Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading i solsiden P-hus i Trondheim

Startet av Muffinman, tirsdag 19. november 2013, klokken 10:30

« forrige - neste »

Muffinman

Skal dagsærend til Trondheim, og tenker å kjøre Tesla oppover fra Nordmøre. Det er vel 20 mil, og det betyr at bilen må stå på lading noen timer før det er trygt å kjøre hjem nå på vinteren. Vi er egentlig avhengig av å parkere i området rund Solsiden, og vi trenger mer enn tre timer på  laderen så den sedvanlige tidsbegrensingen på mange offentlige ladere er problematisk. På ladestasjoner.no står det at det er fire ladepunkter i Solsiden P-hus uten tidsbegrensing med tilgang via ladenøkkel. Det vil være kort vei til og fra bilen for oss, noe som passer bra siden en av oss vil være temmelig redusert når vi skal kjøre hjem.

Nå er det jo dessverre slik at enkelte opplever å komme til ladepunkter uten strøm, og jeg har selv sett at ladepunkter som i følge kartet har tilgang via nøkkel er åpne - så jeg er litt skeptisk til å legge ut på denne turen før jeg har mer konkret informasjon om ladepunktene i dette parkeringshuset. Er for øvrig rykende fersk elbilist, og setter derfor umåtelig stor pris på om noen med lokalkunnskap kan hjelpe meg med info om følgende:


  • Er disse 4 ladepunktene i drift?
  • Hva med tilgjengelighet; risikerer jeg at alle 4 er opptatt? (Det er jo avgift der, og elbilister søker vel gjerne avgiftsfri parkering)
  • Er det reelt ladenøkkel på disse eller står de åpne?
  • Har aldri brukt ladenøkkel, men fått tak i en fra det lokale energiverket. Er disse universelle og passer over alt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA