Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tpms (dekktrykk måler)

Startet av D.O, torsdag 31. oktober 2013, klokken 15:34

« forrige - neste »

Tempe Dekkservice

Sitat fra: MrDriveby på torsdag 05. desember 2013, klokken 16:41
Bestilte 2 komplette sett til meg og Pappsen fra Tempe Dekkservice. Polarwheels m/dekk og sensorer. Flott pris og kanonrask respons per mail! Fikk faktisk svar raskere enn Finn.no klarte å sende kvitteringen på at jeg hadde sendt mail til dem.

Kjekt nå leverandør er så aktiv på forumer og oppdatert på bilen, gir en trygghet for kjøper spør du meg:-)

Gleder meg til hjulene kommer nå i midten av desember til Tempe, så kanskje er de her før nyåret:-)
Hjelper litt på ventetiden å få på plass et sett med hjul;-)

Hei! Takk for skryt! :) Ringer eller sender deg mail på Tirsdag med tilbakemelding om levering. Blir i neste uke ;)

TesLars

Er det mulig å se/sjekke trykket på dekkene med disse sensorene eller kommer det bare varsling når dekktrykket har endret seg. Jeg kan ikke finne noen sted på menyen hvor jeg får dekktrykk-info...
Oslo
Black Model S

JohanH

Sitat fra: TesLars på mandag 13. januar 2014, klokken 23:17
Er det mulig å se/sjekke trykket på dekkene med disse sensorene eller kommer det bare varsling når dekktrykket har endret seg. Jeg kan ikke finne noen sted på menyen hvor jeg får dekktrykk-info...

Ikke per idag, men iflg. noen som sett servicemenyen som er gjemt bak passord (trykk og hold på Tesla-symbolet øverst i midten av skjermen) så rapporteres det der, og det har vært gjengitt at Tesla skal inkluderere denne info i software til brukeren i en fremtidig oppdatering.

Harlex

Hva er status på dekktrykksensorprisen og tilgjengelighet nå? Er Tempe i siget ennå? Jeg bor i Bergen har 4 løse dekk og fire polarfelger... Montering er for så vidt i boks men jeg mangler sensorer. Er ikke oppdatert på  dekksensorpriser og tilgjengelighet nå.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Øggen

Sitat fra: Harlex på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:10
Hva er status på dekktrykksensorprisen og tilgjengelighet nå? Er Tempe i siget ennå? Jeg bor i Bergen har 4 løse dekk og fire polarfelger... Montering er for så vidt i boks men jeg mangler sensorer. Er ikke oppdatert på  dekksensorpriser og tilgjengelighet nå.

Hos Tempe får du 4 stk for 2000 spenn. Correct me if i'm wrong  ;D

Harlex

Sitat fra: Øggen på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:26
Sitat fra: Harlex på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:10
Hva er status på dekktrykksensorprisen og tilgjengelighet nå? Er Tempe i siget ennå? Jeg bor i Bergen har 4 løse dekk og fire polarfelger... Montering er for så vidt i boks men jeg mangler sensorer. Er ikke oppdatert på  dekksensorpriser og tilgjengelighet nå.

Hos Tempe får du 4 stk for 2000 spenn. Correct me if i'm wrong  ;D
Det var en vennligsinnet pris :) Da gjenstår det å få det bekreftet og at de sender til Bergen...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Hyperstress


Sitat fra: Harlex på onsdag 12. mars 2014, klokken 20:02
Sitat fra: Øggen på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:26
Sitat fra: Harlex på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:10
Hva er status på dekktrykksensorprisen og tilgjengelighet nå? Er Tempe i siget ennå? Jeg bor i Bergen har 4 løse dekk og fire polarfelger... Montering er for så vidt i boks men jeg mangler sensorer. Er ikke oppdatert på  dekksensorpriser og tilgjengelighet nå.

Hos Tempe får du 4 stk for 2000 spenn. Correct me if i'm wrong  ;D
Det var en vennligsinnet pris :) Da gjenstår det å få det bekreftet og at de sender til Bergen...

Da har de satt ned prisen nylig. Jeg måtte betale 3000kr for litt siden.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

ebbrey

Fikk også tak i sensorer via Dekk1 for 2000,-. Deres leverandør sa til dem at bilen kan programere disse selv. Noe jeg leste andre har fått til i tråden her.
Det er supert!

Da vet jeg at dette vil funke om en mnd når sommerskoa skal på :D
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Tempe Dekkservice

#38
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 12. mars 2014, klokken 22:51

Sitat fra: Harlex på onsdag 12. mars 2014, klokken 20:02
Sitat fra: Øggen på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:26
Sitat fra: Harlex på onsdag 12. mars 2014, klokken 16:10
Hva er status på dekktrykksensorprisen og tilgjengelighet nå? Er Tempe i siget ennå? Jeg bor i Bergen har 4 løse dekk og fire polarfelger... Montering er for så vidt i boks men jeg mangler sensorer. Er ikke oppdatert på  dekksensorpriser og tilgjengelighet nå.

Hos Tempe får du 4 stk for 2000 spenn. Correct me if i'm wrong  ;D
Det var en vennligsinnet pris :) Da gjenstår det å få det bekreftet og at de sender til Bergen...

Da har de satt ned prisen nylig. Jeg måtte betale 3000kr for litt siden.

Neida jeg må nesten avkrefte litt rykter her
Prisen er den samme som før, altså 3000,- (eller nå 2700,- pluss frakt via vår nye webshop http://alloygator.no )
Må dessverre si at vi er ikke billigst i Norge på sensorer. Derimot så kan jeg iallefall si 100% med hånda på
hjertet at vi har helt originale sensorer, altså samme typen som bilen blir levert med fra fabrikk.

Lacaixxa

Jeg har ikke blitt helt klok på disse sensorene. Kan man bytte mellom felgsettene, eller er man nødt å kjøpe et ekstra sett nå som sommerfelgene skal på (uoriginale felger)?

I tillfellet hva er forskjellen på Tesla og alle andre biler jeg har hatt. Første gang jeg må ut med 3000 kr i tillegg til hjul og felger. .

2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Brede

Sensorene kan byttes mellom hjulsett, men da må dekk av og sensorene må demonteres. Altså en stor jobb..

De aller fleste biler med TPMS har lignende sensorer, og 2-3000 for ett sett med sensorer er så vidt jeg kan huske ikke noen upris sammenlignet med andre merker.

jkirkebo

Sitat fra: Lacaixxa på torsdag 13. mars 2014, klokken 14:32
Jeg har ikke blitt helt klok på disse sensorene. Kan man bytte mellom felgsettene, eller er man nødt å kjøpe et ekstra sett nå som sommerfelgene skal på (uoriginale felger)?

I tillfellet hva er forskjellen på Tesla og alle andre biler jeg har hatt. Første gang jeg må ut med 3000 kr i tillegg til hjul og felger. .

Men neppe siste gang, siden slike systemer blir påbudt på alle biler solgt innen EU fra 1.november i år.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lacaixxa


Takk for raske svar! Godt mulig jeg har oversett faktura på mine andre biler, men med Tesla så dypdykker man litt mer i detaljene;)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Tempe Dekkservice

Mange biler, feks bmw, bruker ikke dekkovervåkningssensorer for å lese dekktrykket, men bruker abs føleren til å oppdage om et dekk har punktert eller forlite luft. Så da slipper man å kalibrere sensorer og kjøpe ekstra sett med sensorer ved kjøp av nye dekk og felger

janmb

Sitat fra: ebbrey på onsdag 12. mars 2014, klokken 23:49
Deres leverandør sa til dem at bilen kan programere disse selv. Noe jeg leste andre har fått til i tråden her.
Det er supert!

Eller rettere sagt motsatt: Bilen "programmerer" seg selv etter den faste, unike iden hver trykksensor sier den er.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA