Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Brosme

Sitat fra: nie på mandag 02. januar 2017, klokken 20:14
Er det noen noen av dere som har erfaring med lånebatteri mens hovedbatteriet blir reparert?

1)Hvor lenge måtte dere vente på å få lånebatteri?
2)Hvor lang tid tok det før ditt eget batteri var tilbake i bilen?

Har fått OK lånebil men vil gjerne ha min egen tilbake
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

nie

Den er god, takker for svar.
Det som er litt kjipt er at jeg har betalt depositum på ny X som straks går i bekreftelse. Ser ingen annen løsning enn å kansellere denne da det blir for usikkert med salg av en bil som kjører rundt med lånebatteri det kommende halvåret.

Øggen

@Nie Det ser ej faktisk ikkje på som et problem så lenge du opplyse om det ved salg. Kan vær fordelaktig også for nye kjøpere å få nytt batteri på garanti. Ej hadde sett positivt på det.
Uansett bør du opplyse Tesla om det, og sei at somling evt. kan skape trøbbel for salg, sjølv om det kanskje ikkje e tilfelle.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

rsomby

Sitat fra: nie på mandag 02. januar 2017, klokken 22:33
Den er god, takker for svar.
Det som er litt kjipt er at jeg har betalt depositum på ny X som straks går i bekreftelse. Ser ingen annen løsning enn å kansellere denne da det blir for usikkert med salg av en bil som kjører rundt med lånebatteri det kommende halvåret.

Jeg solgte min gamle S85 '14 da den gikk med en lånebatteri, kjøper så det som en fordel da han kunne bare makse kapasitet hele tiden uten å bekymre seg over at det gikk ut over hans eget batteri.

nie

@øggen & Somby
Jeg ser absolutt poenget deres og det er nok helt rett.
Tror likevel at det krever litt erfaring med EL-bil å være istand til å tenke slik og mange som skal kjøpe sin første EL-bil vil kanskje være skeptiske.

Megleren



Så disse merkene forrige uke og de ser ut til å bli verre bare. Bilen har kjørt 22000km.

Noen som har opplevd dette og evt tatt det opp med Tesla? Merkene er både nederst på rattet og øverst.
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Dampmaskin

Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:49Så disse merkene forrige uke og de ser ut til å bli verre bare.
Er du gift? Hvis det er metall mot lær, vinner vel gjerne metallet på poeng.

Megleren

Sitat fra: OlafGTE på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:02
Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:49Så disse merkene forrige uke og de ser ut til å bli verre bare.
Er du gift? Hvis det er metall mot lær, vinner vel gjerne metallet på poeng.
Gift, men verken jeg eller kona bruker ring.



De merkene startet sånn, og nå har de revnet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

lunitiks

Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:45
Gift, men verken jeg eller kona bruker ring.

Tøft.

Men kan det være dongeri? Ingen tvil om at rattet får gjennomgå ved av- og påstigning hvis ikke rattet er tilstrekkelig høyt satt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Megleren

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 03. januar 2017, klokken 18:35
Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:45
Gift, men verken jeg eller kona bruker ring.

Tøft.

Men kan det være dongeri? Ingen tvil om at rattet får gjennomgå ved av- og påstigning hvis ikke rattet er tilstrekkelig høyt satt

Tenkt på det også, men det er jo ikke den første bilen jeg har. Aldri hatt slike problemer med noen av de andre bilene, selv billige biler.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

lunitiks

Innstigningsmetoden i Model S er "one of a kind" spør du meg. @CookieMonster har innsett dette og laget en egen profil for inn- og ut  ::)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øggen

#2741
Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:49


Så disse merkene forrige uke og de ser ut til å bli verre bare. Bilen har kjørt 22000km.

Noen som har opplevd dette og evt tatt det opp med Tesla? Merkene er både nederst på rattet og øverst.

Samme her. Må være en svakhet
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

GOS


Har ikke studert mitt eget ratt, men jeg innbiller at jeg har det samme. Kjenner det når jeg flytter hånda rundt på rattet. Kjørt 35' og har kjent det i lang tid, men tror jeg primært har ett kraftig merke.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

vnm

Sitat fra: Muffinman på mandag 02. januar 2017, klokken 16:28
Merkelig nok har jeg aldri sett at noen av mine biler stopper på annet enn 100%, uansett temperatur. Men jeg har sett 98/99% på to forskjellige 90-biler. Begge gangene i plussgrader, og ladet under samme forhold som mine egne. Snodig det der.
Har aldri fått mine biler tim å lade til 100 %. De har stoppet på 97-99. Se signatur. Da bekrefter "problemet". Lurer på hva det er. Tesla sier at alt er som det skal være.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

mj

Sitat fra: GOS på tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:53

Har ikke studert mitt eget ratt, men jeg innbiller at jeg har det samme. Kjenner det når jeg flytter hånda rundt på rattet. Kjørt 35' og har kjent det i lang tid, men tror jeg primært har ett kraftig merke.

Har sett det samme. Tror det er glidelåsen på jakka som gjør det. Den kan skrape borti når man setter seg inn eller går ut. Uansett så er det dårlig kvalitet på skinnet eller hva det er på rattet. Har aldri sett liknende på andre biler.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA