalene fra fjernkontrollen, og blinker fornøyd med lysene, men allerede her må noe gå galt.  Denne fjernkontrollen har rullerende koder, og Homelink skal da instruere oss om at Liftmasteren nå må "lære" om den nye fjernkontrollen.  Det gjør den ikke, men sier bare at signalet er gjenkjent og at jeg nå kan prøve å åpne porten med ikonet i bilen.  Det tyder på at den misforstår hvilket system som skal brukes, og antar et system med fast kode.

Forsøk på allikevel å få Liftmasteren til å lære signalene fra bilen funket heller ikke.

Birger

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 02. januar 2014, klokken 14:27
Ok, idag fikk jeg omsider fingeren ut og forsøkte å koble Homelink til min Liftmaster 5580.  Bilen plukker opp signalene fra fjernkontrollen, og blinker fornøyd med lysene, men allerede her må noe gå galt.  Denne fjernkontrollen har rullerende koder, og Homelink skal da instruere oss om at Liftmasteren nå må "lære" om den nye fjernkontrollen.  Det gjør den ikke, men sier bare at signalet er gjenkjent og at jeg nå kan prøve å åpne porten med ikonet i bilen.  Det tyder på at den misforstår hvilket system som skal brukes, og antar et system med fast kode.

Forsøk på allikevel å få Liftmasteren til å lære signalene fra bilen funket heller ikke.
Samme erfaringen har jeg.

Det jeg oppdaget var at det blinker til i dioden ved knappen til opplæring på motoren i slutten av prosedyren. Dvs. at Teslaen faktisk kommuniserer et øyeblikk før det går galt.

Kanskje det er en mulighet til å få det til dersom en trykker inn opplæringsknappen på motoren rett etter at det blinker i lysene på Teslaen?

Birger

Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 01. januar 2014, klokken 21:27
Jeg har god kommunikasjon så langt med Tesla. Sendte epost i går og fikk svar bare på noen minutter!
Men de har bare kommet så langt at de har verifisert at det utstyret jeg har er kompatibelt. (+ at de sier rullerende koder kan være vanskelig)

TeslaK

Prøvde også i går og fikk omsider blink i lysene men etter det står det at den prøver å lære men stopper ikke..skal prøve igjen i kveld. Har nesten nytt batteri i fjernkontrollen.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Tuxedo

Sitat fra: Birger på torsdag 02. januar 2014, klokken 16:25
Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 01. januar 2014, klokken 21:27
Jeg har god kommunikasjon så langt med Tesla. Sendte epost i går og fikk svar bare på noen minutter!
Men de har bare kommet så langt at de har verifisert at det utstyret jeg har er kompatibelt. (+ at de sier rullerende koder kan være vanskelig)

Flott at du holder oss oppdatert, Birger.  Et kjapt Google-søk indikerer at ingen har fått Tesla sin Homelink til å fungere med LM 5580, så dette er etter all sannsynlighet en systemfeil.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA