Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Terhar

Sitat fra: Bjørn på tirsdag 11. november 2014, klokken 14:01
Sitat fra: jazzwheel på mandag 10. november 2014, klokken 17:21
Nå holder jeg på å gå fra vettet.

Ladeluken vil ikke åpne seg uten at jeg hjelper den med fingeren, men da må jeg først få den til å "klikke" slik at magneten slipper. Jeg har vært inne på verkstedstime 1 gang med dette allerede, men det hjalp bare i to dager. Har ny time i desember (3 mnd venting).

Når jeg trykker på åpne-knappen fra skjermen innvendig rekker jeg ut til ladeluken 1 av 20 ganger. Pulsen blir høy og irritasjonsnivået når nye høyder. I tillegg føler jeg meg megasmart der jeg spretter frem og tilbake. Jeg har nemlig ikke lading hjemme så er avhengig å lade "in public". Sånn i teorien går det å spørre en tilfeldig forbipasserende om de kan stikke fingerneglen inn i ladeluka, mens jeg opererer menyen i bilen, men i praksis viser det seg at folk ikke er så begeistret for å putte fingrene i nærheten av strømføringa til 600kg batterier.

Knappen på UMC fungerer om mulig enda mer upålitelig og app'en virker stort sett bare rett etter restart av skjermen. Kjedelig å restarte hver gang jeg går ut av bilen. Nylig gikk alarmen av ukjente årsaker mens jeg satt _inni_ bilen for å gjøre dette uten at jeg klarte å få skrudd den av med det første fordi fob'en lå i bunn av treningsbaggen.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få åpnet den manuelt? Jeg har levd med det snart et halv år, men med regnvær, kulde og lite sollys begynner jeg å få nok...
Enda et lite tips.. du kan åpne ladeluken fra appen, slik at du slipper å springe ut og inn av bilen. :)

Eller enda lettere: bestill en sånn:
http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html
så slipper du å slite med vanskelig UMC eller dårlig kontakt med appen. Virker hver gang!
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

Baldrian

Har fått meldingen: "12V battery needs service, replace soon".  Ringte Tesla og fikk time for service på Skøyen den 2. februar (2015)!  Spurte om det var usikkert å kjøre rundt med denne feilmeldingen, men han sa at det kunne bety at jeg ikke fikk oppdateringer før nytt batteri var på plass.  Dette kan jeg leve med (har 6.0.73), men er mer usikker på at noe unormalt skal skje (døren åpnes ikke, for eks.). Er det noen som har erfaring med å kjøre rundt med denne meldingen?

petersv

Hvis du ikke bort alt for langt unna SC ville jeg stukket innom de og bedt de bytte batteriet, tar ikke mange minuttene. Papirarbeidet er kanskje det som ev. tar tid, men det kan de jo vente til februar med :P

MyTess

Oppdaget idag at takluka ikke vil opp. Det vil si den kommer opp i VENT posisjon, men vill ikke åpnes noe mer. Usikker på hva det er siden det heller ikke er noen minusgrader ute? Fungerte helt fint i sommer. Noen med erfaringer?

Tin

Ja, jeg kjørte rundt med samme meldingen hele sommer... merket ingen ting...bare tut og kjør :)

Jejl

Sitat fra: Baldrian på fredag 14. november 2014, klokken 16:48
Har fått meldingen: "12V battery needs service, replace soon".  Ringte Tesla og fikk time for service på Skøyen den 2. februar (2015)!  Spurte om det var usikkert å kjøre rundt med denne feilmeldingen, men han sa at det kunne bety at jeg ikke fikk oppdateringer før nytt batteri var på plass.  Dette kan jeg leve med (har 6.0.73), men er mer usikker på at noe unormalt skal skje (døren åpnes ikke, for eks.). Er det noen som har erfaring med å kjøre rundt med denne meldingen?
Ifølge Tesla kan denne meldingen komme opp hvis 12v batteriet ikke tar imot lading fort nok. Ikke noe problem hvis ikke meldingen blinker. Da meldingen begynnte å blinke på vår bil skiftet Tesla batteriet med en gang.

sven erik

om det er seldent er det ikke falig men kommer det  stadig nesten ver dag ville jeg byttet  før du ikke får startet bilen  de sier at 12 v ikke har noe å si men de som sitter  sælig på  motaket i drammen hvet ikke helt hvordan dette funker  når bilen er i drift har ikke 12 volt batteriet mye å si men når bilen er slått av har ikke  12v strøm fra det andre batteriet å dermed  er det for  laft vil bilen ikke starte

Nighthawk

Jeg opplever risting i bilen. Ristingen er der ikke hele tiden. Tok kontakt med Tesla Skøyen etter noen uker etter levering i mars og sa ifra. De sjekket hjulene, men fant ingen feil. I høst satte jeg bilen inn til Tesla Drammen pga av dette. (Det er ubehaglig risting, særlig i stor hastighet f.eks nedover i Europa.) Etter en uke fikk jeg bilen tilbake. De hadde da jobbet med bilen:  byttet en felg og nye gummi bakhjulene. Fortsatt vibrasjon. Deretter nye drivaksler - deretter ny motor. Jeg fikk så bilen tilbake, men opplevde fortsatt vibrasjon. Fikk ny time med leiebil denne gangen. De hadde den i tre uker og hadde byttet hjullager. Jeg merker fortsatt vibrasjon i bilen, men litt anderledes nå. Raskere vibrasjon. Den er der ikke hele tiden, men som oftest. Fått ny time i januar. Håper de klarer finne ut av feilen.

sirtom

Utvikling på bakre dørhåndtakfronten her.
Venstre bakdør har hengt seg opp på vei inn i døra på samme måte som det høyre et par ukers tid, før det i dag tok helt kvelden.
Nå står det ute konstant, vil ikke trekke seg inn i døra. Får åpnet døra samt at LED-lyset er på når en dør er oppe, så det virker forsåvidt. Når venstre bakdør lukkes så går håndtaket inn en cm eller deromkring som normalt. Men når bil låses, starter å kjøre osv. så blir det stående ute. Den lille "kakken" som det har fått tidligere med suksess, fungerer ikke lenger.
Har plukket ut sikring nr. 40 som manualen sier er bakre dørhåndtak, uten noen bedring.

Har servicetime i slutten av januar, tipper det blir stående ute til da..

sven erik

Sitat fra: Nighthawk på tirsdag 18. november 2014, klokken 13:10
Jeg opplever risting i bilen. Ristingen er der ikke hele tiden. Tok kontakt med Tesla Skøyen etter noen uker etter levering i mars og sa ifra. De sjekket hjulene, men fant ingen feil. I høst satte jeg bilen inn til Tesla Drammen pga av dette. (Det er ubehaglig risting, særlig i stor hastighet f.eks nedover i Europa.) Etter en uke fikk jeg bilen tilbake. De hadde da jobbet med bilen:  byttet en felg og nye gummi bakhjulene. Fortsatt vibrasjon. Deretter nye drivaksler - deretter ny motor. Jeg fikk så bilen tilbake, men opplevde fortsatt vibrasjon. Fikk ny time med leiebil denne gangen. De hadde den i tre uker og hadde byttet hjullager. Jeg merker fortsatt vibrasjon i bilen, men litt anderledes nå. Raskere vibrasjon. Den er der ikke hele tiden, men som oftest. Fått ny time i januar. Håper de klarer finne ut av feilen.

hvor holder du til  skulle hvert morro å kjent ristingen  mulig jeg kan si  hva det er  har du luft fjerer
rart dette at de ikke finner ut av risting  hadde selv risting dette ble fikset  med en skive på bremsene bak  av en jeg kjenner

sven erik

er ikke mange av feilene her jeg ikke har hatt  men dette med hontakene har jeg ikke hatt ennå

Nighthawk

Ser i VG i går at vibrasjon er et kjent problem på mange Model S og at mange biler nå får ny motor.  Regner med å få utbedret feilen på service tidlig i januar. I VG beskrives "klukkelyder", men det har ikke vært tilstede i min bil. Gått 24 000 km. Vibrasjon kommer og går. Men det har kommet en durelyd, høres ut som det kommer en bil  opp på siden. Først var denne lyden hørbar ved høy hastighet ..120-130  km/t (Tyskland i sommer) ,men nå hører jeg den ved 90km/t. I følge Tesla er dette et fenomen ved enkelte biler. Ikke ønskelig, men til å leve med. Vibrasjon er ikke noe jeg kommer til å akseptere. Skulle gjerne ha prøvet en annen Tesla for å sammenlikne, men får lånebil i januar, så da får jeg muligheten. Bilen har ikke luftfjæring

ellholt

Hei!  Jeg fikk samme " durelyden" på vei hjem fra Kroatia i sommer. Den kom bare plutselig , og i begynnelsen bare i høyerer hastigheter ( dvs over 120 km/t). Nå har det utviklet seg en smule, slik at den kommer og går også i lavere hastigheter. Hadde bilen inne til sjekk, der Teslamotors påstod de ikke kunne høre noe!!!!!!!! Hentet bilen , og hørte lyden med engang selv. De skulle se på det igjen i Januar, da DU skal byttes.
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

Kjærra

Og jeg hørte durelyden allerede før jeg hadde forlatt Drammen dagen jeg hentet bilen.. DU ble byttet allerede etter en uke. Og i går ble DU nr to byttet av samme grunn pluss litt klakkelyd. Bilen har ikke passert 10.000 ennå..
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

sims

Hei, et lite tips til de som tror de hører en durelyd: Jeg har hatt en slik lyd som jeg først begynte å merke ved 100km/t+, så ved lavere hastigheter og nå helt ned i 50-60. Min lyd var en dyp, lavfrekvent lyd, og synes også det var et slags lydtrykk mot øret (litt som en basskasse som romler). Etter å ha lest på tmc tenkte jeg det kanskje kunne være bakluken - og prøvde derfor å skru ut gummiknottene som støtter bakluken noen omdreininger. Vips! Det ble helt tyst - og hadde altså ingenting med drivlinjen å gjøre. Kan være verdt å sjekke for de som lurer.

Jeg påpekte durelyden på service, men de sjekket kun soltaket og fant ikke noe spesielt (rettet vel litt på listene eller noe - men der har jeg aldri hatt noen problemer uansett).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA