Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

HelectriC

Noen som har problem med blackvuen sin? Min har plutselig sluttet å virke. Ingen LED som lyser, virker ikke som den får noen strøm. Har den koblet til kontakt i tak bak "gitteret".
ioniq 5

Brede

Sitat fra: HelectriC på torsdag 06. oktober 2016, klokken 22:45
Noen som har problem med blackvuen sin? Min har plutselig sluttet å virke. Ingen LED som lyser, virker ikke som den får noen strøm. Har den koblet til kontakt i tak bak "gitteret".

Jeg sliter med noe lignende fra tid til annen..
Plutselig er kameraet "dødt", det lagrer ikke film og ingen lys virker.
Likevel er kameraet like varmt som det er når det er i drift, så det får tydeligvis strøm.
Tar jeg ut strømkabelen og lar den være frakoblet i et par minutter så starter kameraet opp igjen ved tilkobling.
Da kan kameraet virke som det skal i alt fra 1 dag til 1 måned før det igjen dør..

petersv

Uheldigvis ganske vanlig på de fleste kamera. Prøv å bytte minnekortet til et nytt raskt et. (Det gamle kan være slitt.)

Brede

Sitat fra: petersv på fredag 07. oktober 2016, klokken 09:39
Uheldigvis ganske vanlig på de fleste kamera. Prøv å bytte minnekortet til et nytt raskt et. (Det gamle kan være slitt.)

Will do!  :)

Gusse


cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sn0le

Sitat fra: HelectriC på torsdag 06. oktober 2016, klokken 22:45
Noen som har problem med blackvuen sin? Min har plutselig sluttet å virke. Ingen LED som lyser, virker ikke som den får noen strøm. Har den koblet til kontakt i tak bak "gitteret".

Spørs litt hvordan den er tilkoblet. Vet at en del folk bare legger ledningene i klem i en kontakt.
Det funker der og da, men vil etterhvert kunne gi dårlig kontakt for spenningen.
Derfor anbefaler jeg heller folk å hente strøm i OBD2-porten. Har gjort det på de aller fleste bilene jeg har montert på.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066


HelectriC

Sitat fra: petersv på fredag 07. oktober 2016, klokken 09:39
Uheldigvis ganske vanlig på de fleste kamera. Prøv å bytte minnekortet til et nytt raskt et. (Det gamle kan være slitt.)
Jeg har prøvd med to forskjellige, et helt nytt og det jeg fikk med kameraen, ingen funker.
ioniq 5

Gusse

Nei, det er ikke mulig. Jeg har kjøpt et 4G-modem og fått meg et tvilling-SIM. Fungerer greit, det står tilkoblet USB som gir strøm 24/7. Bruker ikke mye data annet enn om du streamer/laster ned video over 4G. Men du får notifications osv. :)  Må betale ekstra uansett for å se mer enn 10min live gjennom BlackVue uansett.
[/quote]

Vil man kunne bruke disse små usb-minnepennaktige routerne?(se linker)
Så Usb i Model S leverer strøm konstant selv om bilen er parkert?

https://www.123elektronikk.no/traadloes-4g-router/4g-usb-modem-med-wifi-router-omega.asp

http://www.multicom.no/d-link-dwm-221-4g-lte-usb-adapter/cat-p/c101306/p7651809




Gusse

Kan noen gi meg et tips på en liten(minst mulig egentlig) trådløs router til bil, strøm gjennom usb(forstår det slik at det går konstant strøm der), og vil funke godt som hotspot til blackvue DR650GW
Har sett meg ut feks Huawei - E5832S (HSPA), men er ikke noe eksper her altså :o
Skal primært brukes til hotspot for Dashcam Blackvue DR650GW

petersv

 Huawei E5786 er vel den du får hos de fleste pt.

Gusse

Sitat fra: petersv på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:33
Huawei E5786 er vel den du får hos de fleste pt.
Ser litt på den, men den kommer fort opp i en par høvdinger og virker litt større enn de en del mindre pennelignende løsninger til 6-700kr.
Kanskje de små "pennene" ikke kan brukes?

sn0le

Koster det ikke litt å bruke Cloud-funksjonene også?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

HelectriC

Noen i Bergen vest med Blackvue der jeg kan koble in min for å sjekke om den i det hele tatt lever?
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA