Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

Vet at Tesla har drevet og limt fast den bakerste delen av kromlistene basert på en bulletin fra fabrikken. Min bil hadde ingen problemer og det ble ikke så fint når det tøt fram størknet lim på sidene etter "utbedringen", men jeg har ikke hatt problemer med løse lister hverken før eller etter. Og overskuddslimen fjernet jeg med en tapetkniv.

Teslafrank

Takluken min har sluttet å funke.... Den er lukket, ingen reaksjon. Mulig en sikring, men den ligger i "fusebox1", som tydelig vis var noe de monterte først på bilen, så alt annet etterpå....##måsprengebilenifillerforåkommetilsikringboksen##

Anyone else?

Muffinman

Det er vel en, mager riktignok, trøst at den sluttet å funke i lukket stilling...

Gusse

Begynt å fått meldinger fra trykksensorene i dekkene nå og da, men dekkene har jevnt trykk?
Har prøvt å resette tirepressuremonitor, så får vi se om de slutter å mase :)

Tesladigger

Ser at jeg har fått riper i glasset på sidevinduene ant. pga. at det samler seg veistøv/grus rundt vinduspakningen som lager riper når vinduet kjøres opp og ned.
Det er sikkert mange av dere som har opplevd tilsvarende, men er det noen av dere som har påklaget dette til Tesla. Evt. har de utført utbedringer for dere, skiftet glass/pakning etc.
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

Muffinman

Skiftet begge vinduene foran på min. Men ripene er kommet igjen, ihvertfall på førervinduet. Ripene er nøyaktig like og på samme sted, så dette må være konstruksjonsbetinget. De skifter ikke flere vinduer før det kommer en fiks sier de. Men vet ikke når den kommer. Bakvinduene har også dype riper på de nederste par cm etter at vinduene har gått opp og ned i forbindelse med åpning av dører. De er ellers knapt brukt, men det knaser godt når de kjøres ned selv om bilen er helt nyvasket.

Brede

Sitat fra: Tesladigger på søndag 25. mai 2014, klokken 18:52
Ser at jeg har fått riper i glasset på sidevinduene ant. pga. at det samler seg veistøv/grus rundt vinduspakningen som lager riper når vinduet kjøres opp og ned.
Det er sikkert mange av dere som har opplevd tilsvarende, men er det noen av dere som har påklaget dette til Tesla. Evt. har de utført utbedringer for dere, skiftet glass/pakning etc.

Flere som har fått skiftet glass pga. dette ja.

Gusse

Samme erfaring her også. Som Muffinman har jeg også fått samme beskjed når jeg skulle skifte for andre gang: de venter på fiks.

Elbilist79

Sitat fra: Brede på søndag 25. mai 2014, klokken 20:52
Sitat fra: Tesladigger på søndag 25. mai 2014, klokken 18:52
Ser at jeg har fått riper i glasset på sidevinduene ant. pga. at det samler seg veistøv/grus rundt vinduspakningen som lager riper når vinduet kjøres opp og ned.
Det er sikkert mange av dere som har opplevd tilsvarende, men er det noen av dere som har påklaget dette til Tesla. Evt. har de utført utbedringer for dere, skiftet glass/pakning etc.

Flere som har fått skiftet glass pga. dette ja.

Fekk tilbakemelding idag om at det ikkje er noko å gjere med riper på grunn vinduspakningen, so dei ville ikkje skifte mitt glass.
S85, Sølv

Gusse

Dette er en direkte designerfeil som jeg er sikker på at Tesla vil ordne på sikt. For å si det sånn, så må de bare gjøre det. Vinduer skal ikke bli stripete av seg selv, ihvertfall ikke på så kort tid.

cairnz

Et lite tips er å dra en tannpirker langs pakningen ved vask. Tar 5 sek pr vindu og har spart meg for riper så langt.
Elbilist

Muffinman

Det som er litt pussig er at det knaser like fullt selv om det ikke er et støvkorn å se nede i kanten ved vinduet. Man har nok bommet en smule på dette. Selv vår 17 år gamle nr. 2 bil fra Toyota har en vesentlig bedre løsning.

RuneW

Sitat fra: Jærbuen på torsdag 08. mai 2014, klokken 21:42
Gled dere til den dagen man må betale reperasjoner selv, 1450 kr timen ;)

Noen som tør å beholde en som bikker 5 år?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på tirsdag 27. mai 2014, klokken 13:59
Sitat fra: Jærbuen på torsdag 08. mai 2014, klokken 21:42
Gled dere til den dagen man må betale reperasjoner selv, 1450 kr timen ;)

Noen som tør å beholde en som bikker 5 år?

Jeg planlegger å beholde min 2-3 ganger så lenge som det. Og merkeverkstedene her tar allerede over tusenlappen i timen.

Etter 5 år bør alle "barnesykdommer" være utbedret og jeg tror resten av bilen vil være ganske solid mekanisk sett.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 27. mai 2014, klokken 14:14
Sitat fra: RuneW på tirsdag 27. mai 2014, klokken 13:59

Noen som tør å beholde en som bikker 5 år?

Jeg planlegger å beholde min 2-3 ganger så lenge som det.

Har du ikke solgt den før garantien utløper så er nok det et greit alternativ ja.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA