Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

TRM

Antageligvis tatt opp hundrevis av ganger: dørhåndtak kommer ut, men døra åpnes ikke. Opplevd dette flere ganger på bakdørene, men i dag er det førerdøra som ikke vil opp... Burde vel kvalifisere for drop-in-på-timen på et servicesenter!  :(

Hadde jeg fått valget - så hadde jeg lett bytta til et tradisjonelt dørhåndtak som virker - hver eneste gang!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Asarin

Sitat fra: Eopheim på mandag 08. desember 2014, klokken 23:25
Filt på undersiden av innfellbare speil løsner.... henger som en fille under speilet. Flere som opplever det samme?

Har hørt flere som har sagt at dette har skjedd. Ring service-senteret. Er du heldig kanskje det er en såpass liten jobb at du får en drop-in time. Ellers så må man vel vente til februar...
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

martins

Sitat fra: Eopheim på mandag 08. desember 2014, klokken 23:25
Filt på undersiden av innfellbare speil løsner.... henger som en fille under speilet. Flere som opplever det samme?
Jepp, jeg har samme problem. Kjøpte meg en superlim på biltema, klippet til filten og limte resten på plass igjen. Null stress. :)

TRM

Sitat fra: TRM på tirsdag 09. desember 2014, klokken 08:04
Antageligvis tatt opp hundrevis av ganger: dørhåndtak kommer ut, men døra åpnes ikke. Opplevd dette flere ganger på bakdørene, men i dag er det førerdøra som ikke vil opp... Burde vel kvalifisere for drop-in-på-timen på et servicesenter!  :(
Og der var alt i orden igjen. Helt av seg selv...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Tuxedo

Sitat fra: TRM på tirsdag 09. desember 2014, klokken 20:30
Sitat fra: TRM på tirsdag 09. desember 2014, klokken 08:04
Antageligvis tatt opp hundrevis av ganger: dørhåndtak kommer ut, men døra åpnes ikke. Opplevd dette flere ganger på bakdørene, men i dag er det førerdøra som ikke vil opp... Burde vel kvalifisere for drop-in-på-timen på et servicesenter!  :(
Og der var alt i orden igjen. Helt av seg selv...
En restart av store skjermen pleier ofte å hjelpe på dette problemet, hvis det ikke løser seg av seg selv.

ebbrey

Sitat fra: TRM på tirsdag 09. desember 2014, klokken 20:30
Sitat fra: TRM på tirsdag 09. desember 2014, klokken 08:04
Antageligvis tatt opp hundrevis av ganger: dørhåndtak kommer ut, men døra åpnes ikke. Opplevd dette flere ganger på bakdørene, men i dag er det førerdøra som ikke vil opp... Burde vel kvalifisere for drop-in-på-timen på et servicesenter!  :(
Og der var alt i orden igjen. Helt av seg selv...

Skjer noen ganger når jeg vasker bilen. Og order seg selv ja :P
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Longice

Skulle sette meg inn i bilen å kjøre fra parkeringshuset en dag. Like etterpå, etter bare å ha kjørt 10 meter, starter en lyd som kan beskrives som å helle masse singel i et viftehus. Det hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Etter ca 1 min så går det hele over, og bilen kjører som normalt.
Dette har nå skjedd 2 ganger nå. Jeg legger ut en youtube link så kan dere selv høre..


http://youtu.be/IBdgULSVaJk

Noen som har hørt noe lignende?

Hyperstress

Hørtes ikke helt normalt ut, nei. Det er en relativt stor vifte i skjermen i hjulbuen fremme (på begge sider), kan tenkes at den tar borti noe, eller at det er kommet stein inn der.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

D.O

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Longice

Tror jammen det høres sånn ut ja D.O. En skikkelig alvorlig tenningsfeil her:)

Får ringe Tesla på mandag. Har vært ute å kjørt i dag, og alt virket normalt.

jazzwheel

Kjenner vi til noen som har fått hevet Teslakjøp på grunn av feil de ikke klarer å rette på tre forsøk?

Høgis er vel den eneste jeg husker å ha sett som har fått ny bil.

Jeg har nå hatt bilen inne to ganger for å fikse ladeluken som ikke vil åpne seg, men det ser ikke ut som  et lar seg løse så lett.

Muffinman

Sitat fra: jazzwheel på mandag 15. desember 2014, klokken 11:49
Høgis er vel den eneste jeg husker å ha sett som har fått ny bil.
Kan vel egentlig ikke sammenlignes. De prøvde jo å levere en brukt og skadet bil som ny.

cairnz

Sitat fra: jazzwheel på mandag 15. desember 2014, klokken 11:49
Kjenner vi til noen som har fått hevet Teslakjøp på grunn av feil de ikke klarer å rette på tre forsøk?

Høgis er vel den eneste jeg husker å ha sett som har fått ny bil.

Jeg har nå hatt bilen inne to ganger for å fikse ladeluken som ikke vil åpne seg, men det ser ikke ut som  et lar seg løse så lett.

Spørsmålet er hva du gjør neste gang. Spør du de pent om å få de til å bytte hele lykten hvor ladeporten sitter fast (noe som er en relativt enkel operasjon) - eller kommer du be om å få heve kjøpet?
Elbilist

jazzwheel

Jeg håper da ikke de forventer at det er jeg må fortelle dem hva de skal gjøre på bilen. Jeg vet ikke hva de gjorde første gangen heller, kan være de byttet hele bakenden på bilen for alt jeg vet. Om de kan løse det ved å gjøre som du sier så håper jeg de gjør akkurat det og at problemet da permanent er løst. Det er i grunn en liten filleting at ladeporten sitter fast, men viser seg ganske kjapt å være kritisk når man har lite batteri.

Finnes ingen annen bil jeg heller vil ha, annet enn en hvor det går an å lade når det passer meg og ikke bilen såklart...

pej

Jeg har hatt bilen inne flere ganger for lekkasjer. Når det regner samler det seg vann inne i stolpene bak taktrekket med den følgen at sikkerhetsbeltene er søkk våte når man trekker de ut. Det er 3.gang den er inne for dette nå og den har stått i Drammen i 5 uker snart. Håper de finner ut av dette denne gangen.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA