Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Dr.Ling

#225
2 måneders eierskap, og svært lite feil. Park-sensorene bak har av og til varslet fare uten grunn, har fått varsel om "key not in car" et par ganger, og hatt 2 tilfeller med gult blinkende lys ved lading (men ladet like fint for det), har hatt den samme DAB-hoppingen som andre har meldt men sjeldent, og det er stort sett det.

Men idag, i det fine vårværet, fikk jeg en "artig" feil som jeg ikke har lest om før. Det virker som motorn på førersiden av soltaket ikke virker, og soltaket dro seg skjevt - 2 cm åpning på hø side, men stengt og skviset hardt mot pakningene på venstre side    :o   Prøvde å rikke det / presse venstre side opp, men turte ikke presse for hardt. Skjermkontrollene for soltaket virker selvfølgelig ikke, forsøkt 1000 ganger vent/close. Reset av hovedskjermen gjorde ingenting. Har meldt det til Nederland pr tlf, får se hva servicesenteret sier når de kommer på jobb i morgen.

P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Muffinman

Sitat fra: Tesla-man på torsdag 02. januar 2014, klokken 23:09
Vedder ei krone på at det har sammenhneg med vårt særegne IT-nett. 
Vedder ikke i mot. Tror nok at mye av problematikken skyldes dårlig research i forkant av tilpasning til det norske nettet. Som kunde ville det vært befriende å få klar tale fra leverandøren med informasjon a la "ok, vi kom i skade for å droppe noe ekkelt på leggen her, men skal forsøke å løse det med (sett inn tiltak)". Innrømmelser av den sorten er dog ikke å forvente av et børsnotert selskap, siden slik godt kan regnes som børssensitivt. Videre risikerer man jo å avskrekke enkelte kunder. Det er en avviing mellom dette og å holde ut en shitstorm en periode til problemene er løst tror jeg.

petersv

Sitat fra: Muffinman på søndag 05. januar 2014, klokken 15:01
Sitat fra: Tesla-man på torsdag 02. januar 2014, klokken 23:09
Vedder ei krone på at det har sammenhneg med vårt særegne IT-nett. 
Vedder ikke i mot. Tror nok at mye av problematikken skyldes dårlig research i forkant av tilpasning til det norske nettet. Som kunde ville det vært befriende å få klar tale fra leverandøren med informasjon a la "ok, vi kom i skade for å droppe noe ekkelt på leggen her, men skal forsøke å løse det med (sett inn tiltak)". Innrømmelser av den sorten er dog ikke å forvente av et børsnotert selskap, siden slik godt kan regnes som børssensitivt. Videre risikerer man jo å avskrekke enkelte kunder. Det er en avviing mellom dette og å holde ut en shitstorm en periode til problemene er løst tror jeg.

Jeg tror det er UMC-en som er problemet siden det forekommer både på IT og TN-nett. Nå må vi huske at vi har en annen UMC enn resten av Europa, så det er nok et engeneeringproblem fra Teslas side.

Kallagtunet

Sitat fra: Dr.Ling på søndag 05. januar 2014, klokken 14:21
2 måneders eierskap, og svært lite feil. Park-sensorene bak har av og til varslet fare uten grunn, har fått varsel om "key not in car" et par ganger, og hatt 2 tilfeller med gult blinkende lys ved lading (men ladet like fint for det), har hatt den samme DAB-hoppingen som andre har meldt men sjeldent, og det er stort sett det.

Men idag, i det fine vårværet, fikk jeg en "artig" feil som jeg ikke har lest om før. Det virker som motorn på førersiden av soltaket ikke virker, og soltaket dro seg skjevt - 2 cm åpning på hø side, men stengt og skviset hardt mot pakningene på venstre side    :o   Prøvde å rikke det / presse venstre side opp, men turte ikke presse for hardt. Skjermkontrollene for soltaket virker selvfølgelig ikke, forsøkt 1000 ganger vent/close. Reset av hovedskjermen gjorde ingenting. Har meldt det til Nederland pr tlf, får se hva servicesenteret sier når de kommer på jobb i morgen.

Outch!

Det så ikke kjekt ut. Godt du har bilen i garasje!

D.O

Sitat fra: Dr.Ling på søndag 05. januar 2014, klokken 14:21
2 måneders eierskap, og svært lite feil. Park-sensorene bak har av og til varslet fare uten grunn, har fått varsel om "key not in car" et par ganger, og hatt 2 tilfeller med gult blinkende lys ved lading (men ladet like fint for det), har hatt den samme DAB-hoppingen som andre har meldt men sjeldent, og det er stort sett det.

Men idag, i det fine vårværet, fikk jeg en "artig" feil som jeg ikke har lest om før. Det virker som motorn på førersiden av soltaket ikke virker, og soltaket dro seg skjevt - 2 cm åpning på hø side, men stengt og skviset hardt mot pakningene på venstre side    :o   Prøvde å rikke det / presse venstre side opp, men turte ikke presse for hardt. Skjermkontrollene for soltaket virker selvfølgelig ikke, forsøkt 1000 ganger vent/close. Reset av hovedskjermen gjorde ingenting. Har meldt det til Nederland pr tlf, får se hva servicesenteret sier når de kommer på jobb i morgen.
er andre i usa som har hatt denne feilen. Er en arm som er deffekt, sporet av mener jeg å huske.

Edit: link http://www.teslamotors.com/it_IT/forum/forums/sunroof-issues
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

D.O

Sitat fra: D.O på tirsdag 31. desember 2013, klokken 00:11
Er som nevnt i nedre pakning vinduet fryser fast. Du får igjen døren ved å bøye vinduet, men er ikke spesielt skøy. Forvarmer ved slikt vær nå... Samme problem har en kompis med Audi S7

Glemte å si at jeg har fått min første feil. Parksensor virker ikke, har melding om å kontakte Tesla service. Har hatt det tidligere ved is på sensor, men bilen er isfri. Trolig har en sensor sluttet å virke. Evt hengt seg oppe. Har disse egen sikring? Reset...?
Etter 2 vask av hele bil, fungerer parksensorer igjen   ??? Har tidligere prøvd å vaske dem uten hell, men ved spyling av hele bil 2 ganger fungerer de altså igjen. Men jeg oppdaget noe annet. Samtlige innerskjermer er skadet, værst er det bake. Det er rifter i denne filtskjermen? som er festet i hjulhus. Kommer ikke av dekkene, men trolig tåler ikke disse norsk vinter og knekker av vekt fra snø som klabber i hjulhus. Bilen er kun gått 2000km så her har Tesla en dårlig løsning. Anbefaler alle å sjekke. Hos meg er der en knekk på høyeste punkt, rett over senter av hjul, hvor det begyner å danne seg en revne. Legger ved ett dårlig bilde fra bakhjul.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Velkommen til klubben. Jeg tror mine gikk heden rundt på rundt 3000 km. Det forundrer meg at et selskap som klarer å lage så geniale løsninger greier å feilkonstruere noe så elementært som blant annet innerskjermer. Skal ikke ramse opp flere ting her, men slikt har jo resten av bilindustrien løst for mange tiår siden og således var det vel ikke nødvendig å finne opp kruttet på nytt? Tipper mange har disse skadene uten å være klar over det. Bilder av mine bakre skjermer her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10961.30.html

Newbee

Har dere sendt disse bildene til Tesla? Tipper mange må rapportere samme problem før de gjør noen endringer...
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Epleskreller

Var ute og sjekket bilen min nå, den har revne midt over begge bakhjulene (der stoffet går litt ned).

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

D.O

Sitat fra: Newbee på tirsdag 07. januar 2014, klokken 08:17
Har dere sendt disse bildene til Tesla? Tipper mange må rapportere samme problem før de gjør noen endringer...
Har raportert dette og sender bilder nå.
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 07. januar 2014, klokken 11:47
Var ute og sjekket bilen min nå, den har revne midt over begge bakhjulene (der stoffet går litt ned).


Jepp det er her revnen kommer. Usikker på om denne knekken skal være i skjermen eller om den kommer som følge av utvidelse av filtet ved temperatur eller is/snø
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

#236
Er vel laget av noe sprø plastgreier som ligner på filt tror jeg. Ru overflate slik at skitt og snø fester seg ekstra godt. Min bil skal inn for gjennomgang av smørbrødlista med ca. 20 punkter i morgen. Usikker på hva de klarer å ordne ved dette besøket, men uansett viktig at man melder fra. Mange av merknadene vil nok ikke bli ordnet siden de er konsekvens av valgt design/konstruksjon.  Fremdeles uenig i at denne bilen er perfekt for vinter slik som man liker å markedsføre den, men det får så være. Forhåpentligvis kommer det oppdaterte innerskjermer som tåler normal bruk i Norge, og som beskytter leamikk bedre. Skulle også sett bedre beskyttelse av DC-DC konverteren på bilene som har den bak innerskjermen.

Ellers ville ikke det ene setebeltet bak gå etter i dag. Det resulterte i en at en mann på 100+ kg ble sittende fast. Med en del fikling fikk vi løst ut beltet, og etterhvert begynte det å virke som normalt igjen. Var engstelig for at jeg måtte levere bilen på servicecenteret med fyren i baksetet i morgen :)


Alfa Bergen

Underlig minifeil i dag: Ledlyset under det ene dørhåndtaket lyste med bare ca 20% styrke. De tre ande hadde normalt lys.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

HKS

Oppdaget første feil på min bil i dag (som ikke skyldes software)... Ingen av USB-portene virker. Har enda ikke fått sjekket ut 12V kontakten som er på samme sted.

Hvordan kontakter dere Tesla? Telefon eller e-post?
Tesla Model 3 Long Range

NTesla

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 07. januar 2014, klokken 19:10
Ellers ville ikke det ene setebeltet bak gå etter i dag. Det resulterte i en at en mann på 100+ kg ble sittende fast. Med en del fikling fikk vi løst ut beltet, og etterhvert begynte det å virke som normalt igjen. Var engstelig for at jeg måtte levere bilen på servicecenteret med fyren i baksetet i morgen :)

Haha, fantastisk. Bra det ordnet seg :)

Ellers høres dette med innerskjermene ut som noe som kan bli en kostbar affære.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA