Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Combo (CCS) Hurtigladere i Trøndelag

Startet av Duken, torsdag 05. desember 2013, klokken 14:08

« forrige - neste »

Duken

Hei!
Er det noen som vet hvilke planer det er for Combo hurtigladere i Trøndelag? Ser av Hurtigladekartet at nærmeste blir Coop Konsum Storlien...Ser ikke helt for meg nytten av å bruke E-Up'en til svenskehandel  ;)

EV - Driver

Det blir vel hurtiglader på Tiller med CCS-lader. Kan i alle fall ikke forestille meg at det blir bygd nye hurtigladere uten CCS heretter.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

bromm

I følge hurtigladekartet, skal også den eksisterende CHAdeMO-stasjonen på Lade Arena oppgraderes til CCS innen Juni-14...

Det store uro-momentet er fortsatt hullene på vei til Oslo (både Østerdalen og Gudbrandsdalen). Hvofor skjer det ingenting der - f.eks Berkåk, Oppdal, Dombås (E6) eller Tynset og Alvdal (Rv3)...?

EV - Driver

Det ser ikke ut til at det er planlagt noe som helst den veien. (Mellom Trondeim og Oppdal, og mellom Trondheim og Røros og videre ned til Elverum. Merkelig?! Noen som har forslag til hvilke knapper man bør trykke på? Det vil være litt for spennende for elbil-eiere (med unntak av de som kjører Tesla) i Trondheim å kjøre til hytta på eksempelvis Røros da det er en god del høydemeter som skal forseres. En god start hadde vært en lader på Støren.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

EV - Driver

Stilte følgende spørsmål til EV-Power:
Har EV Power noen planer for hurtiglading sør for Trondheim? Strekningen Trondheim –Oppdal og Trondheim-Røros her helt blanke på kartet så vidt jeg kan se.

Fikk dette svaret:

Hei,

Takk for mail.

Strekningen Trondheim – Oppdal er den neste strekningen som trenger hurtigladestasjoner. Vi arbeider i øyeblikket med konkrete planer både på Berkåk og Oppdal. Det er naturlig av det også kommer et tilbud på Støren, og vi vil starte planlegging også her i nær fremtid.

Fremdriften er avhengig av når Transnova, som forvalter statens støtteprogram for investering i infrastruktur for elbiler, vil behandle søknader om investeringsstøtte. Vi har dessverre ingen signaler på fremdrift for neste utlysning, men håper at det blir i løpet av 1. kvartal.

Når det gjelder Fv 30 mot Røros, har vi ikke startet aktivt planarbeid med den strekningen enda. Første prioritet er E6, med det er åpenbart behov for lademuligheter også den veien.


Med vennlig hilsen
EV Power AS


Gøran Vollan
Daglig leder
tlf. 48 11 46 96

www.evpower.no
epost: post@evpower.no
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

Lynet

Fant ny halvhurtig ladestasjon på parkeringsplassen til Reitgjerdet i dag, chuko og type 2 maks 7,4kW  :D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Midgard

Kunne igrunn tenkt meg en hurtiglader på storås/rindal. Hadde åpnet nordmøre for oss uten Tesla. En lading fra Trondheim istedenfor lading på Orkanger og evt valsøya når den åpner. Storås er jo knytepunkt mot Oppdal/Kvikne også.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

esselt

Var innom Møller Bil i Trondheim å prøvde Fortums hurtiglader på vår BMW i3 (så meg godt begge veier før jeg kjørte inn ;-)). Dette er en ABB-lader og fungerte strålende, jeg ladet ved bruk av SMS.

Eneste jeg har å utsette var at det sto noe fossile greier på ladeplassen slik at jeg måtte ta naboplassen som var tiltenkt utleiebil, samt at instruksjonene står på siden av laderen i stede for på framsiden.

Så da var den testet, godkjent og trolig ikke brukt igjen av oss.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

tomrh

Nå er Lade Arena oppgradert igjen, ABB-laderen er erstattet med en Veefil dual lader. Sammen med den andre Efacec-laderen er det nå også 2xCombo der.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

jonrb

Hei.

Kiwi på Levanger har fått seg hurtiglader! Første i Nord-Trøndelag med CCS?
Noen som har prøvd den og kan verifisere at den er i drift?

Passe avstand fra Trondheim, så nå kan en f.eks kjøre tur/retur Steinkjer uten lange sakte-lade-pauser  :)
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

EV - Driver

Sitat fra: jonrb på lørdag 31. januar 2015, klokken 13:22
Hei.

Kiwi på Levanger har fått seg hurtiglader! Første i Nord-Trøndelag med CCS?
Noen som har prøvd den og kan verifisere at den er i drift?

Passe avstand fra Trondheim, så nå kan en f.eks kjøre tur/retur Steinkjer uten lange sakte-lade-pauser  :)

Noen som har vært innom og sjekka om det virker?
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

EV - Driver

Sitat fra: esselt på fredag 28. november 2014, klokken 09:12
Var innom Møller Bil i Trondheim å prøvde Fortums hurtiglader på vår BMW i3 (så meg godt begge veier før jeg kjørte inn ;-)). Dette er en ABB-lader og fungerte strålende, jeg ladet ved bruk av SMS.

Eneste jeg har å utsette var at det sto noe fossile greier på ladeplassen slik at jeg måtte ta naboplassen som var tiltenkt utleiebil, samt at instruksjonene står på siden av laderen i stede for på framsiden.

Så da var den testet, godkjent og trolig ikke brukt igjen av oss.

Har vært ute for at demo E-Golf sto der plugga i og lading var ferdig. Måtte snu med uforrettet sak.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

Fluence ZE

Det kommer vel 2 stykker ved Kiwi på Tiller. Samme som også er kommet på Kiwi Nardo
Rogaland

Heimdal-eGolf

Sitat fra: Fluence ZE på lørdag 14. februar 2015, klokken 16:27
Det kommer vel 2 stykker ved Kiwi på Tiller. Samme som også er kommet på Kiwi Nardo

De er på plass. Er det planer for flere Kiwi ladere langs E6 mellom Trondheim og Dombås ?
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA