Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feilfrie biler!

Startet av Longice, tirsdag 31. desember 2013, klokken 01:07

« forrige - neste »

Tesla-man

Nei.  Innom en gang for å hente bilen.  Det kan vel ikke være negativt Kallag?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Kallagtunet

Sitat fra: Tesla-man på søndag 23. mars 2014, klokken 10:43
Nei.  Innom en gang for å hente bilen.  Det kan vel ikke være negativt Kallag?

Da begynner det å hjelpe ja, den beste servicen mhp bil er den en aldri trenger å benytte seg av. Får håpe det varer for deg Tesla-Man. Vår har så langt vært innom service senteret fler ganger enn våre 4 siste biler tilsammmen.

PHsigP85

Bilen skulle selvfølgelig vært levert hjemme hos deg, så det er nok likevel en feil.

Min har helt sikkert også feil (selv om jeg ikke har merket det), men på tross av det er jeg fornøyd etter mine første 13500 km. Var blant de første som fikk bil, så det var nok også feil (fikk jo ikke først). Gud hjelpe...
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Øyvind.h

Som flere har nevnt før - bilen trenger ikke være feilfri for at man skal være fornøyd.
Dette er en tråd man poster i om bilen er helt feilfri. Dvs. om man eksempelvis ikke har:
- Knitring på DAB-radioen
- Trekk/kulderas fra lite trekantvindu på fremdørene
- Småtrøbbel med UMC
- Korroderende speilbraketter (braketten ble byttet i produksjon en gang mellom oktober og februar)
- Ingen feilvarsler fra parkeringssensorer
- Ingen fukt i noen lykter (ryggelys, tåkelys, frontlys etc)
+++

Hadde tråden hett "vi som er fornøyd med bilen" hadde det vært en annen sak :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tesla-man

Sitat fra: PHsigP85 på søndag 23. mars 2014, klokken 10:58
Bilen skulle selvfølgelig vært levert hjemme hos deg, så det er nok likevel en feil.

Min har helt sikkert også feil (selv om jeg ikke har merket det), men på tross av det er jeg fornøyd etter mine første 13500 km. Var blant de første som fikk bil, så det var nok også feil (fikk jo ikke først). Gud hjelpe...
;D ;D
Ingen ende på hva som er feil.  Ikke lett dette her.

Nye kjøpere som leser her må jo være vettskremt slik jeg var, men det hele ser ut til å være ubegrunnet frykt. (-enn så lenge. Krysser fingrene ::))
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

janmb

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 23. mars 2014, klokken 09:22
Innom to ganger for å få orden på noe som burde vært på plass ved overlevering? Ett knall eksempel på kjempeservice!

;D

:P

Manglende adaptere sendes typisk som ekspresspost for Teslas regning, så nei, man må ikke innom etter det.

Og selv om jeg vet du bare kødder er det mange som i ramme alvor mener det er helt håpløst at man i det hele tatt må hente bilen. Tør jeg spørre hvor mange andre billeverandører som leverer bilen din på døra?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Car-El

Fikk bilen 20. Nov. 2013 kjørt 4300 kilometer og det eneste problemet er at fruen glemte av hvor brei bilen er. Så avslutningen av påsken ble med en smell og rundt 50 tusen forsvant på tur ut av garasjeporten.

Kan si at det var "problem" med lading ved 10-15 grader minus. Men problemet var enklere med å bare kjøre til batteriet ble varmere. Ergo ingen problem.

Skjerm ble svart. Løsning på problem. Få fruen til å lese bruksanvisning.

Noe annet små ting som egentlig ikke er problem med bilen, men brukerfeil.

Nydelig bil. Synd æ av og til får "horn" og ikke kan styre meg til å kjøre rolig. Om det er brukerfeil eller feil med bilen....  :o
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

jkm

Jeg fikk min Model S85 lørdag 22. mars. Jeg har kjørt 9400 km på 5 uker. Det må vel være en rekord, detkan ikke være mange som slår den. Jeg har ikke hatt noen problemer. Bilen går som en drøm. :-)

Amoss

Sitat fra: Car-El på lørdag 26. april 2014, klokken 20:24
Nydelig bil. Synd æ av og til får "horn" og ikke kan styre meg til å kjøre rolig. Om det er brukerfeil eller feil med bilen....  :o

Helt klart feil med bilen!  Du får se om du får tatt det på garantien ;)
Model S 85D

cairnz


Sitat fra: jkm på lørdag 26. april 2014, klokken 20:41
Jeg fikk min Model S85 lørdag 22. mars. Jeg har kjørt 9400 km på 5 uker. Det må vel være en rekord, detkan ikke være mange som slår den. Jeg har ikke hatt noen problemer. Bilen går som en drøm. :-)
Det er nok blant de mer aktive ja. tror ikke bb engang hadde så mange km etter fem uker.
Elbilist

bb

Sitat fra: cairnz på lørdag 26. april 2014, klokken 22:10

Sitat fra: jkm på lørdag 26. april 2014, klokken 20:41
Jeg fikk min Model S85 lørdag 22. mars. Jeg har kjørt 9400 km på 5 uker. Det må vel være en rekord, detkan ikke være mange som slår den. Jeg har ikke hatt noen problemer. Bilen går som en drøm. :-)
Det er nok blant de mer aktive ja. tror ikke bb engang hadde så mange km etter fem uker.
Jeg sjekket mine bilder:
- Etter 2 uker: 2800 km
- Etter 3 uker: 5400 km
- Etter 8 uker (minus 3 ukers ferie, det vil si 5 effektive kjøreuker): 9700 km
- Etter 10 uker: 14 000 km
- Etter 11 uker: 15 400 km
- Etter 12 uker: 17 100 km
- Etter 5 måneder: 33 400 km

Bilen har gått som ei klokke siden dag en. Som andre her har nevnt har bilen vært inne og fått fikset småting. Og samtidig har mekanikerne rettet på andre kjente og ukjente feil som jeg overhodet ikke visste om eller har bedt om å sjekke :)

Nå er det imidlertid noe knirking i understellet. Jeg har bestilt time for å få det sjekket.

Jeg blir en sad panda den dagen jeg runder 80 000 km fordi da vil ikke garantien min gjelde mer :(
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Leif1

Er vel 100k km nå Bjørn?
Dessuten lager du så mye reklame for Tesla at de sikkert sørger for å holde deg på veien en stund til.  ;D
Konvertitt fra S til X

bb

Sitat fra: Leif1 på søndag 27. april 2014, klokken 00:24
Er vel 100k km nå Bjørn?
Dessuten lager du så mye reklame for Tesla at de sikkert sørger for å holde deg på veien en stund til.  ;D
Oh, shieeeet, er det 100 km nå? Der ser dere. Jeg er skikkelig noob :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Car-El

Æ e sikker på at dem ut idet din garanti fra 4 år/80000km til 5 år/100000km. Dem har gjort det på alle, så vidt æ vet.

I ditt tilfelle tror jeg at vi kan se bort fra tida og verd enig om at distansen er utkjører lenge før både 4 eller 5 år.

P.S. De Hakka 7 dekkene var vel dem som var med disse uoriginal felgene? Det ser ut som du klarer å dra mange kilometer ut av dem å.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

bb

Sitat fra: Car-El på søndag 27. april 2014, klokken 00:34
P.S. De Hakka 7 dekkene var vel dem som var med disse uoriginal felgene? Det ser ut som du klarer å dra mange kilometer ut av dem å.
Ja, de hakka 7-dekkene var de jeg fikk med bilen. Som jeg har nevnt i en annen tråd så var to av disse normalt slitt og vil holde en sesong til. Den tredje var nesten ikke slitt mens den fjerde var veldig mye slitt på innsiden. Jeg har bedt om en hjulstillingskontroll hos Tesla.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA