Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Olee


tho

Nei ikke svart skjerm. Generell treghet. Tar lang tid å starte bilen. Oppdatering kommer ikke inn (Oppdateringen kan ikke installeres, det har vært sånn siden 2018) og jeg mister Internett tilkobling ofte. (Må re-starte skjermen). Det jeg har fått beskjed om tidligere er at det er en internfeil MCUen må byttes for å fikse det og de ikke anbefaler å gjøre det før den går i helt i svart. Jeg antok det var eMMC problemet. Jeg viste ikke om at det var en annen lagringsenhet.

Jeg skal konfrontere tesla med dette sd-kort når jeg møter opp på service. Jeg tror nok at eMMCen min også er fucked men de bruker en feil i SD-kortet til å unngå garanti rep.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

tho

Fikk akkurat kost estimatet. 14.304,- det er incl moms. Det som står er at de skal prøve å formatere SD-kortet først. Hvis det ikke går bytte skjerm.

Kostlinjer uten moms:
MS Tegra Reman MCU LTE Prem - EU (64GB): 9.280,-
Kabler og simkort er resten.

Det som er så kjipt at det nesten er verd det bare for å få LTE :/
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

gooner4ever

Motor/pumpe til vindusspylervæske på en p85+ er gåen. Noen som vet hvor mye en sånn koster hos Tesla? Ser ikke ut som det er mulig å skaffe hos 3djepart.

Muffinman

Skal man tro et innlegg på TOCN-gruppa nylig (ditt?) koster den en liten femhundrelapp. Byttes på mindre enn 5 minutter.

gooner4ever

Takk for svar. Det var ikke meg som har lagt inn den andre meldingen. Heldigvis ikke alt som koster skjorta hos Tesla da.

nie

Prøvde å poste denne i en annen tråd....noen som kan forklare hva dette handler om?

....alleging failure of the left or right front suspension fore links"
= "påstander om svikt i venstre eller høyre fremre opphengsforkoblinger"

Så;  Luftfjæring eller tilhørende stag?

https://www.reuters.com/article/us-tesla-safety-investigation-idUSKBN287172?taid=5fc0e59798701900016e3d27&utm_campaign=trueAnthem:+Trending+Content&utm_medium=trueAnthem&utm_source=twitter




jkirkebo

Sitat fra: gooner4ever på lørdag 28. november 2020, klokken 18:43
Takk for svar. Det var ikke meg som har lagt inn den andre meldingen. Heldigvis ikke alt som koster skjorta hos Tesla da.

Tesla er generelt veldig rimelige på deler. Eksempel: Ny MCU koster ca. 26.000,-. Tilsvarende skjerm til en Leaf koster 84.000,- og den er ikke halvparten så stor engang...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

Det er neppe størrelsen det kommer an på her heller. Kanskje den holder 3 ganger så lenge på Leaf? :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Muffinman

Nå er det vel ingen som kjøper ny MCU, men remanufactured og oppgradert fra 8 til 64GB emmc til 12-13k.

Forskjellen på Leaf og Tesla er at nesten ingen går istykker på Leaf, mens alle på de 4 ish første modellårene ryker på Tesla.

gooner4ever

Har nettopp byttet styresnekke for i underkant av 34k. Nå vet jeg ikke hva noe sånt kan koste på andre biler, men synes ikke det var spesielt billig. I tillegg mente de jeg måtte bytte deler i forstilling for 25k. Da fikk jeg svoger som er en erfaren mekaniker til å sjekke opp og det viste seg at flere av delene ikke hadde slark i det hele tatt. Fikk fikset det hos 3djepart til ca 8k. Det ble dog noe dyrere enn det da det viste seg at et hjullager også måtte byttes (som ikke ble oppdaget når Tesla hadde den inne).

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. november 2020, klokken 19:36
Nå er det vel ingen som kjøper ny MCU, men remanufactured og oppgradert fra 8 til 64GB emmc til 12-13k.

Forskjellen på Leaf og Tesla er at nesten ingen går istykker på Leaf, mens alle på de 4 ish første modellårene ryker på Tesla.

Nå koster det vel omkring 4000,- å bytte det datterkortet på MCU1, ikke 12-13k. Og garantien er utvidet til 8 år på den delen.

Problemet er den gangen du laster en planke inn i bilen og bråbremser så den fyker frem og knuser skjermen. Dårlig med garanti da ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

SitatProblemet er den gangen du laster en planke inn i bilen og bråbremser så den fyker frem og knuser skjermen. Dårlig med garanti da
Frakter man lange planker inne i bilen skulle man selvsagt heller kjøpt en Tesla. Mye billigere skjerm, men bilen koster noen hundretusener mer, da.  Alternativt kan man ta en prat med forsikringsselskapet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: Motorwatt på søndag 29. november 2020, klokken 01:15
SitatProblemet er den gangen du laster en planke inn i bilen og bråbremser så den fyker frem og knuser skjermen. Dårlig med garanti da
Frakter man lange planker inne i bilen skulle man selvsagt heller kjøpt en Tesla. Mye billigere skjerm, men bilen koster noen hundretusener mer, da.  Alternativt kan man ta en prat med forsikringsselskapet.

Forsikringsselskapene dekker vel ikke slikt? Det var en sak om dette i media for et år eller to siden, nettopp med en Leaf som fikk knust skjermen. Han endte med å få byttet selve displayet på enheten tror jeg, hos en tredjepart for ca. 10.000,-.

Nissans delepriser er generelt håpløse.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA