Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

snurrehue

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:14
Klarte å knekke ett av de to festene til det ene plastdekselet når jeg skulle montere takstativ. Tror faktisk jeg hadde klart å fikse det med en liten prikk superlim, men gidder ikke hvis de lett lar seg erstatte.
Noen som har erfaring med å fikse/erstatte disse?

En av disse knakk hos meg under vask av bilen. Fikk ny av Tesla.

Sjøhyene

Sitat fra: snurrehue på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:32
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:14
Klarte å knekke ett av de to festene til det ene plastdekselet når jeg skulle montere takstativ. Tror faktisk jeg hadde klart å fikse det med en liten prikk superlim, men gidder ikke hvis de lett lar seg erstatte.
Noen som har erfaring med å fikse/erstatte disse?

En av disse knakk hos meg under vask av bilen. Fikk ny av Tesla.

fikk ny som du satt på selv, eller er det noe de må gjøre?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

jkirkebo

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 16. oktober 2014, klokken 15:16
Sitat fra: snurrehue på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:32
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:14
Klarte å knekke ett av de to festene til det ene plastdekselet når jeg skulle montere takstativ. Tror faktisk jeg hadde klart å fikse det med en liten prikk superlim, men gidder ikke hvis de lett lar seg erstatte.
Noen som har erfaring med å fikse/erstatte disse?

En av disse knakk hos meg under vask av bilen. Fikk ny av Tesla.

fikk ny som du satt på selv, eller er det noe de må gjøre?

Det kommer snart en ny type av disse, som skrus fast i festet istedefor å være hengslet. Tror det blir en bedre løsning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

snurrehue

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 16. oktober 2014, klokken 15:16
fikk ny som du satt på selv, eller er det noe de må gjøre?

Fikk ny som jeg satte på selv. Meget enkel å sette på. Men samtidig meget enkel å knekke, så vær forsiktig.

fonberg

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 16. oktober 2014, klokken 15:51
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 16. oktober 2014, klokken 15:16
Sitat fra: snurrehue på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:32
Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 16. oktober 2014, klokken 11:14
Klarte å knekke ett av de to festene til det ene plastdekselet når jeg skulle montere takstativ. Tror faktisk jeg hadde klart å fikse det med en liten prikk superlim, men gidder ikke hvis de lett lar seg erstatte.
Noen som har erfaring med å fikse/erstatte disse?

En av disse knakk hos meg under vask av bilen. Fikk ny av Tesla.

fikk ny som du satt på selv, eller er det noe de må gjøre?

Det kommer snart en ny type av disse, som skrus fast i festet istedefor å være hengslet. Tror det blir en bedre løsning.

om to uker? ;)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Ebbe

Høyre speil vil ikke gå til utgangspunkt etter rygging. Prøvd å slette førerprofil, lagt alt inn på nytt! Prøvd reset! Snakket med Tesla, eneste som fungerer er å gjøre det manuelt via knapper eller via å trykke på profil og reset.
P39240

Erik F. H.

Servostyring har sluttet å fungere. Får varsel om at Tesla need service.
Skjedde da jeg kom hjem i sted, var ca 80 km igjen på Typical Range.
Fikk også varsel om at den bør lades. Kan det hjelpe med lading + eventuelt å resette den?
Var skikkelig tungt å få manøvrert den på plass.
Tesla Y venter...
Tesla X 100D ny mars 19. Solgt november 21
Tesla S 90D ny september 17. Kjørt 28 000 km. Solgt februar 19.
Tesla S 85 med alt unntatt barneseter. Ny desember 2013. Kjørt 80 000 km. Solgt september 17.

laumb

Min servo slutta å funke i dag tidlig - så du er ikke alene.
Vurderte å kjøre til jobb, men droppa det etter å ha prøvd 2 90° svinger ut fra gårdsplassen...

Muffinman

Sitat fra: laumb på mandag 20. oktober 2014, klokken 12:40
Min servo slutta å funke i dag tidlig - så du er ikke alene.
Vurderte å kjøre til jobb, men droppa det etter å ha prøvd 2 90° svinger ut fra gårdsplassen...
Pingle  ;D

sirtom

Fått litt trøbbel med dørhåndtak på høyre bakdør, det henger seg opp når det skal inn i bilen (dvs, ved låsing, start på kjøretur osv)
Dørhåndtaket fungerer som vanlig, men det vil ikke inn.. Gir jeg det en liten kakk så spretter det inn.
Se vedlagte bilder.

Noe å gjøre med eller fix hos Tesla neste?

laumb


Sitat fra: Muffinman på mandag 20. oktober 2014, klokken 13:17
Pingle  ;D

Det er faktisk helt sykt hvor tungt det er på denne bilen. Tror at om jeg hadde dratt til mer hadde jeg knekt *noe*..

Tuxedo

Sitat fra: sirtom på mandag 20. oktober 2014, klokken 18:02
Fått litt trøbbel med dørhåndtak på høyre bakdør, det henger seg opp når det skal inn i bilen (dvs, ved låsing, start på kjøretur osv)
Dørhåndtaket fungerer som vanlig, men det vil ikke inn.. Gir jeg det en liten kakk så spretter det inn.
Se vedlagte bilder.

Noe å gjøre med eller fix hos Tesla neste?
Prøv å spray litt med WD-40 eller CRC 5-56, inn i sprekkene.  Funker ikke dette, så er det reboot av skjermen.  Og hvis problemet fortsetter, så er det Tesla servicecenter neste.

ellholt

Det er en sikringsboks ovenfor frunken ( under det dekselet som går rundt påfyllingen til spylevæsken), ta ut sikring nr F41 vent noen minutter og sett den inn igjen.
Da skal visst håndtaket resettes. Hadde samme problemet i sommer, og fikk det rådet av Tesla.

Lykke til
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

sirtom

Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:36
Sitat fra: sirtom på mandag 20. oktober 2014, klokken 18:02
Fått litt trøbbel med dørhåndtak på høyre bakdør, det henger seg opp når det skal inn i bilen (dvs, ved låsing, start på kjøretur osv)
Dørhåndtaket fungerer som vanlig, men det vil ikke inn.. Gir jeg det en liten kakk så spretter det inn.
Se vedlagte bilder.

Noe å gjøre med eller fix hos Tesla neste?
Prøv å spray litt med WD-40 eller CRC 5-56, inn i sprekkene.  Funker ikke dette, så er det reboot av skjermen.  Og hvis problemet fortsetter, så er det Tesla servicecenter neste.

Den fungerer tidvis, spesielt etter vask. Man kan se at den prøver å trekke inn håndtaket, men det stopper opp i noe mekanikk..
Får prøve en runde wd-40.

sirtom

Sitat fra: ellholt på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:59
Det er en sikringsboks ovenfor frunken ( under det dekselet som går rundt påfyllingen til spylevæsken), ta ut sikring nr F41 vent noen minutter og sett den inn igjen.
Da skal visst håndtaket resettes. Hadde samme problemet i sommer, og fikk det rådet av Tesla.

Lykke til

Takk for tips, verdt et forsøk. Godt mulig det er noe motorikk som har gått i stå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA