Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket tilbehør trenger jeg, og hvor får jeg tak i det?

Startet av p10, søndag 17. november 2013, klokken 16:23

« forrige - neste »

p10

Mens jeg venter på at elbilen min skal komme, lurer jeg på hva slags tilbehør jeg trenger når jeg skal kjøre elbil i Tromsø?

Jeg har lest her på forumet at man andre steder i Norge trenger en spesiell nøkkel for å få tilgang til kommunale ladestasjoner. Trenger jeg det i Tromsø? Isåfall, hvor får jeg tak i slik nøkkel?

Jeg har lest at man trenger en P-skive som viser når bilen ble parkert når man skal parkere på kommunale parkeringsplasser. Trenger jeg det i Tromsø?

Er det andre slike ting jeg bør ha klart til elbilen min kommer?

Hans Håvard Kvisle

Les litt her: http://elbil.no/kjope-elbil/praktisk
Meld deg inn i Elbilforeningen, få velkomstmappa og bli tatt godt vare på.
St.Hanshaugen

p10

Ser at det står på den nettsiden at alle som kjøper Leaf får velkomstmappen og 1 års medlemskap hos forhandleren. Noen som kan bekrefte dette?

stiberger

Vi fikk en slik mappe. Den inneholder nøkkel og en slik parkerings ur-skive for å klistre i frontruta.

Du trenger urskiva når du skal parkere på offentlige plasser - de markert med BLÅ skilter.
Det er stort sett tidsbegrensning på noen timer på nesten alle plasser i Tromsø sentrum. Unntaket er vel den ved siden av Tromsøbrua ved seminaret.
Parkering markert med SORTE skilter må du betale på.

Nøkkelen får du bruk for stort sett der det er mulighet for å lade. Det gjelder Universitetet, Jekta, Nerstranda og i parkeringstunellen, som er de jeg kjenner til.

Ellers så ønkser jeg lykke til som elbilkjører i byen. Har kjørt i ca. 1 1/2 år nå og er veldig fornøyd. Kommer ikke på noe mer som trengs.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Smiling when sailing

Jeg kan anbefale den her:

http://biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Borste-og-svamp/Bilnal-37440/

Det er ofte dugg igjen i bilen etter forvarmingen og ved å bruke den der nalen er det bare å viske innsiden av vinduet og kjøre med god sikt. Virker mye bedre enn alt annet jeg har prøvd... og med været som det er i Tromsø bruker jeg den ganske ofte.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

stiberger

Jeg plages ikke med dugg ved forvarming, men kjører kanskje litt lengre og bilen får tørket mere opp?
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Smiling when sailing

Du kjører jo 15 km lengre hver vei og jeg har alltid 3 barn med våte klær og støvler med og nå fortiden masse snø. Men når det er ordentlig kaldt så er det ikke dugg, bare hvis det er våt og kaldt ute. Men det er det jo ganske ofte her i Tromsø.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA