Patetisk bruk av Tesla i Teknisk Ukeblad

Startet av Birger, lørdag 28. desember 2013, klokken 18:39

« forrige - neste »

Birger

Teknisk ukeblad var en gang kjent for sin etterrettelige journalistikk.

Denne artikkelen om de 3600 bilbrannen i Norge er illustrert med en brennende ..... Tesla.

Patetisk og trist.

Kan ikke alle sende en e-post til redaksjonen og be dem endre?

/Birger
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

MrDriveby

Sitat fra: Birger på lørdag 28. desember 2013, klokken 18:39
Teknisk ukeblad var en gang kjent for sin etterrettelige journalistikk.

Denne artikkelen om de 3600 bilbrannen i Norge er illustrert med en brennende ..... Tesla.

Patetisk og trist.

Kan ikke alle sende en e-post til redaksjonen og be dem endre?

/Birger

Legg ut link og Email adresse ;)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Quattro

Skaper vel blikkfang en Model S da. Har ikke fått papirutgaven i posten ennå, men her er link : http://m.tu.no/industri/2013/12/27/rekordmange-bilbranner-i-2013

Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Spinner

Er ikke mange ordene som skal til for å lage en "artikkel" nå til dags... ::)

dørvakta

Herregud er det noe å henge seg opp i da? De kommentarene under den artikkelen er jo nesten som å lese kommentarfeltet hver gang noen publiserer noe negstivt om frp. Det står da vitterlig i artikkelen at det er høyteknologiske biler med pris opp mot millionen som brenner oftest. Det inkluderer vel tesla og det? Hvilken bil mener dere at de burde hatt bilde av da?

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

Cirion

Sitat fra: dørvakta på lørdag 28. desember 2013, klokken 19:38
Herregud er det noe å henge seg opp i da? De kommentarene under den artikkelen er jo nesten som å lese kommentarfeltet hver gang noen publiserer noe negstivt om frp. Det står da vitterlig i artikkelen at det er høyteknologiske biler med pris opp mot millionen som brenner oftest. Det inkluderer vel tesla og det? Hvilken bil mener dere at de burde hatt bilde av da?
Tesla har da ingen ting med norske bilbranner?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Black Lemon

Sitat fra: Quattro på lørdag 28. desember 2013, klokken 18:52
Skaper vel blikkfang en Model S da. Har ikke fått papirutgaven i posten ennå, men her er link : http://m.tu.no/industri/2013/12/27/rekordmange-bilbranner-i-2013

Helt klart! Ikke samme effekten dersom bildet hadde vært av f.eks. En gammel Opel eller Toyota. Gamle biler kan jo ta fyr som følge av at bensinslanger er morkne. Blir ikke samme blikkfang da.

tklev

Sitat fra: dørvakta på lørdag 28. desember 2013, klokken 19:38

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

Det er vel fortsatt ikke registrert en eneste bilbrann i en Tesla Model S som ikke skyldes kollisjon/penetrering av batteripakke. Og det er world-wide.. Med tanke på all elektronikken i en Tesla, så skulle en tro at den var mer utsatt for brann.. Men det er altså ikke registrert noe slik brann enda, men det skjer altså relativt ofte i andre nye høyteknologiske biler. Da blir det ekstremt urettferdig å vise til branner i Tesla som enda ikke har selvanntent..

dørvakta

Urettferdig? For hvem da? For deg som kunde? Bildet viser en bil i brann. Det er det artikkelen handler om. Det står ingen steder at tesla er høyt på brannstatistikken i artikkelen. Jeg ser ikke problemet med dette, og skjønner vel egentlig ikke hvorfor andre gidder å bry seg såpass mye at de tar seg tid til å maile journalisten om det. Men folk er forskjellige.

neida, jeg har ikke dysleksi. bare Tapatalk.

Birger

Sitat fra: dørvakta på søndag 29. desember 2013, klokken 00:33
Urettferdig? For hvem da? For deg som kunde? Bildet viser en bil i brann. Det er det artikkelen handler om. Det står ingen steder at tesla er høyt på brannstatistikken i artikkelen. Jeg ser ikke problemet med dette, og skjønner vel egentlig ikke hvorfor andre gidder å bry seg såpass mye at de tar seg tid til å maile journalisten om det. Men folk er forskjellige.

Det er fordi Teknisk Ukeblad er et fagblad. Her har de bare rippet en NTB artikkel og lagt på det mest sensasjonelle bildet som de kunne finne. Og det er ikke en gang relatert til innholdet.

Det er en bil i U.S. A. , det er en bil som ikke har brent i Norge, det er en bil som brenner mindre en snittet (i USA), det er en bil som ikke har påvist feil i det elektriske anlegget enda.

Og at dette henger seg fast i menneskers bevissthet kan jeg skrive under på. Det er ikke tall på antall "godslige" bemerkninger om at Tesla, jo det er bilen som brenner.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

dørvakta

Sitat fra: Birger på søndag 29. desember 2013, klokken 08:06

det er en bil som ikke har påvist feil i det elektriske anlegget enda.

Og at dette henger seg fast i menneskers bevissthet kan jeg skrive under på. Det er ikke tall på antall "godslige" bemerkninger om at Tesla, jo det er bilen som brenner.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner.  Riktignok ingen feil som har ført til brann, men en UMC som ikke tåler vann, 12v batteri som lader seg ut, software som må resettes, lading som stopper midt i syklusen osv. Dette er vel påviste feil i elektrisk anlegg?

Og om noen tror at tesla er en bil som brenner ofte pga et bilde i en artikkel i TU, så hva så? Hvilken rolle spiller det for deg som kunde? Tror du bilen din blir mindre verdt? Tror du aksjen faller pga det? Det tror ikke jeg. Derfor ser jeg ikke problemet heller.

tklev

Sitat fra: dørvakta på søndag 29. desember 2013, klokken 09:31

Det er vel en sannhet med modifikasjoner.  Riktignok ingen feil som har ført til brann, men en UMC som ikke tåler vann, 12v batteri som lader seg ut, software som må resettes, lading som stopper midt i syklusen osv. Dette er vel påviste feil i elektrisk anlegg?

Og om noen tror at tesla er en bil som brenner ofte pga et bilde i en artikkel i TU, så hva så? Hvilken rolle spiller det for deg som kunde? Tror du bilen din blir mindre verdt? Tror du aksjen faller pga det? Det tror ikke jeg. Derfor ser jeg ikke problemet heller.

Hehe - tydelig du ikke eier bilen selv.. Ganske irriterende å få høre det gang på gang, spesielt når en vet at bilen er omtrent den sikreste som er å få kjøpt. De feilene du nevner er sjelden ett problem til daglig bruk, og ingen av dem har ført til brann..

dørvakta

Nei det stemmer at jeg ikke eier bilen selv. Men jeg vurderte en tesla da jeg skulle ha meg elbil. Leste derfor litt på dette forumet, og fant ut at jeg heller kjøper meg en leaf og venter en stund til .

toppi

Sitat fra: dørvakta på søndag 29. desember 2013, klokken 09:31

Du fikk kanskje ikke med deg at aksjen gikk fra 190 til 120 etter at brannene ble blåst opp I media?
Man skal ikke undervurdere oljebransjens/ fossilbransjen markedsdominans og innflytelse/ påvirkningskraft.

Plutselig har det kommet en reel konkurrent, og noen liker tydeligvis ikke dette..

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

dørvakta

Ja da ble brannene blåst opp i media ja. Men jeg vil vel ikke akkurat si at TU blåser dette så veldig opp akkurat. Det er det vel heller noen av dere på forumet som gjør.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA