Retro fit av options

Startet av Djur1, fredag 27. desember 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Stig O på fredag 27. desember 2013, klokken 19:58
Ja 14000 kr. er uhørt mye, men enda surere å tenke på at man ikke fikk plusset på denne optionen når den var tilgjengelig før bilen gikk i produksjon. Da hadde det jo kostet 3000 kr, men da hadde jeg måtte betalt ny pris og da hadde det jo blitt 80000kr for tåkelysene!!!!!!?????
Er egentlig tåkelysene så viktige? Jeg hadde skjønt det om man bare fikk et svart plastdeksel over hele lykta, men nå sitter det lykthus der også på biler som ikke har tåkelyset.

Jeg har ikke funnet noen måte å aktivere led-stripen alene, dvs. man må skru på tåkelyset for å få dem aktivert. Og tåkelys har latterlig liten funksjon, selv i tåke, og kan selvfølgelig heller ikke brukes med nærlys.

Dvs. for å få på led-stripen må man passe på å skru av frontlysene, og deretter skru på tåkelysene (med tilhørende risk for at man glemmer å skru på nærlysene i situasjoner som krever nærlys). Fremstår for meg som mye styr for lite :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Havebigfun

Bare Led-stripene går vel an å ha på i tillegg til kjørelys. Da de forsvant var det mange som syntes det var kjedelig av designmessige grunner- de er kanskje viktigere enn tåkelysene.

Milzit

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 27. desember 2013, klokken 20:38
Sitat fra: Stig O på fredag 27. desember 2013, klokken 19:58
Ja 14000 kr. er uhørt mye, men enda surere å tenke på at man ikke fikk plusset på denne optionen når den var tilgjengelig før bilen gikk i produksjon. Da hadde det jo kostet 3000 kr, men da hadde jeg måtte betalt ny pris og da hadde det jo blitt 80000kr for tåkelysene!!!!!!?????
Er egentlig tåkelysene så viktige? Jeg hadde skjønt det om man bare fikk et svart plastdeksel over hele lykta, men nå sitter det lykthus der også på biler som ikke har tåkelyset.

Jeg har ikke funnet noen måte å aktivere led-stripen alene, dvs. man må skru på tåkelyset for å få dem aktivert. Og tåkelys har latterlig liten funksjon, selv i tåke, og kan selvfølgelig heller ikke brukes med nærlys.

Dvs. for å få på led-stripen må man passe på å skru av frontlysene, og deretter skru på tåkelysene (med tilhørende risk for at man glemmer å skru på nærlysene i situasjoner som krever nærlys). Fremstår for meg som mye styr for lite :)
Håper det kommer en mulighet for å styre LED stripen alene, ikke at kun er sammen med tåkelysene. Måtte også en bil med både nærlys, tåke + LED..ikke helt lovlig combo...

Milzit

Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 20:46
Bare Led-stripene går vel an å ha på i tillegg til kjørelys. Da de forsvant var det mange som syntes det var kjedelig av designmessige grunner- de er kanskje viktigere enn tåkelysene.
Hvordan styrer du det? I dag er det vel kun fog knappen som styrer tåke + led.

Havebigfun

Sitat fra: Milzit på fredag 27. desember 2013, klokken 20:48
Det er sikkert mange som er mere kompetent enn meg til å svare- jeg ville koblet de fast på kjørelysene. 8)

Milzit

Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 21:05
Det er sikkert mange som er mere kompetent enn meg til å svare- jeg ville koblet de fast på kjørelysene. 8)
Helt klart den beste løsningen. Men det er desverre ikke gjort, de styres kun sammen med tåkelysene..

Havebigfun

Sitat fra: Milzit på fredag 27. desember 2013, klokken 21:07
Helt klart den beste løsningen. Men det er desverre ikke gjort, de styres kun sammen med tåkelysene..
Da kommer dremeln inn i bildet- og så stjeler vi strøm fra hovedlyktene.

JohanH

Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 21:09
Sitat fra: Milzit på fredag 27. desember 2013, klokken 21:07
Da kommer dremeln inn i bildet- og så stjeler vi strøm fra hovedlyktene.

Støtter den! Jeg er ikke interresert i tåkelysene, kun LED-stripen. Men er det altså noen her som mener at det skulle være ulovlig å kjøre med lysene sån her i Norge:

(minus tåkelysene da som er aktivert på dette bilde, eller muligens om det er begge kurvelysene som er på ved at bilen står i revers?)

Altså så her:

Høgis

Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 15:56
Sitat fra: Bjørn på fredag 27. desember 2013, klokken 15:55
Dette er priser jeg har hørt. ( på Tesla Lade)
Retrofit dobbel-lader ca 20.000.- (ble anb. å heller kjøpe Chademo adapter til 6000.-)
Retrofit Tåkelys ca 20.000.-
Jeg har hørt 40 k for dobbellader.

40' hørtes mye ut, 3600$ er prisen i USA inkl. montering.
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/2nd-onboard-charger
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Havebigfun

Sitat fra: Høgis på fredag 27. desember 2013, klokken 21:51
Retrofit dobbel-lader ca 20.000.- (ble anb. å heller kjøpe Chademo adapter til 6000.-)

Riktig- da blir det ca 40K incl montasje+ moms

Lokführer

Retrofitte = ettermontere. Slik at det ikke er noen tvil.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Høgis

Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 22:07
Sitat fra: Høgis på fredag 27. desember 2013, klokken 21:51

Riktig- da blir det ca 40K incl montasje+ moms

Hmm... Dobbeltlader koster 9700,- kr.  ferdig montert ved bestilling i norge og 3600$ ved ettermontering USA så du mener det er helt naturlig at Tesla tar over 30.000,- kr.for jobben? Tror vel heller prisen blir ca. 3600$ pluss mva i norge.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Kagex

3600 + mva er ca 27450, regner meg at timeprisen på arbeid i Norge er høyere enn usa, så 30k ca er riktig det
P29687

Høgis

Sitat fra: Kagex på fredag 27. desember 2013, klokken 23:27
3600 + mva er ca 27450, regner meg at timeprisen på arbeid i Norge er høyere enn usa, så 30k ca er riktig det

27.450,- er et stykke fra 40.000,-  For og ta det en gang til, så tar de 3600$ i USA (inkl. avgifter i USA) for lader inkl. jobben med ettermontering. Fra USA kommer kun mva. på delen, men enig i at timeprisen på arbeidet antagelig er høyre i norge? Teksten på Tesla Shop er følgende:

If your Model S was configured in the single charger configuration, the maximum range per hour of charge is 31 miles. By upgrading to add the 2nd on-board charger, your Model S will be able to get up to 62 miles of range per hour of charge. The dual chargers allow twice the conversion capacity as the single charger when the power is available.

For more information, please refer to the charging guideline for the Model S.

*Please note the price includes installation. The parts will be shipped to the customer's nearest Tesla Service Center from our Distribution Center. Please contact your nearest Service Center after your purchase to schedule the installation.*

tony@lunatech.no

Sitter å vurderer om jeg skal huke av på tåkelys pakken til underkant av 3000 før bestillingen min låser seg nå om få dager.

Er det slik at man ikke får LED lys om man ikke velger tåkelyspakken nå? LED lysene som er rundt hovedlysene får man vel uansett, men kanskje ikke de som er nederst?

Kommer også biler som leveres fremover nå med innfellbare speiler?
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA