Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

megja

Forbruksloven er såpass klar at det aldri skulle vert noen diskusjon om håndtaka går på reklamasjon eller ikke. Men så lenge det tydeligvis skal være ett problem for tesla å ta det på reklamasjon så fører det til syvende å sist til at noen til slutt må ta det rettslig, selvom dem nok gir seg før det i hvert enkelt tilfelle fordi dem vet men bare satser på at kunden ikke gidder å stresse med det.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Kramzz

Opplever moderat vibrering samt liten uling ved max pådrag på P85.
Noen som har vert borti dette?
Dolphin grey Model s P85 2013
Svart E-Golf 2015
Grå Skoda Enyaq IV80 2021
Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert
Svart Nissan Leaf Tekna 40KW 2022
Svart Tesla Model Y Dual motor 2023
Hvit model 3 Highland std Rwd 2025 (Reservert)

1000kwh

Sitat fra: eKramer på fredag 01. februar 2019, klokken 19:01
Opplever moderat vibrering samt liten uling ved max pådrag på P85.
Noen som har vert borti dette?
Du har ikke luftfjæring i high/very high?

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013
Svart E-Golf 2015
Grå Skoda Enyaq IV80 2021
Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert
Svart Nissan Leaf Tekna 40KW 2022
Svart Tesla Model Y Dual motor 2023
Hvit model 3 Highland std Rwd 2025 (Reservert)

Muffinman

Tar tid å få tak i deler til å bytte disse kontaktorene tydeligvis, nå har vi ventet over en måned og effektbegrensningen har krøpet under 100kW.  Som det ikke var nok har samme bil fått feilmelding på TPMS-systemet. Det ble oppgradert til Continental for 2-3 år siden.

Muffinman

Og i dag hadde fjæringen på ene siden foran kollapset. Rettet seg ved oppstart, men nå må det vel holde for en stund....

Kramzz

Huff, jobber kompressoren konstant for å holde trykket i demperen da? =O
Dolphin grey Model s P85 2013
Svart E-Golf 2015
Grå Skoda Enyaq IV80 2021
Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert
Svart Nissan Leaf Tekna 40KW 2022
Svart Tesla Model Y Dual motor 2023
Hvit model 3 Highland std Rwd 2025 (Reservert)

Muffinman

Nei, justerte seg opp når bilen ble slått på og deretter virket alt normalt. I dag var det ikke sig å spore, så mulig dette ikke er gåen belg. Har vel vært en del krøll med ventilblokkene på de tidlige bilene, mulig dette var en ventil som hang litt.

cra

Kan det ha vært en frossen ventil eller noe kanskje? Jeg har ikke mye erfaring med luftfjæring utover å ha hatt det på begge TMS'ene, men har vært borti lignende på andre ting.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Det var faktisk så vidt minusgrader, men det er jo ikke uvanlig. Satser på at feilen ikke kommer tilbake.

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013
Svart E-Golf 2015
Grå Skoda Enyaq IV80 2021
Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert
Svart Nissan Leaf Tekna 40KW 2022
Svart Tesla Model Y Dual motor 2023
Hvit model 3 Highland std Rwd 2025 (Reservert)

MrSegment

Da var det min tur til å få et håndtak på førersiden som ikke vil ut. Gått 22k, vært forsiktig i hele vinter, og så ryker det når pluss-gradene ankommer. Ikke pokker om jeg åpner døra fra baksete i månedsvis, venter i spenning på hvor fort Oslo Nord kan fikse, evt. lånebil.

Øyvind.h

For en uke siden oppstod det knirk fra forstilling når rattet dreies. Høres ut som gummiforing som sliter eller tar inni noe. Knirkelyd inni og utenfor bilen. Tenkte først å vente til 60.000km service i sommer (bilen har gått 50.000km), men konkluderte med at det ikke er aktuelt å kjøre med den lyden frem til sommeren.
Ettersom jeg jobber i Oslo sentrum ble det tur til Skøyen på morgenen i dag. Oppmøte 07:30. Ca 07:35  var en tekniker ute og hørte på lyden. 07:40 var bilen oppe på bukk. Rakk ikke engang drikke opp kaffen før diagnosen var klar (feil på en lenkearm). Rett over 08:00 var jeg på plass på kontoret.

Spent på om de tar dette på garantien. På den ene siden er det tung bil som brukes, og jeg har lest mye om andre merker hvor eiere må betale understell, dempere, bremser osv langt tidligere enn 50.000km (Volvo, BMW, Audi etc). Men samtidig er jeg vant med god service og aldri spørsmål om betaling hos Tesla, så vi får se.  Det blir i så fall første slitedel som faktureres etter å ha hatt Tesla i over 5 år.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA