Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tpms (dekktrykk måler)

Startet av D.O, torsdag 31. oktober 2013, klokken 15:34

« forrige - neste »

Sponzo

Sitat fra: Rawen76 på mandag 04. november 2013, klokken 16:25
Sitat fra: Sponzo på mandag 04. november 2013, klokken 10:40
Heisann,

Jeg har fått tilbud på en dekkpakke fra Moss Dekk & Service men uten sensorer/dekktrykkmålere.

Hva ble prisen og hva fikk du tilbud på?

Hei og beklager sent svar.

Endte med kun å kjøpe felgene (Polar Izar 20" til kr. 1.675 per stykk) fra Moss Dekk & Service pga. de ikke klarte å skaffe Nokian R2 i 20".

Bestilte Nokian R2 dekkene via www.gummihuset.se til kr. 12.000 og fikk de montert på felgene, balansert og montert på bilen til kr. 150 per hjul hos Moss Dekk & Service.

I alt kr. 19.300 for dekk og felg i 20" (planen er å kjøpe dekktrykk sensor fra Dekk1 når disse kommer på lager igen - fikk opplyst pris på kr. 2.500 over telefonen)

Dekkhallen skulle ha kr. 28.000 for samme pakken eller kr.18.000 kun for dekkene da jeg spurte.


Sponzo

Sitat fra: Bonefish på søndag 03. november 2013, klokken 09:41
Noen som kjører uten Tpms på bilen? Er det plagsomt med feilmeldingen?

Ikke spesielt plagsomt spør du meg, spesielt fordi feilmeldingen ikke vises konstant men inn imellom i intervaller og uten lyd

Tempe Dekkservice

#17
Sitat fra: erot på tirsdag 26. november 2013, klokken 21:06
Hmmm, etterspørselen har tydeligvis dyttet opp prisen. jeg betalte en del mer enn det.

Har dekkhallen flere igjen, og hva tar de i så fall?

Prisen har alltid vært høy på dem, men de har vært satt ganske lavt til folk som kjøper felgpakker, ved å feks inkludere dem i prisen o.l. Men kjøper man de løst så koster de skjorta også inn til dekkforhandlere.

Vi tar nå 750,- pr stk inkl mva og har snart 300 sensorer på lager.

Vet ikke hva dekkhallen tar for de løst, men vil gjerne høre det om noen vet :)

Cato76

Sitat fra: Tempe Dekkservice på onsdag 27. november 2013, klokken 08:10
Sitat fra: erot på tirsdag 26. november 2013, klokken 21:06
Hmmm, etterspørselen har tydeligvis dyttet opp prisen. jeg betalte en del mer enn det.

Har dekkhallen flere igjen, og hva tar de i så fall?

Prisen har alltid vært høy på dem, men de har vært satt ganske lavt til folk som kjøper felgpakker, ved å feks inkludere dem i prisen o.l. Men kjøper man de løst så koster de skjorta også inn til dekkforhandlere.

Vi tar nå 750,- pr stk inkl mva og har snart 300 sensorer på lager.

Vet ikke hva dekkhallen tar for de løst, men vil gjerne høre det om noen vet :)

Fikk pris fra Dekk1 avd Lade for to uker siden. Prisen var da 2700,- for 4 sensorer ink MVA + frakt
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Tempe Dekkservice

#19
Sitat fra: Cato76 på onsdag 27. november 2013, klokken 09:48
Sitat fra: Tempe Dekkservice på onsdag 27. november 2013, klokken 08:10
Sitat fra: erot på tirsdag 26. november 2013, klokken 21:06
Hmmm, etterspørselen har tydeligvis dyttet opp prisen. jeg betalte en del mer enn det.

Har dekkhallen flere igjen, og hva tar de i så fall?

Prisen har alltid vært høy på dem, men de har vært satt ganske lavt til folk som kjøper felgpakker, ved å feks inkludere dem i prisen o.l. Men kjøper man de løst så koster de skjorta også inn til dekkforhandlere.

Vi tar nå 750,- pr stk inkl mva og har snart 300 sensorer på lager.

Vet ikke hva dekkhallen tar for de løst, men vil gjerne høre det om noen vet :)

Fikk pris fra Dekk1 avd Lade for to uker siden. Prisen var da 2700,- for 4 sensorer ink MVA + frakt

Takk, fin pris det. Men vet du hvilke sensorer de bruker? Fikk høre at Tesla hadde hatt problemer med å få bilen til å kommunisere med noen sensorer derifra

Cato76

Sitat fra: Tempe Dekkservice på onsdag 27. november 2013, klokken 10:43
Sitat fra: Cato76 på onsdag 27. november 2013, klokken 09:48
Sitat fra: Tempe Dekkservice på onsdag 27. november 2013, klokken 08:10
Sitat fra: erot på tirsdag 26. november 2013, klokken 21:06
Hmmm, etterspørselen har tydeligvis dyttet opp prisen. jeg betalte en del mer enn det.

Har dekkhallen flere igjen, og hva tar de i så fall?

Prisen har alltid vært høy på dem, men de har vært satt ganske lavt til folk som kjøper felgpakker, ved å feks inkludere dem i prisen o.l. Men kjøper man de løst så koster de skjorta også inn til dekkforhandlere.

Vi tar nå 750,- pr stk inkl mva og har snart 300 sensorer på lager.

Vet ikke hva dekkhallen tar for de løst, men vil gjerne høre det om noen vet :)

Fikk pris fra Dekk1 avd Lade for to uker siden. Prisen var da 2700,- for 4 sensorer ink MVA + frakt

Takk, fin pris det. Men vet du hvilke sensorer de bruker? Fikk høre at Tesla hadde hatt problemer med å få bilen til å kommunisere med noen sensorer derifra

Vet dessverre ikke hvilken type. Jeg bestillte ikke, får klare meg ut vinteren med varsellampen... (ikke plagsom)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

19quiz76

Bør ikke denne funke da? Står at man må oppgi Teslas delenummer på tpms i den regionen bilen er levert. Noen som kjenner dette nummeret?

http://www.tpmsdirect.com/2012_2014_Tesla_Model_S_TPMS_Sensor_p/t147.htm?CartID=1
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

krister461

Et spørsmål om disse sensorene: Er de lette å montere/demontere eller er de limt fast?

F.eks. om man skader en felg og kjøper ny, kan man da lett flytte sensoren over? Evt. om jeg selger felgene for å kjøpe nye, kan jeg da lett flytte sensorene over på nye felger?

drFloyd

Sitat fra: 19quiz76 på onsdag 27. november 2013, klokken 18:27
Bør ikke denne funke da? Står at man må oppgi Teslas delenummer på tpms i den regionen bilen er levert. Noen som kjenner dette nummeret?

http://www.tpmsdirect.com/2012_2014_Tesla_Model_S_TPMS_Sensor_p/t147.htm?CartID=1

Benytter disse selv og de fungerer perfekt og er like enkle å få bila til å "lese" som originale TPMS levert fra Tesla.

Høgis

Sitat fra: krister461 på onsdag 04. desember 2013, klokken 20:24
Et spørsmål om disse sensorene: Er de lette å montere/demontere eller er de limt fast?

F.eks. om man skader en felg og kjøper ny, kan man da lett flytte sensoren over? Evt. om jeg selger felgene for å kjøpe nye, kan jeg da lett flytte sensorene over på nye felger?

Ingen problem og flytte over. Jeg fikk montert de av Holmen Bilgummi i Oslo. De slapp og ta av dekkene også.
Ikke fått en melding om feil lufttrykk enda.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Tempe Dekkservice

Sitat fra: drFloyd på onsdag 04. desember 2013, klokken 20:44
Sitat fra: 19quiz76 på onsdag 27. november 2013, klokken 18:27
Bør ikke denne funke da? Står at man må oppgi Teslas delenummer på tpms i den regionen bilen er levert. Noen som kjenner dette nummeret?

http://www.tpmsdirect.com/2012_2014_Tesla_Model_S_TPMS_Sensor_p/t147.htm?CartID=1

Benytter disse selv og de fungerer perfekt og er like enkle å få bila til å "lese" som originale TPMS levert fra Tesla.

Dette ER de originale sensorene ;) Vi har tidligere benyttet TPMSdirect, men jeg anbefaler faktisk heller å kjøpe fra Tirerack, tpmsdirect er potte trege i å få sendt ut sensorer.

Men nå har vi også fått inn sensorer på lager endelig, hvis du trenger raskere enn fra USA altså.

Tempe Dekkservice

Sitat fra: Høgis på torsdag 05. desember 2013, klokken 12:00
Sitat fra: krister461 på onsdag 04. desember 2013, klokken 20:24
Et spørsmål om disse sensorene: Er de lette å montere/demontere eller er de limt fast?

F.eks. om man skader en felg og kjøper ny, kan man da lett flytte sensoren over? Evt. om jeg selger felgene for å kjøpe nye, kan jeg da lett flytte sensorene over på nye felger?

Ingen problem og flytte over. Jeg fikk montert de av Holmen Bilgummi i Oslo. De slapp og ta av dekkene også.
Ikke fått en melding om feil lufttrykk enda.

Er veldig lett å montere/demontere sensorer, men monteringen bør gjøres av profesjonelle. De er ikke limt men er satt inn med mutter fra oversiden.

MrDriveby

#27
Bestilte 2 komplette sett til meg og Pappsen fra Tempe Dekkservice. Polarwheels m/dekk og sensorer. Flott pris og kanonrask respons per mail! Fikk faktisk svar raskere enn Finn.no klarte å sende kvitteringen på at jeg hadde sendt mail til dem.

Kjekt nå leverandør er så aktiv på forumer og oppdatert på bilen, gir en trygghet for kjøper spør du meg:-)

Gleder meg til hjulene kommer nå i midten av desember til Tempe, så kanskje er de her før nyåret:-)
Hjelper litt på ventetiden å få på plass et sett med hjul;-)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

TerjeV

Jeg kjøpte trykkmålerne fra Tirerack i USA (samtidig med Michelin vinterdekk) fungerte smertefritt med levering hjem på døren etter en uke. Pris: USD 97 pr stk  :D
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Tempe Dekkservice

Sitat fra: TerjeV på torsdag 05. desember 2013, klokken 20:26
Jeg kjøpte trykkmålerne fra Tirerack i USA (samtidig med Michelin vinterdekk) fungerte smertefritt med levering hjem på døren etter en uke. Pris: USD 97 pr stk  :D

Enig, Tirerack oppfører seg svært profesjonelt og har veldig rask levering :)
(Hørt om dekkfirmaer som anbefaler konkurrenter i utlandet før egentlig?) hehe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA