Statusoversikt - regneark

Startet av krister461, tor 07. nov 2013, kl. 01:02

« forrige - neste »

RonnyØ

Sitat fra: F_P på tir 09. sep 2014, kl. 08:40
Sitat fra: RonnyØ på fre 05. sep 2014, kl. 21:30
Jeg lurer på hvordan en bil på et form for samlebånd, kan ta så mye lengre tid enn en annen. Satser på at vi møtes i Drammen, F_P ;)

Hva har du som beregnet levering i MyTesla nå? Ser at jeg har fått "sent oktober". Dette dukket opp etter at DS hadde ringte for å prate litt skit så som «nå er det snart din tur til å få bil», «husk forsikring», osv  ::)
Hos meg står det bare oktober, men den skal visst være godt på vei mot Norge nå. Han anslo faktisk levering i slutten av september. Dvs 29-30.sept. Har nok vært heldig med tidspunkter mtp tog, båt og generell frakt.

Philippo10

Da har det kommet opp sent i November, forventet levering  >:(
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

tonl

sh*****t. Først november, sen november... nå desember  >:( :(

F_P

Sitat fra: RonnyØ på tir 09. sep 2014, kl. 10:15
Jeg lurer på hvordan en bil på et form for samlebånd, kan ta så mye lengre tid enn en annen. Satser på at vi møtes i Drammen, F_P ;)

Hva har du som beregnet levering i MyTesla nå? Ser at jeg har fått "sent oktober". Dette dukket opp etter at DS hadde ringte for å prate litt skit så som «nå er det snart din tur til å få bil», «husk forsikring», osv  ::)
Hos meg står det bare oktober, men den skal visst være godt på vei mot Norge nå. Han anslo faktisk levering i slutten av september. Dvs 29-30.sept. Har nok vært heldig med tidspunkter mtp tog, båt og generell frakt.

Må nesten le litt av MyTesla om det stemmer. Greit at P er prioritert, men hva gjorde de med min da? Satt på produksjonsbåndet samtidig som din, men kjørte min rett inn i ventesporet i 3-4 dager mens P-ene fløy forbi  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

kjellan

Hei

Sitat fra: F_P på tir 09. sep 2014, kl. 13:54

Må nesten le litt av MyTesla om det stemmer. Greit at P er prioritert, men hva gjorde de med min da? Satt på produksjonsbåndet samtidig som din, men kjørte min rett inn i ventesporet i 3-4 dager mens P-ene fløy forbi  :o

Her er innblikk i samlebånda i fabrikken ........ ser vel nokre samlebånd men fint innblikk over kva som skjer.  I desse dager er jo det også oppstart av X produksjonen så det er nokre som ventar på den og.

http://www.youtube.com/watch?v=6d_ezAlEU3E

8)
Ventetida er ein spennande tid.....
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

RonnyØ

Sitat fra: F_P på tir 09. sep 2014, kl. 13:54

Hehe! Kan jo lure.. Skal visst ikke stole helt på my Tesla, hvertfall ikke tidligere. Fy f så klar jeg er nå..

snappy

Hadde det vært mulig å lage en "Stats 2014" i regnearket ? Slik det er nå er vel statistikken ( Average days etc ) litt lite relevant for bestillinger som foretas nå, siden så mye av grunnlaget er fra 2013. ( lag det sjæl hører jeg komme, men entar at det er noen som er kjent med dagens stats som kan fikse det kjapt )
2014 e-UP
2015 85D

afitch80

Gjerne og måned for måned. Etter bekreftelsesmåned altså. Så ser man enda bedre hvordan leveringstid endrer seg.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

MartinP

Har nå fått flyttet frem min levering fra desember til sent november  ;D

Asarin

Sitat fra: MartinP på ons 10. sep 2014, kl. 15:26

S eller P/P+?
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Eip

Sitat fra: MartinP på ons 10. sep 2014, kl. 15:26

Samme her. Har vin 509
Ser den siste bilen ihht tabell som er produsert er 492
VIN: 509XX PD

MartinP

F_P

Og plutselig var det bare 2 uker til bilen utleveres. Ikke 6 uker som antatt  ;D
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

MyMuffin

Sitat fra: F_P på tor 18. sep 2014, kl. 13:18
Og plutselig var det bare 2 uker til bilen utleveres. Ikke 6 uker som antatt  ;D

Hva skjedde? =)
Slike gladmeldinger er litt sjeldne om dagen med tanke på de store forsinkelsene de har hatt
2026 Model Y Juniper
2024 Model 3 LR Highland - Solgt i 2025
2022 Model Y (familietralla) - Nå konebil
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Pompel

Jøss, what? Det var vel en hyggelig beskjed å få :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA