Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

nivve

Ved utlevering:
- Skjevt satt på dørlist (høyre bak)
- Pakning over samme dørlist ikke festet ordentlig

Oppdaget etter levering:
- Slitasje på toppen av flere dørhåndtak (mindre skader i kromen)
- Tidvis problematisk å få ut ladekabelen
- Bremselys/baklys: Se vedlegg - hva er galt her?
- Etter vask: Skum/såpe inni baklyktene

...men ellers strålende fornøyd etter 80 mil i S85  :D

Edit: Min DS fra Tesla Lade så denne posten (i natt!) og la til punktene 'etter levering' til min service. Det er hva jeg kaller tett kundeoppfølging! Wow!  ;D

BMW850

Stemmer det at man må ta ut bakluka for å bytte Led-pærer i det høytsittende bremselyset?  ??? Mener jeg leste det ett sted her inne...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Sulle

Du må ta ut vinduet... De er antakelig beregnet å holde i bilens levetid
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

BMW850

Ja, mente bakruta  ::) Leste det var enkelte som hadde opplevd at noen av pærene ikke virket lenger og da er det rimelig mye arbeid og ta ut ruta  :o
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Aikon74

Har nå to ganger fått melding om at traction and stability controll is disabled . Begge ganger har det hjulpet og gå ut av bilen, låse og starte opp igjen. Har noen hatt samme feil melding hvordan ble det ordnet?

Patosan

VIN 15026

LinkedIn

mecanica vergara

Også noen ting på bilen min.

To ting jeg ble oppmerksom på fra dag 1.
- Det knirker når jeg svinger. Dette hadde jeg kanskje ikke lagt merke til på en diesel bil.
- Listene rundt vinduer er ikke 100%. Den ene har også løsnet litt.

Nå i det senere har jeg lagt merke til to ting til.
- Filt i hjulbuer foran løsner litt på begge sider.
- Takluke har ved to anledninger ikke gått igjen som den skal. Ikke gøy hvis dette skjer når det begynner å regne.



Ellers så er jeg veldig fornøyd med bilen.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Brede

Etter et par dager med regn skinner i dag solen, men fruen skinner ikke like mye etter å ha åpnet bakluka..
Fosset store mengder vann inn gjennom luka og inn i bagasjerommet, kliss vått baki der nå og står til tørking.






Muffinman

#609
Fant to plastplugger løse i bagasjerommet i går, og stusset på om dette kom fra bilen eller noe annet. Etter litt leting fant jeg to hull bak setene som sannsynligvis var adressa. En tredje plugg var på vei ut, og stod i vinkel slik at hodet skrapet mot skinnet i setet når dette ble lagt ned. Skikkelig rivelyd når seteryggen ble beveget. Fikk etter en del om og men lirket den siste pluggen ut fra kupesiden før jeg monterte alle tre slik de skulle være. Og det var blitt noen små, fine riper i skinnet, heldigvis ikke lett synlige men om dette ikke hadde blitt oppdaget hadde det nok ikke gått bra.

Blir litt oppgitt, skal det aldri slutte å dukke opp ting som ikke er bra på denne bilen? Føler at jeg snart har nok til å skrive en bok...

Bilder: 1. Løse plugger 2. Siste plugg i spenn, ca midt i bildet 3. Plugg satt på plass 4. Antydning til ripe i læret. Heldigvis oppdaget så tidlig at det er ubetydelig.


Muffinman

@ Brede. Den var bra sur. Men bilen din har jo vært ute en regnværsdag før, holdt den tett da?

Brede

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. juni 2014, klokken 09:46
@ Brede. Den var bra sur. Men bilen din har jo vært ute en regnværsdag før, holdt den tett da?

Jepp! Har vært ute i snø, regn, vind og høytrykksspyling i 6 måneder nå og bestandig vært tett.
Dette kom ut av det blå, må være tett drenering eller noe..

Hyperstress


Sitat fra: Brede på tirsdag 10. juni 2014, klokken 10:43
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. juni 2014, klokken 09:46
@ Brede. Den var bra sur. Men bilen din har jo vært ute en regnværsdag før, holdt den tett da?

Jepp! Har vært ute i snø, regn, vind og høytrykksspyling i 6 måneder nå og bestandig vært tett.
Dette kom ut av det blå, må være tett drenering eller noe..

Hadde samme på forrige bil (A6). Mener det var tett drenering. Ble delvis utbedret, og 2 år senere hadde rusten spist seg gjennom, og bakluka måtte skiftes. :/
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Gusse

Sitat fra: Brede på tirsdag 10. juni 2014, klokken 10:43
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. juni 2014, klokken 09:46
@ Brede. Den var bra sur. Men bilen din har jo vært ute en regnværsdag før, holdt den tett da?

Jepp! Har vært ute i snø, regn, vind og høytrykksspyling i 6 måneder nå og bestandig vært tett.
Dette kom ut av det blå, må være tett drenering eller noe..

Dessverre ikke noe ukjent fenomen med vann fra håndtaken i bakluken. Been there, done that...for å si det sånn. Har et topic her inne fra før om det. Tesla har en fiks, Tesla ordner opp :)

Oreo

@Brede & @Muffinman: jeg oppdaget akkurat d samme som dere i går. Heldigvis hadde jeg setvicetime i dag.
@brede, det må skiftes pakninger i baklysene i bakluka. Har ikke fått vanntesta i ettertid, men det blir nok en anledning snart.
@Muffinman, jeg satt bare i pluggene igjen.

Luftfjæringen på venstre side var nokså sirævva og måtte kalibreres. Taklukeforbud er over og ser ut til å funke med 5.11 og litt oppsmøring ( også likt som beskrevet ovenfor)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA